Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDENİYETLER TARİHİSKY4115521Güz Dönemi3+036
Ders Programı

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Muhittin BİLGE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMedeniyetler tarihinden yola çıkarak tarihteki sosyokültürel, ekonomik ve siyasi alanlardaki temel gelişmelerine ilişkin öğrencilere muhakeme gücü kazandırarak modern dünyanın dinamiklerini anlamalarını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Bir kavram ve olgu olarak medeniyet,Tarih öncesi ve tarıhî devirler,Mezopotamya medeniyetleri,Antik Mısır Medeniyeti,Antik Yunan Medeniyeti,Eski Anadolu medeniyetleri,Helenistik dönem ve Roma medeniyeti,Eski Türk Medeniyetleri,İslâm Sonrası Türk Medeniyetleri ve Osmanlı,İslâm Medeniyeti,Amerika Medeniyetleri,Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform,Fransız Devrimi ve Sanayileşme,Modernlik ve Sonuçları- Genel Değerlendirme-; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hem bir kavram hem de olgu olarak medeniyet ve onun kültür ile olan ilişkisini tartışır.10, 16, 9A
2. Medeniyetlerin ilk ortaya çıktığı yerleri ve bunun sebeplerini analiz eder.10, 16, 9A
3. Tarih boyunca medeniyetlerin birbirlerine olan etkileşimlerini izah eder.10, 16, 9A
4. Medeniyetler tarihinden yola çıkarak günümüz medeniyetlerini ve bu medeniyetler içindeki devletlerin sosyal, siyasal ve ekonomik yapılarını analiz eder.10, 9A
5. Güncel siyasi ve toplumsal gelişmeleri tarihsel bağlamda kuşatıcı bir şekilde izah eder.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bir kavram ve olgu olarak medeniyetLissner, Uygarlık Tarihi, Bölüm 1
2Tarih öncesi ve tarıhî devirlerLissner, Uygarlık Tarihi, Bölüm 1
3Mezopotamya medeniyetleriLissner, Uygarlık Tarihi, Bölüm 1
4Antik Mısır MedeniyetiLissner, Uygarlık Tarihi, Bölüm 2
5Antik Yunan MedeniyetiVan Loon, Uygarlık Tarihi, Bölüm 13-19
6Eski Anadolu medeniyetleriVan Loon, Uygarlık Tarihi, Bölüm 10 ve 12
7Helenistik dönem ve Roma medeniyetiVan Loon, Uygarlık Tarihi, Bölüm 20-26
8Eski Türk MedeniyetleriTuran, Selçuklular Tarihi ve Türk-Islâm Medeniyeti, Giriş Kısmı
9İslâm Sonrası Türk Medeniyetleri ve OsmanlıFinkel, Rüyadan İmparatorluğa Osmanlı, Bölüm 1-10
10İslâm MedeniyetiBoyunağa, İslâm Tarihi, Giriş, Bölüm 1-3
11Amerika MedeniyetleriVan Loon, Uygarlık Tarihi, Bölüm 40-66
12Coğrafi Keşifler, Rönesans ve ReformSmith, Rönesans ve Reform Çağı, Bölüm 4-5
13Fransız Devrimi ve SanayileşmeVan Loon, Uygarlık Tarihi, Bölüm 52 ve 57
14Modernlik ve Sonuçları- Genel Değerlendirme-Van Loon, Uygarlık Tarihi, Bölüm 74-77
Kaynak
William Doyle, Fransız Devrimi: Çok Kısa Bir Başlangıç, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınevi, 2021; Caroline F. Finkel, Rüyadan İmparatorluğa Osmanlı / Osmanlı İmparatorluğu'nun Öyküsü 1300-1923, Timaş Yayınları, 2020; Osman Turan, Selçuklular Tarihi ve Türk-Islâm Medeniyeti, Ötüken Neşriyat, 2021; P. Smith, Rönesans ve Reform Çağı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2019; Yılmaz Boyunağa, Tebliğden Günümüze İslâm Tarihi, Akabe, Biat Yayınevi, 1993; Ivar Lissner, Uygarlık Tarihi, Nokta Yayınları, 2006; Hendrik Willem Van Loon, Gençler İçin Uygarlık Tarihi, Say Yayınları, 2019.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14848
Genel Sınav ve Hazırlığı18080
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)170
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDENİYETLER TARİHİSKY4115521Güz Dönemi3+036
Ders Programı

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Muhittin BİLGE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMedeniyetler tarihinden yola çıkarak tarihteki sosyokültürel, ekonomik ve siyasi alanlardaki temel gelişmelerine ilişkin öğrencilere muhakeme gücü kazandırarak modern dünyanın dinamiklerini anlamalarını sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Bir kavram ve olgu olarak medeniyet,Tarih öncesi ve tarıhî devirler,Mezopotamya medeniyetleri,Antik Mısır Medeniyeti,Antik Yunan Medeniyeti,Eski Anadolu medeniyetleri,Helenistik dönem ve Roma medeniyeti,Eski Türk Medeniyetleri,İslâm Sonrası Türk Medeniyetleri ve Osmanlı,İslâm Medeniyeti,Amerika Medeniyetleri,Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform,Fransız Devrimi ve Sanayileşme,Modernlik ve Sonuçları- Genel Değerlendirme-; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Hem bir kavram hem de olgu olarak medeniyet ve onun kültür ile olan ilişkisini tartışır.10, 16, 9A
2. Medeniyetlerin ilk ortaya çıktığı yerleri ve bunun sebeplerini analiz eder.10, 16, 9A
3. Tarih boyunca medeniyetlerin birbirlerine olan etkileşimlerini izah eder.10, 16, 9A
4. Medeniyetler tarihinden yola çıkarak günümüz medeniyetlerini ve bu medeniyetler içindeki devletlerin sosyal, siyasal ve ekonomik yapılarını analiz eder.10, 9A
5. Güncel siyasi ve toplumsal gelişmeleri tarihsel bağlamda kuşatıcı bir şekilde izah eder.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bir kavram ve olgu olarak medeniyetLissner, Uygarlık Tarihi, Bölüm 1
2Tarih öncesi ve tarıhî devirlerLissner, Uygarlık Tarihi, Bölüm 1
3Mezopotamya medeniyetleriLissner, Uygarlık Tarihi, Bölüm 1
4Antik Mısır MedeniyetiLissner, Uygarlık Tarihi, Bölüm 2
5Antik Yunan MedeniyetiVan Loon, Uygarlık Tarihi, Bölüm 13-19
6Eski Anadolu medeniyetleriVan Loon, Uygarlık Tarihi, Bölüm 10 ve 12
7Helenistik dönem ve Roma medeniyetiVan Loon, Uygarlık Tarihi, Bölüm 20-26
8Eski Türk MedeniyetleriTuran, Selçuklular Tarihi ve Türk-Islâm Medeniyeti, Giriş Kısmı
9İslâm Sonrası Türk Medeniyetleri ve OsmanlıFinkel, Rüyadan İmparatorluğa Osmanlı, Bölüm 1-10
10İslâm MedeniyetiBoyunağa, İslâm Tarihi, Giriş, Bölüm 1-3
11Amerika MedeniyetleriVan Loon, Uygarlık Tarihi, Bölüm 40-66
12Coğrafi Keşifler, Rönesans ve ReformSmith, Rönesans ve Reform Çağı, Bölüm 4-5
13Fransız Devrimi ve SanayileşmeVan Loon, Uygarlık Tarihi, Bölüm 52 ve 57
14Modernlik ve Sonuçları- Genel Değerlendirme-Van Loon, Uygarlık Tarihi, Bölüm 74-77
Kaynak
William Doyle, Fransız Devrimi: Çok Kısa Bir Başlangıç, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınevi, 2021; Caroline F. Finkel, Rüyadan İmparatorluğa Osmanlı / Osmanlı İmparatorluğu'nun Öyküsü 1300-1923, Timaş Yayınları, 2020; Osman Turan, Selçuklular Tarihi ve Türk-Islâm Medeniyeti, Ötüken Neşriyat, 2021; P. Smith, Rönesans ve Reform Çağı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2019; Yılmaz Boyunağa, Tebliğden Günümüze İslâm Tarihi, Akabe, Biat Yayınevi, 1993; Ivar Lissner, Uygarlık Tarihi, Nokta Yayınları, 2006; Hendrik Willem Van Loon, Gençler İçin Uygarlık Tarihi, Say Yayınları, 2019.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52