Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMARİ TERMİNOLOJİ | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Zehra TONBUL |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç Dr. Mustafa Erdem(ders koordinatörü) Öğr Gör. Işıl Serim Baysan (dersin öğretim elemanı) |
Dersin Amacı | Mimari temsilin değişen statüsüne, yani yeni temsil biçimlerine bağlı olarak değişen mimari terminolojiyi ve bu kavramlara ait tanımları öğretmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması,Mimarlığın kapsamı ve diline giriş,Mimari terminolojiyi kullanma,Mekanla ilgili kavramlar,Strüktürle ilgili kavramlar,Strüktürle ilgili kavramlar,Malzeme ilgili kavramlar,Ara sınav,Teknoloji ile ilgili kavramlar,Kavram okumaları için mimari proje seçimi,Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 1),Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 2),Kavramların bir proje üzerinden okunması dönem çalışması (dönem çalışması 3),Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mimari terimler ve / veya kavramlar geniş bir sosyo-kültürel bağlamda genelleştirilebilir. Mimari tasarım, yapı teknolojisi, mimari teori, mimari ve sanat tarihi, yapı hukuku ve planlama teorisi gibi yardımcı mimari disiplinler için çok kesin, kodlanmış terminolojik tanımlar bulunmaktadır. Dolayısıyla mimari terminoloji, mimari temsilin değişen statüsüne, yani yeni temsil biçimlerine bağlı olarak değişir; Yeni iletişim biçimleri yani mimarın ve araştırmacının yeni rolü. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması | |
2 | Mimarlığın kapsamı ve diline giriş | |
3 | Mimari terminolojiyi kullanma | |
4 | Mekanla ilgili kavramlar | |
5 | Strüktürle ilgili kavramlar | |
6 | Strüktürle ilgili kavramlar | |
7 | Malzeme ilgili kavramlar | |
8 | Ara sınav | |
9 | Teknoloji ile ilgili kavramlar | |
10 | Kavram okumaları için mimari proje seçimi | |
11 | Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 1) | |
12 | Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 2) | |
13 | Kavramların bir proje üzerinden okunması dönem çalışması (dönem çalışması 3) | |
14 | Genel tekrar |
Kaynak |
Arnheim, R., 1974. Visual Thinking. Berkeley, CA: University of California Press. Alberti, Leon-Battista (c 1450, 1485) De Re Aedificatoria , trans. J. Rykwert, N. Leach and R.Taverner (1988) On the Art of Building , The MIT Press, Cambridge, MA Alberti, Leon Battista., 1988. On the Art of Building in Ten Books, trans. J. Rykwert, N. Leach and R.Taverner, The MIT Press, Cambridge, MA Baytop, F., Türkçede Batı Kökenli Yapı Terimleri Sözlüg?ü, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, I?stanbul Ching, F. D.K., 2011. A Visual Dictionary of Architecture, Wiley,Curl, J. S., 2003. |
# A Clockwork Orange, directed by Stanley Kubrick, 1971 Cathedrals of Culture, directed by Wim Wenders,2014# Dogville, directed by Lars Von Trier, 2003# The Belly of Architect, directed by Peter Greenaway, 1987# The Draughtsman’s Contract, directed by Peter Greenaway, 1982 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİMARİ TERMİNOLOJİ | - | Güz Dönemi | 2+1 | 2,5 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Zehra TONBUL |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç Dr. Mustafa Erdem(ders koordinatörü) Öğr Gör. Işıl Serim Baysan (dersin öğretim elemanı) |
Dersin Amacı | Mimari temsilin değişen statüsüne, yani yeni temsil biçimlerine bağlı olarak değişen mimari terminolojiyi ve bu kavramlara ait tanımları öğretmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması,Mimarlığın kapsamı ve diline giriş,Mimari terminolojiyi kullanma,Mekanla ilgili kavramlar,Strüktürle ilgili kavramlar,Strüktürle ilgili kavramlar,Malzeme ilgili kavramlar,Ara sınav,Teknoloji ile ilgili kavramlar,Kavram okumaları için mimari proje seçimi,Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 1),Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 2),Kavramların bir proje üzerinden okunması dönem çalışması (dönem çalışması 3),Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mimari terimler ve / veya kavramlar geniş bir sosyo-kültürel bağlamda genelleştirilebilir. Mimari tasarım, yapı teknolojisi, mimari teori, mimari ve sanat tarihi, yapı hukuku ve planlama teorisi gibi yardımcı mimari disiplinler için çok kesin, kodlanmış terminolojik tanımlar bulunmaktadır. Dolayısıyla mimari terminoloji, mimari temsilin değişen statüsüne, yani yeni temsil biçimlerine bağlı olarak değişir; Yeni iletişim biçimleri yani mimarın ve araştırmacının yeni rolü. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması | |
2 | Mimarlığın kapsamı ve diline giriş | |
3 | Mimari terminolojiyi kullanma | |
4 | Mekanla ilgili kavramlar | |
5 | Strüktürle ilgili kavramlar | |
6 | Strüktürle ilgili kavramlar | |
7 | Malzeme ilgili kavramlar | |
8 | Ara sınav | |
9 | Teknoloji ile ilgili kavramlar | |
10 | Kavram okumaları için mimari proje seçimi | |
11 | Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 1) | |
12 | Kavramların bir proje üzerinden okunması (dönem çalışması 2) | |
13 | Kavramların bir proje üzerinden okunması dönem çalışması (dönem çalışması 3) | |
14 | Genel tekrar |
Kaynak |
Arnheim, R., 1974. Visual Thinking. Berkeley, CA: University of California Press. Alberti, Leon-Battista (c 1450, 1485) De Re Aedificatoria , trans. J. Rykwert, N. Leach and R.Taverner (1988) On the Art of Building , The MIT Press, Cambridge, MA Alberti, Leon Battista., 1988. On the Art of Building in Ten Books, trans. J. Rykwert, N. Leach and R.Taverner, The MIT Press, Cambridge, MA Baytop, F., Türkçede Batı Kökenli Yapı Terimleri Sözlüg?ü, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, I?stanbul Ching, F. D.K., 2011. A Visual Dictionary of Architecture, Wiley,Curl, J. S., 2003. |
# A Clockwork Orange, directed by Stanley Kubrick, 1971 Cathedrals of Culture, directed by Wim Wenders,2014# Dogville, directed by Lars Von Trier, 2003# The Belly of Architect, directed by Peter Greenaway, 1987# The Draughtsman’s Contract, directed by Peter Greenaway, 1982 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |