Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK PROJESİ II | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Selim AKYOKUŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlilleri |
Dersin Amacı | Mühendislik bitirme projesi mühendislik öğrencilerine öğrenimleri boyunca edindikleri teorik bilginin pratikte çalışan bir sisteme uygulamasını amaçlar. Küçük gruplar halinde çalışacak olan mühendislik öğrencileri iddialı bir mühendislik tasarım projesini tasarlar, yapar, ve sunar. İddialı projeler gerek İMÜ'nün araştırma yapan akademik personeli tarafından gerekse de endüstriden edinilebilir. Tipik projeler hem donanım hem de yazılımı içerir. Fakat Bilgisayar Mühendisliği için yazılım tabanlı projeler tercih edilmelidir. Projeler mühendislik alanındaki birçok alandan olabilir ki bunlardan bazıları bilgisayarla görüntü işleme, yapay zeka, algoritma tasarımlar, makine öğrenmesi ve otonom sistemlerin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Proje için ana bileşenlerin tespit edilmesi, gerek donanımsal bileşenler, gerekse de yazılımsal platformlar. ,Yazılım parçasının ilk versiyonun çıkarılması ,Sistemin ilk prototipinin çıkarılması ,İkinci prototipin çıkarılması,Tüm sistem parçalarının entegrasyonu ve testler,Dönem raporlanması ve sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Farklı mühendislik konularını kullanarak bir prototip geliştirme. | 10, 11, 16, 2, 21, 5, 9 | F |
2. The ability to convert theoretical knowledge into practical engineering designs. | 10, 11, 16, 2, 21, 5, 9 | F |
3. Tasarlanan bir prototipin farklı testlerden geçirilmesi gerektiğini kavramak ve test planları oluşturabilmek. | 10, 11, 16, 2, 21, 5, 9 | F |
4. Tasarımların hem yazılı, hem görsel, hem de sözel sunumu. | 10, 11, 16, 2, 21, 5, 9 | F |
5. Proje süresi kavramının anlaşılması ve yoğun zamanlarda projenin başarıya ulaştırılması için ne yapılması gerektiğine vakıf olabilme. | 10, 11, 16, 2, 21, 5, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje için ana bileşenlerin tespit edilmesi, gerek donanımsal bileşenler, gerekse de yazılımsal platformlar. | Alternatif bileşenlerin karşılaştırılması. |
2 | Yazılım parçasının ilk versiyonun çıkarılması | Yazılım testlerinin çıkarılması |
3 | Sistemin ilk prototipinin çıkarılması | Sistem test belgesinin oluşturulması. |
4 | İkinci prototipin çıkarılması | İyileştirmelerin belgelenmesi. |
5 | Tüm sistem parçalarının entegrasyonu ve testler | Farklı proje parçalarının birleştirilmesi |
6 | Dönem raporlanması ve sunumu | Teknik belge yazma ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi. |
Kaynak |
M. Markel, Writing in the Technical Fields, IEEE Press, 1994. |
Code of Ethics of Engineers, Accreditation Board for Engineering & Technology (ABET), 1997. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 1 | 14 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 10 | 140 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 12 | 24 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 178 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(178/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜHENDİSLİK PROJESİ II | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Selim AKYOKUŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Kemal ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlilleri |
Dersin Amacı | Mühendislik bitirme projesi mühendislik öğrencilerine öğrenimleri boyunca edindikleri teorik bilginin pratikte çalışan bir sisteme uygulamasını amaçlar. Küçük gruplar halinde çalışacak olan mühendislik öğrencileri iddialı bir mühendislik tasarım projesini tasarlar, yapar, ve sunar. İddialı projeler gerek İMÜ'nün araştırma yapan akademik personeli tarafından gerekse de endüstriden edinilebilir. Tipik projeler hem donanım hem de yazılımı içerir. Fakat Bilgisayar Mühendisliği için yazılım tabanlı projeler tercih edilmelidir. Projeler mühendislik alanındaki birçok alandan olabilir ki bunlardan bazıları bilgisayarla görüntü işleme, yapay zeka, algoritma tasarımlar, makine öğrenmesi ve otonom sistemlerin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Proje için ana bileşenlerin tespit edilmesi, gerek donanımsal bileşenler, gerekse de yazılımsal platformlar. ,Yazılım parçasının ilk versiyonun çıkarılması ,Sistemin ilk prototipinin çıkarılması ,İkinci prototipin çıkarılması,Tüm sistem parçalarının entegrasyonu ve testler,Dönem raporlanması ve sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Farklı mühendislik konularını kullanarak bir prototip geliştirme. | 10, 11, 16, 2, 21, 5, 9 | F |
2. The ability to convert theoretical knowledge into practical engineering designs. | 10, 11, 16, 2, 21, 5, 9 | F |
3. Tasarlanan bir prototipin farklı testlerden geçirilmesi gerektiğini kavramak ve test planları oluşturabilmek. | 10, 11, 16, 2, 21, 5, 9 | F |
4. Tasarımların hem yazılı, hem görsel, hem de sözel sunumu. | 10, 11, 16, 2, 21, 5, 9 | F |
5. Proje süresi kavramının anlaşılması ve yoğun zamanlarda projenin başarıya ulaştırılması için ne yapılması gerektiğine vakıf olabilme. | 10, 11, 16, 2, 21, 5, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje için ana bileşenlerin tespit edilmesi, gerek donanımsal bileşenler, gerekse de yazılımsal platformlar. | Alternatif bileşenlerin karşılaştırılması. |
2 | Yazılım parçasının ilk versiyonun çıkarılması | Yazılım testlerinin çıkarılması |
3 | Sistemin ilk prototipinin çıkarılması | Sistem test belgesinin oluşturulması. |
4 | İkinci prototipin çıkarılması | İyileştirmelerin belgelenmesi. |
5 | Tüm sistem parçalarının entegrasyonu ve testler | Farklı proje parçalarının birleştirilmesi |
6 | Dönem raporlanması ve sunumu | Teknik belge yazma ve sunum yeteneklerinin geliştirilmesi. |
Kaynak |
M. Markel, Writing in the Technical Fields, IEEE Press, 1994. |
Code of Ethics of Engineers, Accreditation Board for Engineering & Technology (ABET), 1997. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |