Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SU KAYNAKLARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Su kaynaklarının genel değerlendirilmesi ve İnşaat Mühendisliği alanındaki su yapıları ve işletmeleri için gerekli olan yönetim, hesaplama ve projelendirme esaslarının öğretilmesi konuları işlenerek mezun olacak bir mühendisin bu konularda güncel ve etkin bilgi sahibi olmasının sağlanması dersin hedefleri arasındadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve tanıtım,Su döngüsü elemanları,Su mühendisliğinde yapılar,Su yönetimi ilkeleri,Yüzey suları hesaplamaları,Su yönetiminde mantık kuralları,Barajlar ve işletilmeleri,Menfezler ve tasarımı,Yeraltı suları,Pompaj tecrübesi ve değerlendirilmesi,Bütünleşik su yönetimi,Su kaynakları ve arazi çalışmaları ilkeleri,İstanbul su kaynakları arazi gezisi,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeraltı suları ve bütünleşik su yönetimi hakkında yorum yapar. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Baraj yönetimi ve menfez tasarımı ile ilgili çıkarımda bulunur. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Su döngüsü ve yönetimi ilkelerini kategorize eder. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Su kaynaklarının idaresini yapar. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve tanıtım | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
2 | Su döngüsü elemanları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
3 | Su mühendisliğinde yapılar | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
4 | Su yönetimi ilkeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
5 | Yüzey suları hesaplamaları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
6 | Su yönetiminde mantık kuralları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
7 | Barajlar ve işletilmeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
8 | Menfezler ve tasarımı | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
9 | Yeraltı suları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
10 | Pompaj tecrübesi ve değerlendirilmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
11 | Bütünleşik su yönetimi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
12 | Su kaynakları ve arazi çalışmaları ilkeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
13 | İstanbul su kaynakları arazi gezisi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
14 | Genel değerlendirme | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
Kaynak |
Şen, Z., (2002). Su Bilimi ve Yöntemleri. Su Vakfı Yayınları,354 sayfa Şen, Z., (2015).Practical and Applied Hydrogeology, Elsevier, Amsterdam, 406 pages. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SU KAYNAKLARI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Su kaynaklarının genel değerlendirilmesi ve İnşaat Mühendisliği alanındaki su yapıları ve işletmeleri için gerekli olan yönetim, hesaplama ve projelendirme esaslarının öğretilmesi konuları işlenerek mezun olacak bir mühendisin bu konularda güncel ve etkin bilgi sahibi olmasının sağlanması dersin hedefleri arasındadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve tanıtım,Su döngüsü elemanları,Su mühendisliğinde yapılar,Su yönetimi ilkeleri,Yüzey suları hesaplamaları,Su yönetiminde mantık kuralları,Barajlar ve işletilmeleri,Menfezler ve tasarımı,Yeraltı suları,Pompaj tecrübesi ve değerlendirilmesi,Bütünleşik su yönetimi,Su kaynakları ve arazi çalışmaları ilkeleri,İstanbul su kaynakları arazi gezisi,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yeraltı suları ve bütünleşik su yönetimi hakkında yorum yapar. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Baraj yönetimi ve menfez tasarımı ile ilgili çıkarımda bulunur. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Su döngüsü ve yönetimi ilkelerini kategorize eder. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Su kaynaklarının idaresini yapar. | 10, 16, 19, 20, 5, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve tanıtım | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
2 | Su döngüsü elemanları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
3 | Su mühendisliğinde yapılar | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
4 | Su yönetimi ilkeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
5 | Yüzey suları hesaplamaları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
6 | Su yönetiminde mantık kuralları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
7 | Barajlar ve işletilmeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
8 | Menfezler ve tasarımı | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
9 | Yeraltı suları | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
10 | Pompaj tecrübesi ve değerlendirilmesi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
11 | Bütünleşik su yönetimi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
12 | Su kaynakları ve arazi çalışmaları ilkeleri | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
13 | İstanbul su kaynakları arazi gezisi | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
14 | Genel değerlendirme | Kitap ve ders notlarını inceleme. |
Kaynak |
Şen, Z., (2002). Su Bilimi ve Yöntemleri. Su Vakfı Yayınları,354 sayfa Şen, Z., (2015).Practical and Applied Hydrogeology, Elsevier, Amsterdam, 406 pages. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |