Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKROEKONOMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hakan YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Makroekonomiye giriş,Milli gelirin hesaplanması,Ekonomik büyüme,Para, tasarruf, yatırım ve finansal sistem,Enflasyon,Para arzı ve talebi,İşgücü piyasası ve işsizlik,Mal ve para piyasalarındaki toplam talep,Toplam arz ve denge fiyat düzeyi,Finansal krizler,Maliye ve para politikası,Uluslararası Ticaret,Uluslararası finans,Makroekonomide alternatif görüşler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Uluslararası ekonomik gelişmeleri değerlendirir. | 10, 13, 14, 9 | |
1. Ekonominin genel olarak nasıl çalıştığını açıklar. | 10, 14, 9 | A, G |
1.1 Finansal piyasaların nasıl çalıştığını anlatır. | 10, 14, 9 | |
1.2 Ekonomiyi milli gelir ve istihdam düzeyi açısından değerlendirir. | 10, 12, 14, 9 | |
1.3 Finansal piyasalar ile reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklar. | 10, 14, 9 | |
2. Ekonomi politikasına ilişkin önerilerde bulunur. | 10, 13, 14, 9 | |
2.1 Merkez bankasının aldığı kararları değerlendirir | 10, 13, 14, 9 | |
2.2 Teorik olarak uygulanan para politikası ve maliye politikasını eleştirir. | 10, 13, 14, 9 | |
2.3 Ekonomik kalkınma için gerekli olan uzun vadeli ekonomi politikalarını yorumlar. | 10, 14, 9 | |
3. Güncel ekonomik olayları analiz eder. | 10, 13, 14, 9 | |
3.1. Ekonomik büyüme ve istihdam düzeyi gibi reel büyüklüklerdeki değişiklikleri yorumlar. | 10, 13, 14, 9 | |
3.2. Döviz kuru ve faiz oranı gibi finansal değişkenlerin ekonomi üzerindeki etkilerini tartışır. | 10, 13, 14, 9 | |
3.3 Ekonomideki değişimler ışığında Türkiye ekonomisinin genel durumunu analiz eder. | 10, 13, 14, 9 | |
4. İktisadi düşünce ekollerini farklı yönlerden karşılaştırır. | 10, 14, 9 | |
4.1 Klasik ekolün iktisat bilimine genel yaklaşımını yorumlar. | 10, 14, 9 | |
4.2 Keynesyen okulun ekonomiye genel yaklaşımını yorumlar. | 10, 14, 9 | |
4.3 Give suggestions regarding the economic policy of the other schools of economic thought. | 10, 14, 9 | |
5.1 Gelişmiş ve gelişmekte olan ekonomilerin temel dinamiklerini açıklar. | 10, 13, 14, 9 | |
5.2 Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri değerlendirir. | 10, 13, 14, 9 | |
5.3 Küresel ticari ilişkiler hakkında yorumlar yapar. | 10, 13, 14, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makroekonomiye giriş | |
2 | Milli gelirin hesaplanması | |
3 | Ekonomik büyüme | |
4 | Para, tasarruf, yatırım ve finansal sistem | |
5 | Enflasyon | |
6 | Para arzı ve talebi | |
7 | İşgücü piyasası ve işsizlik | |
8 | Mal ve para piyasalarındaki toplam talep | |
9 | Toplam arz ve denge fiyat düzeyi | |
10 | Finansal krizler | |
11 | Maliye ve para politikası | |
12 | Uluslararası Ticaret | |
13 | Uluslararası finans | |
14 | Makroekonomide alternatif görüşler |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKROEKONOMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hakan YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Makroekonomiye giriş,Milli gelirin hesaplanması,Ekonomik büyüme,Para, tasarruf, yatırım ve finansal sistem,Enflasyon,Para arzı ve talebi,İşgücü piyasası ve işsizlik,Mal ve para piyasalarındaki toplam talep,Toplam arz ve denge fiyat düzeyi,Finansal krizler,Maliye ve para politikası,Uluslararası Ticaret,Uluslararası finans,Makroekonomide alternatif görüşler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Uluslararası ekonomik gelişmeleri değerlendirir. | 10, 13, 14, 9 | |
1. Ekonominin genel olarak nasıl çalıştığını açıklar. | 10, 14, 9 | A, G |
1.1 Finansal piyasaların nasıl çalıştığını anlatır. | 10, 14, 9 | |
1.2 Ekonomiyi milli gelir ve istihdam düzeyi açısından değerlendirir. | 10, 12, 14, 9 | |
1.3 Finansal piyasalar ile reel ekonomi arasındaki etkileşimi açıklar. | 10, 14, 9 | |
2. Ekonomi politikasına ilişkin önerilerde bulunur. | 10, 13, 14, 9 | |
2.1 Merkez bankasının aldığı kararları değerlendirir | 10, 13, 14, 9 | |
2.2 Teorik olarak uygulanan para politikası ve maliye politikasını eleştirir. | 10, 13, 14, 9 | |
2.3 Ekonomik kalkınma için gerekli olan uzun vadeli ekonomi politikalarını yorumlar. | 10, 14, 9 | |
3. Güncel ekonomik olayları analiz eder. | 10, 13, 14, 9 | |
3.1. Ekonomik büyüme ve istihdam düzeyi gibi reel büyüklüklerdeki değişiklikleri yorumlar. | 10, 13, 14, 9 | |
3.2. Döviz kuru ve faiz oranı gibi finansal değişkenlerin ekonomi üzerindeki etkilerini tartışır. | 10, 13, 14, 9 | |
3.3 Ekonomideki değişimler ışığında Türkiye ekonomisinin genel durumunu analiz eder. | 10, 13, 14, 9 | |
4. İktisadi düşünce ekollerini farklı yönlerden karşılaştırır. | 10, 14, 9 | |
4.1 Klasik ekolün iktisat bilimine genel yaklaşımını yorumlar. | 10, 14, 9 | |
4.2 Keynesyen okulun ekonomiye genel yaklaşımını yorumlar. | 10, 14, 9 | |
4.3 Give suggestions regarding the economic policy of the other schools of economic thought. | 10, 14, 9 | |
5.1 Gelişmiş ve gelişmekte olan ekonomilerin temel dinamiklerini açıklar. | 10, 13, 14, 9 | |
5.2 Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri değerlendirir. | 10, 13, 14, 9 | |
5.3 Küresel ticari ilişkiler hakkında yorumlar yapar. | 10, 13, 14, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makroekonomiye giriş | |
2 | Milli gelirin hesaplanması | |
3 | Ekonomik büyüme | |
4 | Para, tasarruf, yatırım ve finansal sistem | |
5 | Enflasyon | |
6 | Para arzı ve talebi | |
7 | İşgücü piyasası ve işsizlik | |
8 | Mal ve para piyasalarındaki toplam talep | |
9 | Toplam arz ve denge fiyat düzeyi | |
10 | Finansal krizler | |
11 | Maliye ve para politikası | |
12 | Uluslararası Ticaret | |
13 | Uluslararası finans | |
14 | Makroekonomide alternatif görüşler |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |