Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK
Dersin YardımcılarıYrd. Doç. Dr. Şifa ELCİL
Dersin AmacıBu dersin amacı halka ilişkiler çalışmalarının ortaya çıkış süreci ve tarihçesinin incelenmesi, halkla ilişkiler disipliniyle ilgili temel kuram ve ilkelerin kavratılması, halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle ilişkisi, halkla ilişkiler faaliyetlerinin kurumsal, sektörel ve toplumsal yeri ve öneminin benimsetilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Halkla ilişkiler mesleğinin tarihsel gelişimi ve önemi,Halkla ilişkilerde temel kavramlar ve çalışma alanları,Halkla ilişkiler profesyonelinin görevleri ve kurumsal önemi,Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle olan ilişkisi,Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları,Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları,Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları ve önemi,İkna ve söylem,Kurumsal itibarın bileşenleri,Sosyal sorumluluk ve kurumsal/toplumsal değeri,Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri,Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri,Sunumlar
,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Halkla ilişkiler alanıyla ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. 1.1. Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimini ifade edebilir. 1.2. Halkla ilişkilerle ilişkili temel kavramları tanımlayabilir. 2.Halkla İlişkiler alanıyla ilgili kuramsal bilgiyi ifade edebilecektir. 2.1 Kuramsal bilginin alana katkısını yorumlar. 2. 2.Halkla ilişkiler alanıyla ilgili faaliyet konularını ve birbiriyle ilişkisini ifade edebilecektir. 2.3. Halkla ilişkilerin kuramsal, sektörel ve toplumsal değerini kavrar. 3. Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle olan ilişkisini yorumlayabilecektir. 3.1. Farklı disiplinlerin birbiriyle etkileşimini ve birbirine olan katkısını tartışır. 4.Profesyonel bir bakışla meslek etik ilkelerini ifade edebilecektir. 5.Halkla ilişkiler mesleğinde Türkiye’de ve dünyadaki gelişmeleri izleyebilecektir. 10, 13, 14, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halkla ilişkiler mesleğinin tarihsel gelişimi ve önemi
2Halkla ilişkilerde temel kavramlar ve çalışma alanları
3Halkla ilişkiler profesyonelinin görevleri ve kurumsal önemi
4Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle olan ilişkisi
5Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları
6Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları
7Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları ve önemi
8İkna ve söylem
9Kurumsal itibarın bileşenleri
10Sosyal sorumluluk ve kurumsal/toplumsal değeri
11Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri
12Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri
13Sunumlar
14Sunumlar
Kaynak
Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Alaaddin Asna, Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Pozitif Yayınları, İstanbul, 2012. Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2014. Salim Kadıbeşegil, Halkla İlişkilere Nerden Başlamalı, Mediacat Yayınları, 2000. Mete Çamdereli, Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler, Çizgi Kitabevi, İstanbul, 2000.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5315
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı177
Genel Sınav ve Hazırlığı177
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)141
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(141/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALKLA İLİŞKİLER-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ömer Erdem KOÇAK
Dersin YardımcılarıYrd. Doç. Dr. Şifa ELCİL
Dersin AmacıBu dersin amacı halka ilişkiler çalışmalarının ortaya çıkış süreci ve tarihçesinin incelenmesi, halkla ilişkiler disipliniyle ilgili temel kuram ve ilkelerin kavratılması, halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle ilişkisi, halkla ilişkiler faaliyetlerinin kurumsal, sektörel ve toplumsal yeri ve öneminin benimsetilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Halkla ilişkiler mesleğinin tarihsel gelişimi ve önemi,Halkla ilişkilerde temel kavramlar ve çalışma alanları,Halkla ilişkiler profesyonelinin görevleri ve kurumsal önemi,Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle olan ilişkisi,Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları,Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları,Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları ve önemi,İkna ve söylem,Kurumsal itibarın bileşenleri,Sosyal sorumluluk ve kurumsal/toplumsal değeri,Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri,Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri,Sunumlar
,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Halkla ilişkiler alanıyla ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. 1.1. Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimini ifade edebilir. 1.2. Halkla ilişkilerle ilişkili temel kavramları tanımlayabilir. 2.Halkla İlişkiler alanıyla ilgili kuramsal bilgiyi ifade edebilecektir. 2.1 Kuramsal bilginin alana katkısını yorumlar. 2. 2.Halkla ilişkiler alanıyla ilgili faaliyet konularını ve birbiriyle ilişkisini ifade edebilecektir. 2.3. Halkla ilişkilerin kuramsal, sektörel ve toplumsal değerini kavrar. 3. Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle olan ilişkisini yorumlayabilecektir. 3.1. Farklı disiplinlerin birbiriyle etkileşimini ve birbirine olan katkısını tartışır. 4.Profesyonel bir bakışla meslek etik ilkelerini ifade edebilecektir. 5.Halkla ilişkiler mesleğinde Türkiye’de ve dünyadaki gelişmeleri izleyebilecektir. 10, 13, 14, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Halkla ilişkiler mesleğinin tarihsel gelişimi ve önemi
2Halkla ilişkilerde temel kavramlar ve çalışma alanları
3Halkla ilişkiler profesyonelinin görevleri ve kurumsal önemi
4Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle olan ilişkisi
5Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları
6Halkla ilişkiler modelleri ve kuramları
7Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları ve önemi
8İkna ve söylem
9Kurumsal itibarın bileşenleri
10Sosyal sorumluluk ve kurumsal/toplumsal değeri
11Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri
12Türkiye’de ve dünyada halkla ilişkiler kampanya örnekleri
13Sunumlar
14Sunumlar
Kaynak
Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Alaaddin Asna, Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Pozitif Yayınları, İstanbul, 2012. Ayla Okay, Aydemir Okay, Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul, 2014. Salim Kadıbeşegil, Halkla İlişkilere Nerden Başlamalı, Mediacat Yayınları, 2000. Mete Çamdereli, Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler, Çizgi Kitabevi, İstanbul, 2000.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:41Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:43