Bu dersin amacı halka ilişkiler çalışmalarının ortaya çıkış süreci ve tarihçesinin incelenmesi, halkla ilişkiler disipliniyle ilgili temel kuram ve ilkelerin kavratılması, halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle ilişkisi, halkla ilişkiler faaliyetlerinin kurumsal, sektörel ve toplumsal yeri ve öneminin benimsetilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Halkla ilişkiler mesleğinin tarihsel gelişimi ve önemi,Halkla ilişkilerde temel kavramlar ve çalışma alanları,Halkla ilişkiler profesyonelinin görevleri ve kurumsal önemi,Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle olan ilişkisi,Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları,Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları,Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları ve önemi,İkna ve söylem,Kurumsal itibarın bileşenleri,Sosyal sorumluluk ve kurumsal/toplumsal değeri,Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri,Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri,Sunumlar
,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Halkla ilişkiler alanıyla ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. 1.1. Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimini ifade edebilir. 1.2. Halkla ilişkilerle ilişkili temel kavramları tanımlayabilir. 2.Halkla İlişkiler alanıyla ilgili kuramsal bilgiyi ifade edebilecektir. 2.1 Kuramsal bilginin alana katkısını yorumlar. 2. 2.Halkla ilişkiler alanıyla ilgili faaliyet konularını ve birbiriyle ilişkisini ifade edebilecektir. 2.3. Halkla ilişkilerin kuramsal, sektörel ve toplumsal değerini kavrar. 3. Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle olan ilişkisini yorumlayabilecektir. 3.1. Farklı disiplinlerin birbiriyle etkileşimini ve birbirine olan katkısını tartışır. 4.Profesyonel bir bakışla meslek etik ilkelerini ifade edebilecektir. 5.Halkla ilişkiler mesleğinde Türkiye’de ve dünyadaki gelişmeleri izleyebilecektir.
10, 13, 14, 16, 19, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Halkla ilişkiler mesleğinin tarihsel gelişimi ve önemi
2
Halkla ilişkilerde temel kavramlar ve çalışma alanları
3
Halkla ilişkiler profesyonelinin görevleri ve kurumsal önemi
4
Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle olan ilişkisi
5
Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları
6
Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları
7
Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları ve önemi
8
İkna ve söylem
9
Kurumsal itibarın bileşenleri
10
Sosyal sorumluluk ve kurumsal/toplumsal değeri
11
Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri
12
Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri
13
Sunumlar
14
Sunumlar
Kaynak
Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul, 2016.
Alaaddin Asna, Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Pozitif Yayınları, İstanbul, 2012.
Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2014.
Salim Kadıbeşegil, Halkla İlişkilere Nerden Başlamalı, Mediacat Yayınları, 2000.
Mete Çamdereli, Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler, Çizgi Kitabevi, İstanbul, 2000.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
5
70
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
5
3
15
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
141
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(141/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
HALKLA İLİŞKİLER
-
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersi Verenler
Doç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK
Dersin Yardımcıları
Yrd. Doç. Dr. Şifa ELCİL
Dersin Amacı
Bu dersin amacı halka ilişkiler çalışmalarının ortaya çıkış süreci ve tarihçesinin incelenmesi, halkla ilişkiler disipliniyle ilgili temel kuram ve ilkelerin kavratılması, halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle ilişkisi, halkla ilişkiler faaliyetlerinin kurumsal, sektörel ve toplumsal yeri ve öneminin benimsetilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Halkla ilişkiler mesleğinin tarihsel gelişimi ve önemi,Halkla ilişkilerde temel kavramlar ve çalışma alanları,Halkla ilişkiler profesyonelinin görevleri ve kurumsal önemi,Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle olan ilişkisi,Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları,Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları,Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları ve önemi,İkna ve söylem,Kurumsal itibarın bileşenleri,Sosyal sorumluluk ve kurumsal/toplumsal değeri,Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri,Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri,Sunumlar
,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Halkla ilişkiler alanıyla ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. 1.1. Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimini ifade edebilir. 1.2. Halkla ilişkilerle ilişkili temel kavramları tanımlayabilir. 2.Halkla İlişkiler alanıyla ilgili kuramsal bilgiyi ifade edebilecektir. 2.1 Kuramsal bilginin alana katkısını yorumlar. 2. 2.Halkla ilişkiler alanıyla ilgili faaliyet konularını ve birbiriyle ilişkisini ifade edebilecektir. 2.3. Halkla ilişkilerin kuramsal, sektörel ve toplumsal değerini kavrar. 3. Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle olan ilişkisini yorumlayabilecektir. 3.1. Farklı disiplinlerin birbiriyle etkileşimini ve birbirine olan katkısını tartışır. 4.Profesyonel bir bakışla meslek etik ilkelerini ifade edebilecektir. 5.Halkla ilişkiler mesleğinde Türkiye’de ve dünyadaki gelişmeleri izleyebilecektir.
10, 13, 14, 16, 19, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Halkla ilişkiler mesleğinin tarihsel gelişimi ve önemi
2
Halkla ilişkilerde temel kavramlar ve çalışma alanları
3
Halkla ilişkiler profesyonelinin görevleri ve kurumsal önemi
4
Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle olan ilişkisi
5
Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları
6
Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları
7
Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları ve önemi
8
İkna ve söylem
9
Kurumsal itibarın bileşenleri
10
Sosyal sorumluluk ve kurumsal/toplumsal değeri
11
Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri
12
Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri
13
Sunumlar
14
Sunumlar
Kaynak
Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul, 2016.
Alaaddin Asna, Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Pozitif Yayınları, İstanbul, 2012.
Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2014.
Salim Kadıbeşegil, Halkla İlişkilere Nerden Başlamalı, Mediacat Yayınları, 2000.
Mete Çamdereli, Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler, Çizgi Kitabevi, İstanbul, 2000.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.