Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE SİYASETİINT3217213Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Şit Tufan BUZPINAR
Dersi VerenlerProf.Dr. Şit Tufan BUZPINAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğrencilerine Türkiye Siyasi tarihini Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinden 1990'lı yılların başına kadar olan dönemde temel olaylar, meseleler, kurumlar ve siyasi aktörlere değinerek tarihsel bir perspektif dahilinde sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersi tanıtma giriş,Bölüm 1: The Ottoman Empire at the end of the 18th century
Bölüm 2: Between tradition and Innovation: Sultan Selim III
Bölüm 3: The Eraly years of Sultan Mahmut II: The Centre Tries to Regain Control,Bölüm 4: The Later Years of Sultan Mahmut II: The Start of the Reforms
Bölüm 5: The Era of the Tanzimat 1839-1971,Bölüm 6: The Crisis of 1873-78 and its Aftermath
Bölüm 7: reactionary Despotism or Culmination of the reforms? The reign of Sultan Abdülhamit II
Bölüm 8: The Second Constitutional Period, 1908-18,Bölüm 9: The Struggle for Independence
Bölüm 10: The Emergence of the One-Party State, 1923-1927,Bölüm 11: The Kemalist one-party state, 1925-1945,Bölüm 12: The Transition to democracy, 1945-1950
Bölüm 13: The Rule of the Democratic Party, 1950-1960,Bölüm 14: The Second Turkish Republic, 1960-1980,Bölüm 15: Turkey since 1980,Bölüm 15: Turkey since 1980,2000'li yıllarda önemli meseleler I,2000li yıllarda önemli meseleler,Öğrenci tartışmaları,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğrencilerine Türkiye Siyasi tarihini Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinden 1990'lı yılların başına kadar olan dönemde temel olaylar, meseleler, kurumlar ve siyasi aktörlere değinerek tarihsel bir perspektif dahilinde sunmaktır.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersi tanıtma giriş
2Bölüm 1: The Ottoman Empire at the end of the 18th century
Bölüm 2: Between tradition and Innovation: Sultan Selim III
Bölüm 3: The Eraly years of Sultan Mahmut II: The Centre Tries to Regain Control
yok
3Bölüm 4: The Later Years of Sultan Mahmut II: The Start of the Reforms
Bölüm 5: The Era of the Tanzimat 1839-1971
yok
4Bölüm 6: The Crisis of 1873-78 and its Aftermath
Bölüm 7: reactionary Despotism or Culmination of the reforms? The reign of Sultan Abdülhamit II
Bölüm 8: The Second Constitutional Period, 1908-18
yok
5Bölüm 9: The Struggle for Independence
Bölüm 10: The Emergence of the One-Party State, 1923-1927
yok
6Bölüm 11: The Kemalist one-party state, 1925-1945yok
7Bölüm 12: The Transition to democracy, 1945-1950
Bölüm 13: The Rule of the Democratic Party, 1950-1960
yok
8Bölüm 14: The Second Turkish Republic, 1960-1980yok
9Bölüm 15: Turkey since 1980yok
10Bölüm 15: Turkey since 1980yok
112000'li yıllarda önemli meseleler Iyok
122000li yıllarda önemli meseleleryok
13Öğrenci tartışmalarıyok
14Genel tekraryok
Kaynak
Erik J. Zürcher. Turkey A Modern History /3rd edition). I.B Tauris: London and New York, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14570
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2714
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)171
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(171/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE SİYASETİINT3217213Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Şit Tufan BUZPINAR
Dersi VerenlerProf.Dr. Şit Tufan BUZPINAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğrencilerine Türkiye Siyasi tarihini Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinden 1990'lı yılların başına kadar olan dönemde temel olaylar, meseleler, kurumlar ve siyasi aktörlere değinerek tarihsel bir perspektif dahilinde sunmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersi tanıtma giriş,Bölüm 1: The Ottoman Empire at the end of the 18th century
Bölüm 2: Between tradition and Innovation: Sultan Selim III
Bölüm 3: The Eraly years of Sultan Mahmut II: The Centre Tries to Regain Control,Bölüm 4: The Later Years of Sultan Mahmut II: The Start of the Reforms
Bölüm 5: The Era of the Tanzimat 1839-1971,Bölüm 6: The Crisis of 1873-78 and its Aftermath
Bölüm 7: reactionary Despotism or Culmination of the reforms? The reign of Sultan Abdülhamit II
Bölüm 8: The Second Constitutional Period, 1908-18,Bölüm 9: The Struggle for Independence
Bölüm 10: The Emergence of the One-Party State, 1923-1927,Bölüm 11: The Kemalist one-party state, 1925-1945,Bölüm 12: The Transition to democracy, 1945-1950
Bölüm 13: The Rule of the Democratic Party, 1950-1960,Bölüm 14: The Second Turkish Republic, 1960-1980,Bölüm 15: Turkey since 1980,Bölüm 15: Turkey since 1980,2000'li yıllarda önemli meseleler I,2000li yıllarda önemli meseleler,Öğrenci tartışmaları,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğrencilerine Türkiye Siyasi tarihini Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinden 1990'lı yılların başına kadar olan dönemde temel olaylar, meseleler, kurumlar ve siyasi aktörlere değinerek tarihsel bir perspektif dahilinde sunmaktır.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersi tanıtma giriş
2Bölüm 1: The Ottoman Empire at the end of the 18th century
Bölüm 2: Between tradition and Innovation: Sultan Selim III
Bölüm 3: The Eraly years of Sultan Mahmut II: The Centre Tries to Regain Control
yok
3Bölüm 4: The Later Years of Sultan Mahmut II: The Start of the Reforms
Bölüm 5: The Era of the Tanzimat 1839-1971
yok
4Bölüm 6: The Crisis of 1873-78 and its Aftermath
Bölüm 7: reactionary Despotism or Culmination of the reforms? The reign of Sultan Abdülhamit II
Bölüm 8: The Second Constitutional Period, 1908-18
yok
5Bölüm 9: The Struggle for Independence
Bölüm 10: The Emergence of the One-Party State, 1923-1927
yok
6Bölüm 11: The Kemalist one-party state, 1925-1945yok
7Bölüm 12: The Transition to democracy, 1945-1950
Bölüm 13: The Rule of the Democratic Party, 1950-1960
yok
8Bölüm 14: The Second Turkish Republic, 1960-1980yok
9Bölüm 15: Turkey since 1980yok
10Bölüm 15: Turkey since 1980yok
112000'li yıllarda önemli meseleler Iyok
122000li yıllarda önemli meseleleryok
13Öğrenci tartışmalarıyok
14Genel tekraryok
Kaynak
Erik J. Zürcher. Turkey A Modern History /3rd edition). I.B Tauris: London and New York, 2004.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:54