Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI İLİŞ. AKADEMİK OKUMA VE YAZMA | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuncer CAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İngilizce akademik metinleri okumak ve değerlendirmek ve yazmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akademik okuma ve yazmaya giriş,Eleştirel okuma ve yorumlama,Argümanlar ve tez cümleleri,Akademik metin yapısı, Literatür taraması,Taslak hazırlama,Özet (abstrakt) yazma,Paragraflar ve geçişler,Giriş ve sonuç bölümlerini yazma,Alıntı yapma ve özetleme,Atıf ve bibliografya hazırlama,İntihalden kaçınma,Revizyon,Edit etme/düzeltme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Uluslararası İlişkilere dair temel terimleri anlayabilecekler | 13, 14, 23, 9 | A, E |
2) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel tartışma konularını bilecek ve tartışabilecekler | 13, 23, 9 | A, E |
3) Uluslararası Örgütleri açıklayabilecekler | 14, 9 | A, E |
4) Güç boşluğu, güç dengesi, terör, ulu-devlet gibi kavramlara dair tartışmaları okumuş olacaklar | 10, 14, 9 | A, D |
5) Bazı güncel uluslararası ilişkiler konularını detaylı bir şekilde tartışabilecekler: Kırım'ın Rusya tarafından ilhakı, Suriye'deki iç savaş, ve Suriyeli mülteci krizi gibi. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik okuma ve yazmaya giriş | Derse katılım |
2 | Eleştirel okuma ve yorumlama | |
3 | Argümanlar ve tez cümleleri | |
4 | Akademik metin yapısı | |
5 | Literatür taraması | |
6 | Taslak hazırlama | |
7 | Özet (abstrakt) yazma | |
8 | Paragraflar ve geçişler | |
9 | Giriş ve sonuç bölümlerini yazma | |
10 | Alıntı yapma ve özetleme | |
11 | Atıf ve bibliografya hazırlama | |
12 | İntihalden kaçınma | |
13 | Revizyon | |
14 | Edit etme/düzeltme |
Kaynak |
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları, Derse ait okuma listesi ve derste dağıtılacak materyal. |
Harris, Joseph. 2006. Rewriting: How To Do Things With Texts. First Edition. Utah State University Press. Graff, Gerald, and Cathy Birkenstein. 2009. "They Say / I Say": The Moves That Matter in Academic Writing. Second Edition. W. W. Norton & Company. Bullock, Richard, and Weinberg, Francine. 2011. The Little Seagull Handbook. Spiral Bound Edition. W. W. Norton & Company |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | ||||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 57 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(57/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI İLİŞ. AKADEMİK OKUMA VE YAZMA | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuncer CAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İngilizce akademik metinleri okumak ve değerlendirmek ve yazmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akademik okuma ve yazmaya giriş,Eleştirel okuma ve yorumlama,Argümanlar ve tez cümleleri,Akademik metin yapısı, Literatür taraması,Taslak hazırlama,Özet (abstrakt) yazma,Paragraflar ve geçişler,Giriş ve sonuç bölümlerini yazma,Alıntı yapma ve özetleme,Atıf ve bibliografya hazırlama,İntihalden kaçınma,Revizyon,Edit etme/düzeltme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Uluslararası İlişkilere dair temel terimleri anlayabilecekler | 13, 14, 23, 9 | A, E |
2) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel tartışma konularını bilecek ve tartışabilecekler | 13, 23, 9 | A, E |
3) Uluslararası Örgütleri açıklayabilecekler | 14, 9 | A, E |
4) Güç boşluğu, güç dengesi, terör, ulu-devlet gibi kavramlara dair tartışmaları okumuş olacaklar | 10, 14, 9 | A, D |
5) Bazı güncel uluslararası ilişkiler konularını detaylı bir şekilde tartışabilecekler: Kırım'ın Rusya tarafından ilhakı, Suriye'deki iç savaş, ve Suriyeli mülteci krizi gibi. | 10, 13, 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akademik okuma ve yazmaya giriş | Derse katılım |
2 | Eleştirel okuma ve yorumlama | |
3 | Argümanlar ve tez cümleleri | |
4 | Akademik metin yapısı | |
5 | Literatür taraması | |
6 | Taslak hazırlama | |
7 | Özet (abstrakt) yazma | |
8 | Paragraflar ve geçişler | |
9 | Giriş ve sonuç bölümlerini yazma | |
10 | Alıntı yapma ve özetleme | |
11 | Atıf ve bibliografya hazırlama | |
12 | İntihalden kaçınma | |
13 | Revizyon | |
14 | Edit etme/düzeltme |
Kaynak |
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları, Derse ait okuma listesi ve derste dağıtılacak materyal. |
Harris, Joseph. 2006. Rewriting: How To Do Things With Texts. First Edition. Utah State University Press. Graff, Gerald, and Cathy Birkenstein. 2009. "They Say / I Say": The Moves That Matter in Academic Writing. Second Edition. W. W. Norton & Company. Bullock, Richard, and Weinberg, Francine. 2011. The Little Seagull Handbook. Spiral Bound Edition. W. W. Norton & Company |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | ||||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |