Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEKTRONİK II | 3+2 | 4 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mustafa AKTAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mustafa AKTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yarıiletken teorisini ve elektronik devre elemanlarını tanıtmak ve bu elemanların temel devrelerde uygulamalarını değerlendirmektir. Derste devre tasarımında frekans etkileri, geri besleme, stabilite ve opamp tasarımına giriş konuları işlenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş. Diyot ve transistör özeti. Basit güçlendiricilerin özeti.,Bias özeti. OPAMP DC karakteristik özeti.,Frekans davranışına giriş. Cadence'a giriş.,Entegre devrelerin frekans davranışı.,Bode plotları. Zaman-sabiti metodları.,Pole-zero hesaplama.,Entegre devreler için geri besleme teknikleri.,Konuların gözden geçirilmesi ve değerlendirmeler.,Stabilite ve kompanzasyon. ,Stabilite ve kompanzasyon. ,Pratik geri besleme ve yükleme.,Opamp tasarımı.,Opamp tasarımı.,Proje sunumları ve gözden geçirme.; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Güçlendiricilerin anlaşılması, DC karakteristiklerinin bulunması. | 1, 10, 12, 14, 15, 2, 3, 4, 9 | A, C, D |
Entegre Devrelerin frekans davranışının anlaşılması. | 1, 10, 14, 15, 16, 17, 2, 3, 4, 8, 9 | A, C, D |
Pole-zero hesaplama, zaman sabiti hesaplamanin öğrenilmesi. | 1, 10, 12, 14, 15, 17, 18, 19, 2, 3, 4, 8 | A, C, D |
Entegre devrelerde geri besleme tekniklerinin anlaşılması. | 1, 10, 12, 13, 14, 15, 19, 3, 4 | A, C |
Devrelerin kararlılığının anlaşılması ve tanımlanması. | 1, 10, 14, 15, 17, 19, 2, 3, 4, 9 | A, C, D |
Devrelerin frekans kompanzasyonunun anlaşılması. | 1, 10, 14, 15, 2, 3, 4, 8, 9 | A, C, D |
OPAMP tasarımı ve kompanzasyonunun anlaşılması. | 1, 10, 14, 15, 17, 18, 19, 2, 3, 4, 8, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 18: Vaka Çalışması, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 8: Grup Çalışması, 9: Benzetim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş. Diyot ve transistör özeti. Basit güçlendiricilerin özeti. | Kitap bölümünü okuma. |
2 | Bias özeti. OPAMP DC karakteristik özeti. | Kitap bölümünü oku. |
3 | Frekans davranışına giriş. Cadence'a giriş. | Kitap bölümünü oku. |
4 | Entegre devrelerin frekans davranışı. | Kitap bölümünü oku |
5 | Bode plotları. Zaman-sabiti metodları. | Kitabı oku |
6 | Pole-zero hesaplama. | Kitabı oku. |
7 | Entegre devreler için geri besleme teknikleri. | Kitabı oku |
8 | Konuların gözden geçirilmesi ve değerlendirmeler. | Kitabı oku. |
9 | Stabilite ve kompanzasyon. | Kitabı oku. |
10 | Stabilite ve kompanzasyon. | Kitabı oku. |
11 | Pratik geri besleme ve yükleme. | Kitabı oku |
12 | Opamp tasarımı. | Kitabı oku. |
13 | Opamp tasarımı. | Kitabı oku. |
14 | Proje sunumları ve gözden geçirme. | Kitabı oku. |
Kaynak |
Sedra/Smith: Microelectronic Circuits, 7E |
Gray, Hurst, Lewis, and Meyer: “Analysis and design of Analog Integrated Circuits”, 4th Edition |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | X | |||||
0 | 2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
0 | 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
0 | 4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
0 | 5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
0 | 6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
0 | 7. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
0 | 8. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
0 | 9. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
0 | 10. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
0 | 11. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 30 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 |