Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MUKAVEMET I | 4+0 | 4 | 5 |
Ders Programı | Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 1. Şekil değiştiren cisim mekaniğinde, gerilme, şekil değiştirme ve malzemelerin mukavemetini kaybetmesi gibi temel kavramlarını öğretmek. 2. Malzemelerin mekanik özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak. 3. Basit mukavemet halleri (eksenel kuvvet, kesme, burulma ve basit eğilme) için çubuklarda tasarım yapma yeteneğini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mukavemetin ilkeleri,Tek Eksenli Gerilme hali,Düzlem Gerilme Hali,Şekil Değiştirme Hali,Bünye Bağıntıları,Çubuk Kuramının Varsayımları,Diferansiyel Denge Denklemleri,Kesit Tesirleri- Kesim Yöntemi ,Kesit Tesirleri- İntegrasyon Yöntemi,Normal Kuvvet,Kesme Kuvveti,Burulma,Düz Eğilme,Eğik Eğilme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Gerilme hakkında bilgi sahibi olur. | 1, 14, 15, 2, 4, 6 | A, C, E |
2. Şekil değiştirme hakkında bilgi sahibi olur. | 1, 14, 15, 2, 4, 6 | A, C, E |
3. Bünye bağıntıları hakkında bilgi sahibi olur. | 1, 14, 15, 2, 4, 6 | A, C, E |
4. Kirişlerin diferansiyel denge denklemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 1, 14, 15, 2, 4, 6 | A, C, E |
5. Basit mukavemet halleri (Normal kuvvet, Kesme kuvveti, Burulma momenti, Basit eğilme) hakkında bilgi sahibi olur. | 1, 14, 15, 2, 4, 6 | A, C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mukavemetin ilkeleri | |
2 | Tek Eksenli Gerilme hali | |
3 | Düzlem Gerilme Hali | |
4 | Şekil Değiştirme Hali | |
5 | Bünye Bağıntıları | |
6 | Çubuk Kuramının Varsayımları | |
7 | Diferansiyel Denge Denklemleri | |
8 | Kesit Tesirleri- Kesim Yöntemi | |
9 | Kesit Tesirleri- İntegrasyon Yöntemi | |
10 | Normal Kuvvet | |
11 | Kesme Kuvveti | |
12 | Burulma | |
13 | Düz Eğilme | |
14 | Eğik Eğilme |
Kaynak |
Hibbeler, R. C., "Mechanics of Materials in SI Units", 10. Baskı (2018), Pearson. ISBN: 9781292178202 |
Omurtag, M. H., “Mukavemet (cilt 1)”, 6. Baskı (2018), Birsen Yayınevi. ISBN: 9755114319 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
0 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
0 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
0 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
0 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
0 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
0 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
0 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
0 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
0 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |