Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RUSYA SİYASETİ VE DIŞ POLİTİKA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Halil Kürşad ASLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ahmet ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Rus Siyasetine küresel bir güç olarak derinlemesine bir giriş sağlar.Soğuk Savaş'ın sona ermesinden bu yana Rusya'daki iç ve dış siyasi gelişmeleri tarihsel bir arka plan içinde inceliyor.Ders aynı zamanda çağdaş Rusya'da siyasetin şekillenmesinde önemli bir rol oynayan sosyal, kültürel, ekonomik ve bölgesel faktörleri de kapsamıştır. Ayrıca Rusya'da siyasetin içeride ve dışarıda yapılmasında temel teorilere, yaklaşımlara, kavramlara ve argümanlara genel bir bakış sunar |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve dersin yönlendirilmesi, Ruslar Kimdir ve Bugün Rusya Nedir?, Küresel Güç Olarak Rusya?, Avrasya Gücü Olarak Rusya?, Komünistten Komünist Sonrası Kurala, Seçmenler, Partiler ve Parlamento, Cumhurbaşkanlığı ve Federal Rus Hükümeti, Vaka analizleri: Gorbaçov, Yeltsin, Putin, Medvedev, Putin Dönemi,Vize Snavı, Süreleri Değiştirme, Değerleri Değiştirme, Rusya ve Dünya: Rusya Dış Politikası,Rusya, Avrupa ve ABD, Rusya ve Çin ve Avrasya Milletleri, Rus ve Ekonomi ve Enerji,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci, - rus iç ve dış politika siyasi ana kavramları tartışması ve geliştirmesi mümkün olacaktır, - ana süreçleri, aktörleri, kurumları ve aralarındaki ilişkileri açıklayabilecek ve tartışabilecektir - Rusya'daki siyasi partileri, seçimleri, idari birimleri, Rusya'nın federal ve yerel siyasi kurumlarını, devlet ve toplum ilişkilerini açıklayabilecek ve tartışabilecektir. - modern Rus siyasetini anlamak için analitik beceriler geliştirebilecek - siyaset biliminde temel teori ve kavramları kullanarak Soğuk Savaş sonrası Rus siyasetinin anlaşılmasını ve açıklamasını geliştirebilecektir .-Öğrenciler ayrıca Çarlık, Sovyet ve Modern Rusya'yı ve eskilerin ikincileri üzerindeki etkisini de anlayabilecekler. | 10, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve dersin yönlendirilmesi | |
2 | Ruslar Kimdir ve Bugün Rusya Nedir? | |
3 | Küresel Güç Olarak Rusya? | |
4 | Avrasya Gücü Olarak Rusya? | |
5 | Komünistten Komünist Sonrası Kurala | Ders Kitabı Bölüm 1 |
6 | Seçmenler, Partiler ve Parlamento | Test Kitabı Bölüm 2 |
7 | Cumhurbaşkanlığı ve Federal Rus Hükümeti | Ders Kitabı Bölüm 3 |
8 | Vaka analizleri: Gorbaçov, Yeltsin, Putin, Medvedev, Putin Dönemi | |
9 | Vize Snavı | |
10 | Süreleri Değiştirme, Değerleri Değiştirme | Ders Kitabı Bölüm 6 |
11 | Rusya ve Dünya: Rusya Dış Politikası | J.Mankoff, Russian Foreign Policy |
12 | Rusya, Avrupa ve ABD | J.Mankoff, Russian Foreign Policy |
13 | Rusya ve Çin ve Avrasya Milletleri | J.Mankoff, Russian Foreign Policy |
14 | Rus ve Ekonomi ve Enerji | |
15 | Final Sınavı | - |
Kaynak |
Stephen White, Understanding Russian Politics, Second edition, Cambridge University Press, 2011. Ek makaleler ve PPT slaytları |
Jeffrey Mankoff, (2012). Russian Foreign Policy, Second edition, Rowman & Littlefield Publishers. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 55 | 55 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 167 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(167/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RUSYA SİYASETİ VE DIŞ POLİTİKA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Halil Kürşad ASLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ahmet ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Rus Siyasetine küresel bir güç olarak derinlemesine bir giriş sağlar.Soğuk Savaş'ın sona ermesinden bu yana Rusya'daki iç ve dış siyasi gelişmeleri tarihsel bir arka plan içinde inceliyor.Ders aynı zamanda çağdaş Rusya'da siyasetin şekillenmesinde önemli bir rol oynayan sosyal, kültürel, ekonomik ve bölgesel faktörleri de kapsamıştır. Ayrıca Rusya'da siyasetin içeride ve dışarıda yapılmasında temel teorilere, yaklaşımlara, kavramlara ve argümanlara genel bir bakış sunar |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve dersin yönlendirilmesi, Ruslar Kimdir ve Bugün Rusya Nedir?, Küresel Güç Olarak Rusya?, Avrasya Gücü Olarak Rusya?, Komünistten Komünist Sonrası Kurala, Seçmenler, Partiler ve Parlamento, Cumhurbaşkanlığı ve Federal Rus Hükümeti, Vaka analizleri: Gorbaçov, Yeltsin, Putin, Medvedev, Putin Dönemi,Vize Snavı, Süreleri Değiştirme, Değerleri Değiştirme, Rusya ve Dünya: Rusya Dış Politikası,Rusya, Avrupa ve ABD, Rusya ve Çin ve Avrasya Milletleri, Rus ve Ekonomi ve Enerji,Final Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci, - rus iç ve dış politika siyasi ana kavramları tartışması ve geliştirmesi mümkün olacaktır, - ana süreçleri, aktörleri, kurumları ve aralarındaki ilişkileri açıklayabilecek ve tartışabilecektir - Rusya'daki siyasi partileri, seçimleri, idari birimleri, Rusya'nın federal ve yerel siyasi kurumlarını, devlet ve toplum ilişkilerini açıklayabilecek ve tartışabilecektir. - modern Rus siyasetini anlamak için analitik beceriler geliştirebilecek - siyaset biliminde temel teori ve kavramları kullanarak Soğuk Savaş sonrası Rus siyasetinin anlaşılmasını ve açıklamasını geliştirebilecektir .-Öğrenciler ayrıca Çarlık, Sovyet ve Modern Rusya'yı ve eskilerin ikincileri üzerindeki etkisini de anlayabilecekler. | 10, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve dersin yönlendirilmesi | |
2 | Ruslar Kimdir ve Bugün Rusya Nedir? | |
3 | Küresel Güç Olarak Rusya? | |
4 | Avrasya Gücü Olarak Rusya? | |
5 | Komünistten Komünist Sonrası Kurala | Ders Kitabı Bölüm 1 |
6 | Seçmenler, Partiler ve Parlamento | Test Kitabı Bölüm 2 |
7 | Cumhurbaşkanlığı ve Federal Rus Hükümeti | Ders Kitabı Bölüm 3 |
8 | Vaka analizleri: Gorbaçov, Yeltsin, Putin, Medvedev, Putin Dönemi | |
9 | Vize Snavı | |
10 | Süreleri Değiştirme, Değerleri Değiştirme | Ders Kitabı Bölüm 6 |
11 | Rusya ve Dünya: Rusya Dış Politikası | J.Mankoff, Russian Foreign Policy |
12 | Rusya, Avrupa ve ABD | J.Mankoff, Russian Foreign Policy |
13 | Rusya ve Çin ve Avrasya Milletleri | J.Mankoff, Russian Foreign Policy |
14 | Rus ve Ekonomi ve Enerji | |
15 | Final Sınavı | - |
Kaynak |
Stephen White, Understanding Russian Politics, Second edition, Cambridge University Press, 2011. Ek makaleler ve PPT slaytları |
Jeffrey Mankoff, (2012). Russian Foreign Policy, Second edition, Rowman & Littlefield Publishers. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |