Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders PSIR öğrencilerinin siyaset bilimi ve kavramları hakkındaki temel anlayışlarını geliştirmeleri için bir giriş dersidir. Öğrencilere siyaset biliminin ve çağdaş dünyanın temel kavramlarını, teorilerini, konularını, felsefelerini, yöntemlerini, yaklaşımlarını ve tartışmalarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Dersin temel amacı, öğrencilerin siyaset bilimcilerin merceğinden siyaseti ve temel kavramlarını anlamalarına yardımcı olmaktır. Bu nedenle ders, belirli kavramlar, teoriler ve yaklaşımlar aracılığıyla çağdaş dünyanın ve siyasetin bilimsel analizi üzerine inşa edilmiştir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hafta 1: Giriş,Hafta 2: Siyaset Nedir?,Hafta 3: Siyasi Düşünceler ve İdeolojiler,Hafta 4: Siyasi Düşünceler ve İdeolojiler 2 ,Hafta 5: Siyaset ve Devlet,Hafta 6: Demokrasi ve Meşruiyet,Hafta 7: Milletler ve Miliyetçilik,Hafta 8: Politik Ekonomi ve Küreselleşme,Temsil, Seçimler ve Oy Kullanma,Partiler ve Parti Sistemleri,Hükümetler, Sistemler ve Rejimler,Kamu Politikası ve Bürokrasi,Multilevel Siyaset,Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel siyasi ideolojileri sıralar, aralarındaki farklılıkları açıklar. | 10, 14, 16, 9 | C |
Siyaset Bilimi'nin temel kavramlarını sıralar. | 10, 14, 16, 9 | C |
Demokrasiyi tanımlar, demokratik yönetimin ne olduğunu açıklar ve temel özelliklerini açıklar. | 10, 14, 16, 9 | C |
Millet ve milliyetçilik kavramlarını açıklar,, milliyetçilik üzerine farklı yaklaşımları tanımlayabilirler | 10, 14, 16, 9 | C |
Farklı seçim sistemlerini tanımlar, aralarındaki farkları açıklar. | 10, 14, 16, 9 | C |
Yerel, ulusal ve uluslararası siyaset aktörlerini tanımlar, farklı düzeylerdeki iktidarlar arasındaki karmaşık ilişkileri tartışabilir. | 10, 14, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hafta 1: Giriş | - |
2 | Hafta 2: Siyaset Nedir? | |
3 | Hafta 3: Siyasi Düşünceler ve İdeolojiler | |
4 | Hafta 4: Siyasi Düşünceler ve İdeolojiler 2 | |
5 | Hafta 5: Siyaset ve Devlet | |
6 | Hafta 6: Demokrasi ve Meşruiyet | |
7 | Hafta 7: Milletler ve Miliyetçilik | |
8 | Hafta 8: Politik Ekonomi ve Küreselleşme | |
9 | Temsil, Seçimler ve Oy Kullanma | |
10 | Partiler ve Parti Sistemleri | |
11 | Hükümetler, Sistemler ve Rejimler | |
12 | Kamu Politikası ve Bürokrasi | |
13 | Multilevel Siyaset | |
14 | Tekrar |
Kaynak |
Andrew Heywood. 2013. Politics. NY: Palgrave Macmillan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 7 | 21 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(148/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders PSIR öğrencilerinin siyaset bilimi ve kavramları hakkındaki temel anlayışlarını geliştirmeleri için bir giriş dersidir. Öğrencilere siyaset biliminin ve çağdaş dünyanın temel kavramlarını, teorilerini, konularını, felsefelerini, yöntemlerini, yaklaşımlarını ve tartışmalarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Dersin temel amacı, öğrencilerin siyaset bilimcilerin merceğinden siyaseti ve temel kavramlarını anlamalarına yardımcı olmaktır. Bu nedenle ders, belirli kavramlar, teoriler ve yaklaşımlar aracılığıyla çağdaş dünyanın ve siyasetin bilimsel analizi üzerine inşa edilmiştir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hafta 1: Giriş,Hafta 2: Siyaset Nedir?,Hafta 3: Siyasi Düşünceler ve İdeolojiler,Hafta 4: Siyasi Düşünceler ve İdeolojiler 2 ,Hafta 5: Siyaset ve Devlet,Hafta 6: Demokrasi ve Meşruiyet,Hafta 7: Milletler ve Miliyetçilik,Hafta 8: Politik Ekonomi ve Küreselleşme,Temsil, Seçimler ve Oy Kullanma,Partiler ve Parti Sistemleri,Hükümetler, Sistemler ve Rejimler,Kamu Politikası ve Bürokrasi,Multilevel Siyaset,Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel siyasi ideolojileri sıralar, aralarındaki farklılıkları açıklar. | 10, 14, 16, 9 | C |
Siyaset Bilimi'nin temel kavramlarını sıralar. | 10, 14, 16, 9 | C |
Demokrasiyi tanımlar, demokratik yönetimin ne olduğunu açıklar ve temel özelliklerini açıklar. | 10, 14, 16, 9 | C |
Millet ve milliyetçilik kavramlarını açıklar,, milliyetçilik üzerine farklı yaklaşımları tanımlayabilirler | 10, 14, 16, 9 | C |
Farklı seçim sistemlerini tanımlar, aralarındaki farkları açıklar. | 10, 14, 16, 9 | C |
Yerel, ulusal ve uluslararası siyaset aktörlerini tanımlar, farklı düzeylerdeki iktidarlar arasındaki karmaşık ilişkileri tartışabilir. | 10, 14, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hafta 1: Giriş | - |
2 | Hafta 2: Siyaset Nedir? | |
3 | Hafta 3: Siyasi Düşünceler ve İdeolojiler | |
4 | Hafta 4: Siyasi Düşünceler ve İdeolojiler 2 | |
5 | Hafta 5: Siyaset ve Devlet | |
6 | Hafta 6: Demokrasi ve Meşruiyet | |
7 | Hafta 7: Milletler ve Miliyetçilik | |
8 | Hafta 8: Politik Ekonomi ve Küreselleşme | |
9 | Temsil, Seçimler ve Oy Kullanma | |
10 | Partiler ve Parti Sistemleri | |
11 | Hükümetler, Sistemler ve Rejimler | |
12 | Kamu Politikası ve Bürokrasi | |
13 | Multilevel Siyaset | |
14 | Tekrar |
Kaynak |
Andrew Heywood. 2013. Politics. NY: Palgrave Macmillan. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |