Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ | IND3249170 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tedarik Zincirlerinin genel yapısını tanıtmak ve tedarik zincirlerinde karşılaşılan problemleri incelemek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş,Tedarik Zinciri Kavramları, Tedarik Zinciri Faaliyetleri,Tedarik Zincirlerinde Talep Tahmini,Tedarik Zincirlerinde Bütünleşik Planlama,Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı,Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri,Tedarik Zincirlerinde Envanter Yönetimi Modelleri I,Tedarik Zincirlerinde Envanter Yönetimi Modelleri II,Tedarik Zincirlerinde Risk Yönetimi,Tedarik Zincirlerinde Tedarikçi Seçim Modelleri I,Tedarik Zincirlerinde Tedarikçi Seçim Modelleri II,Dönem Projesi Sunumları I,Dönem Projesi Sunumları II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bir tedarik zincirindeki temel bileşenleri ve kavramları açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Bir tedarik zincirinde talebi tahmin eder | 10, 16, 9 | A, E, G |
Bir tedarik zincirinde toplu (bütünleşik) planlama yapar | 12, 16, 9 | A, E, G |
Bir tedarik zincirinde dağıtım ağını tasarlar | 12, 16, 9 | A |
Bir tedarik zincirinde envanteri yönetir | 12, 9 | A, G |
Tedarikçi seçim modellerini uygular | 12, 9 | A, E, G |
Gerçek hayattaki tedarik zinciri yönetim yaklaşımları ve problemleri hakkında bilgi sahibi olur | 13, 14, 16 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş | Ders Notları |
2 | Tedarik Zinciri Kavramları | Ders Notları |
3 | Tedarik Zinciri Faaliyetleri | Ders Notları |
4 | Tedarik Zincirlerinde Talep Tahmini | Ders Notları |
5 | Tedarik Zincirlerinde Bütünleşik Planlama | Ders Notları |
6 | Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı | Ders Notları |
7 | Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri | Ders Notları |
8 | Tedarik Zincirlerinde Envanter Yönetimi Modelleri I | Ders Notları |
9 | Tedarik Zincirlerinde Envanter Yönetimi Modelleri II | Ders Notları |
10 | Tedarik Zincirlerinde Risk Yönetimi | Ders Notları |
11 | Tedarik Zincirlerinde Tedarikçi Seçim Modelleri I | Ders Notları |
12 | Tedarik Zincirlerinde Tedarikçi Seçim Modelleri II | Ders Notları |
13 | Dönem Projesi Sunumları I | Ders Notları |
14 | Dönem Projesi Sunumları II | Ders Notları |
Kaynak |
Ders notları |
Chopra, S., Meindl, P., Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation. ISBN-10: 0133800202, Pearson |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 16 | 3 | 48 | |||
Rehberli Problem Çözme | 16 | 1 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 8 | 64 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ | IND3249170 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 12:00-12:45 Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Melis Almula KARADAYI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tedarik Zincirlerinin genel yapısını tanıtmak ve tedarik zincirlerinde karşılaşılan problemleri incelemek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş,Tedarik Zinciri Kavramları, Tedarik Zinciri Faaliyetleri,Tedarik Zincirlerinde Talep Tahmini,Tedarik Zincirlerinde Bütünleşik Planlama,Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı,Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri,Tedarik Zincirlerinde Envanter Yönetimi Modelleri I,Tedarik Zincirlerinde Envanter Yönetimi Modelleri II,Tedarik Zincirlerinde Risk Yönetimi,Tedarik Zincirlerinde Tedarikçi Seçim Modelleri I,Tedarik Zincirlerinde Tedarikçi Seçim Modelleri II,Dönem Projesi Sunumları I,Dönem Projesi Sunumları II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bir tedarik zincirindeki temel bileşenleri ve kavramları açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Bir tedarik zincirinde talebi tahmin eder | 10, 16, 9 | A, E, G |
Bir tedarik zincirinde toplu (bütünleşik) planlama yapar | 12, 16, 9 | A, E, G |
Bir tedarik zincirinde dağıtım ağını tasarlar | 12, 16, 9 | A |
Bir tedarik zincirinde envanteri yönetir | 12, 9 | A, G |
Tedarikçi seçim modellerini uygular | 12, 9 | A, E, G |
Gerçek hayattaki tedarik zinciri yönetim yaklaşımları ve problemleri hakkında bilgi sahibi olur | 13, 14, 16 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş | Ders Notları |
2 | Tedarik Zinciri Kavramları | Ders Notları |
3 | Tedarik Zinciri Faaliyetleri | Ders Notları |
4 | Tedarik Zincirlerinde Talep Tahmini | Ders Notları |
5 | Tedarik Zincirlerinde Bütünleşik Planlama | Ders Notları |
6 | Tedarik Zincirlerinde Dağıtım Ağı Tasarımı | Ders Notları |
7 | Dağıtım Ağı Tasarım Aşamaları ve Modelleri | Ders Notları |
8 | Tedarik Zincirlerinde Envanter Yönetimi Modelleri I | Ders Notları |
9 | Tedarik Zincirlerinde Envanter Yönetimi Modelleri II | Ders Notları |
10 | Tedarik Zincirlerinde Risk Yönetimi | Ders Notları |
11 | Tedarik Zincirlerinde Tedarikçi Seçim Modelleri I | Ders Notları |
12 | Tedarik Zincirlerinde Tedarikçi Seçim Modelleri II | Ders Notları |
13 | Dönem Projesi Sunumları I | Ders Notları |
14 | Dönem Projesi Sunumları II | Ders Notları |
Kaynak |
Ders notları |
Chopra, S., Meindl, P., Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation. ISBN-10: 0133800202, Pearson |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |