Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE TEMEL KAVRAMLAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere Uluslararası İlişkiler disiplindeki temel yaklaşım, teori ve tartışmalar hakkında bilgi verir. Dersin temel amaçları, öğrencilere savaş ve barış, kalkınma, bölgesel entegrasyon, güvenlik ve küreselleşme gibi uluslararası politikanın bazı temel konularını tanıtmak ve bu konuları kavramsallaştırmak ve analiz etmek için kullanılan farklı perspektifler ile tanıştırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Toparlama Uluslararası İlişkileri Anlamak,Uluslararası İlişkilerin Tarihsel Gelişimi,Uluslararası İlişkileri Anlamaya Yarayacak Farklı Bakış Açıları 1,Uluslararası İlişkileri Anlamaya Yarayacak Farklı Bakış Açıları 2,Uluslararası Sistemi Anlamak,Uluslararası İlişkilerin Temel Aktörü: Devlet,Savaşlar ve Uluslararası İlişkiler,Diplomasi,İnsan Hakları ve İnsani Müdahaleler,Uluslararası Politik Ekonomi,Küreselleşme,Uluslararası İlişkilerin Yeni Meseleleri 1,Uluslararası İlişkilerin Yeni Meseleleri 2,Tartışma, Dönemin Kapanışı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uluslararası İlişkiler alanında anahtar terimlerin bağlamını açıklar. | ||
Uluslararası İlişkilere çeşitli teorik yaklaşımlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirlemek | ||
Uluslararası İlişkilerin akademik bir disiplin olarak gelişimini tanımlamak | ||
Tarihi ve güncel uluslararası olayları çeşitli kuramsal bakış açılarıyla analiz eder. | ||
Uluslararası İlişkiler alanındaki temel temalar hakkında bilgi edinmek |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Toparlama Uluslararası İlişkileri Anlamak | Mingst, KA. and Arreguín-Toft, Chp. 1 |
2 | Uluslararası İlişkilerin Tarihsel Gelişimi | Devetak, R., Burke, A. and George, J., Introduction |
3 | Uluslararası İlişkileri Anlamaya Yarayacak Farklı Bakış Açıları 1 | Devetak, R., Burke, A. and George, J., Chp. 1 Mingst, KA. and Arreguín-Toft, Chp. 3 |
4 | Uluslararası İlişkileri Anlamaya Yarayacak Farklı Bakış Açıları 2 | Devetak, R., Burke, A. and George, J., Chp. 1 Mingst, KA. and Arreguín-Toft, Chp. 3 |
5 | Uluslararası Sistemi Anlamak | Mingst, KA. and Arreguín-Toft, Chp. 4 |
6 | Uluslararası İlişkilerin Temel Aktörü: Devlet | Mingst, KA. and Arreguín-Toft, Chp. 9 |
7 | Savaşlar ve Uluslararası İlişkiler | Mingst, KA. and Arreguín-Toft, Chp. 8 Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 13 |
8 | Diplomasi | Devetak, R., Burke, A. and George, J., Chp. 18 |
9 | İnsan Hakları ve İnsani Müdahaleler | Devetak, R., Burke, A. and George, J., Chp. 32 Mingst, KA. and Arreguín-Toft, Chp. 10 |
10 | Uluslararası Politik Ekonomi | Aslan, K., Chp. 7, Global Political Economy |
11 | Küreselleşme | Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 1 Genç, D. & Öztürk, D., Chp. 8, Globalization and the Global Society. |
12 | Uluslararası İlişkilerin Yeni Meseleleri 1 | Jackson, R. and Sorensen, G., Chp.10 Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 21 Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 22 Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 23 |
13 | Uluslararası İlişkilerin Yeni Meseleleri 2 | Jackson, R. and Sorensen, G., Chp.10 Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 21 Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 22 Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 23 |
14 | Tartışma, Dönemin Kapanışı |
Kaynak |
a collection of chapters from different books: Mingst, KA. and Arreguín-Toft, IM. (2013), Essentials of International Relations, New York: WW Norton Company. Baylis, J., Smith, S. and Owens, P. (2011), The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations, Oxford: Oxford University Press. Jackson, R. and Sorensen, G. (2007). Introduction to International Relations: Theories and Approaches. Oxford: Oxford University Press. Devetak, R., Burke, A. and George, J. (2011). An Introduction to International Relations, Cambridge: Cambridge University Press. + 2 more chapters from an edited volume by Doğan, N. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 10 | 30 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI İLİŞKİLERDE TEMEL KAVRAMLAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere Uluslararası İlişkiler disiplindeki temel yaklaşım, teori ve tartışmalar hakkında bilgi verir. Dersin temel amaçları, öğrencilere savaş ve barış, kalkınma, bölgesel entegrasyon, güvenlik ve küreselleşme gibi uluslararası politikanın bazı temel konularını tanıtmak ve bu konuları kavramsallaştırmak ve analiz etmek için kullanılan farklı perspektifler ile tanıştırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Toparlama Uluslararası İlişkileri Anlamak,Uluslararası İlişkilerin Tarihsel Gelişimi,Uluslararası İlişkileri Anlamaya Yarayacak Farklı Bakış Açıları 1,Uluslararası İlişkileri Anlamaya Yarayacak Farklı Bakış Açıları 2,Uluslararası Sistemi Anlamak,Uluslararası İlişkilerin Temel Aktörü: Devlet,Savaşlar ve Uluslararası İlişkiler,Diplomasi,İnsan Hakları ve İnsani Müdahaleler,Uluslararası Politik Ekonomi,Küreselleşme,Uluslararası İlişkilerin Yeni Meseleleri 1,Uluslararası İlişkilerin Yeni Meseleleri 2,Tartışma, Dönemin Kapanışı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uluslararası İlişkiler alanında anahtar terimlerin bağlamını açıklar. | ||
Uluslararası İlişkilere çeşitli teorik yaklaşımlarının güçlü ve zayıf yanlarını belirlemek | ||
Uluslararası İlişkilerin akademik bir disiplin olarak gelişimini tanımlamak | ||
Tarihi ve güncel uluslararası olayları çeşitli kuramsal bakış açılarıyla analiz eder. | ||
Uluslararası İlişkiler alanındaki temel temalar hakkında bilgi edinmek |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Toparlama Uluslararası İlişkileri Anlamak | Mingst, KA. and Arreguín-Toft, Chp. 1 |
2 | Uluslararası İlişkilerin Tarihsel Gelişimi | Devetak, R., Burke, A. and George, J., Introduction |
3 | Uluslararası İlişkileri Anlamaya Yarayacak Farklı Bakış Açıları 1 | Devetak, R., Burke, A. and George, J., Chp. 1 Mingst, KA. and Arreguín-Toft, Chp. 3 |
4 | Uluslararası İlişkileri Anlamaya Yarayacak Farklı Bakış Açıları 2 | Devetak, R., Burke, A. and George, J., Chp. 1 Mingst, KA. and Arreguín-Toft, Chp. 3 |
5 | Uluslararası Sistemi Anlamak | Mingst, KA. and Arreguín-Toft, Chp. 4 |
6 | Uluslararası İlişkilerin Temel Aktörü: Devlet | Mingst, KA. and Arreguín-Toft, Chp. 9 |
7 | Savaşlar ve Uluslararası İlişkiler | Mingst, KA. and Arreguín-Toft, Chp. 8 Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 13 |
8 | Diplomasi | Devetak, R., Burke, A. and George, J., Chp. 18 |
9 | İnsan Hakları ve İnsani Müdahaleler | Devetak, R., Burke, A. and George, J., Chp. 32 Mingst, KA. and Arreguín-Toft, Chp. 10 |
10 | Uluslararası Politik Ekonomi | Aslan, K., Chp. 7, Global Political Economy |
11 | Küreselleşme | Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 1 Genç, D. & Öztürk, D., Chp. 8, Globalization and the Global Society. |
12 | Uluslararası İlişkilerin Yeni Meseleleri 1 | Jackson, R. and Sorensen, G., Chp.10 Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 21 Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 22 Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 23 |
13 | Uluslararası İlişkilerin Yeni Meseleleri 2 | Jackson, R. and Sorensen, G., Chp.10 Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 21 Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 22 Baylis, J., Smith, S. and Owens, P., Chp. 23 |
14 | Tartışma, Dönemin Kapanışı |
Kaynak |
a collection of chapters from different books: Mingst, KA. and Arreguín-Toft, IM. (2013), Essentials of International Relations, New York: WW Norton Company. Baylis, J., Smith, S. and Owens, P. (2011), The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations, Oxford: Oxford University Press. Jackson, R. and Sorensen, G. (2007). Introduction to International Relations: Theories and Approaches. Oxford: Oxford University Press. Devetak, R., Burke, A. and George, J. (2011). An Introduction to International Relations, Cambridge: Cambridge University Press. + 2 more chapters from an edited volume by Doğan, N. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |