Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Muhsin Fuat BAYIK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Muhsin Fuat BAYIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere yeni ürün geliştirme süreci hakkında teorik bilgiler vermek ve bu konuda pratik deneyim kazanmalarını sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler, yeni ürün geliştirmedeki ve temel kavramlarını anlayacak, mevcut ve yeni ürünlerin pazarlamasına dair derinlemesine bilgi sahibi olacak, yeni ürün pazarlama planları hazırlayabilecek, ürün inovasyonu ve yeni ürün geliştirme stratejileri oluşturacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme hakkında değerlendirme yapabilir. 1, 12, 2, 8A, C, D
1. Yeni ürün, hizmet ve süreçlerle ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir. 1, 12, 2, 8A, C, D
1.1. Yeni ürün, hizmet ve süreç kavramlarını ve kapsamını öğrenir.1, 12, 2, 8A, C, D
1.2. Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme konusundaki terminolojiyi bilir.1, 12, 2, 8A, C, D
1.3. Yeni ürün, hizmet, süreç geliştirmeyle ilgili temel kavramları yorumlar.1, 12, 2, 8A, C, D
2.1. Pazar ve rakipler hakkında değerlendirme yapar.1, 12, 2, 8A, C, D
2.2. Pazar potansiyelini ve risklerini belirler.1, 12, 2, 8A, C, D
2.3. İş modellerini değerlendirir ve uygun olanını seçer. 1, 12, 2, 8A, C, D
3. Tasarım unsurları hakkında bilgi verir.1, 12, 2, 8A, C, D
3.1 Kavram geliştirme ve konumlandırma hakkında bilgi verir.1, 12, 2, 8A, C, D
3.2 Tasarım özelliklerini bilir1, 12, 2, 8A, C, D
3.3 Maliyet ve fiyatlandırma hakkında bilgi sahibidir.1, 12, 2, 8A, C, D
4. Pazara giriş stratejilerini geliştirir.1, 12, 2, 8A, C, D
4.1. Pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibidir 1, 12, 2, 8A, C, D
4.2. Müşteri geliştirme hakkında hakkında bilgi sahibidir.1, 12, 2, 8A, C, D
4.3. Minimum uygun ürün hakkında bilgi sahibidir.1, 12, 2, 8A, C, D
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
Yeni Ürün Geliştirmede İnovasyon (Yeni Ürün İnovasyonu), Dr. Serkan Kılıç, Seçkin Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
0
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
0
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
0
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
0
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
0
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
0
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
0
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
0
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
0
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
0
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
0
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu