Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GLOBAL TOPLUM VE İNSAN HAKLARI | SKY4272010 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, çağdaş insan hakları kavramı ve algısı için eleştirel bakışa ışık tutmayı amaç edinir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kavramsal çerçeve ve temel tartışmalar,İnsan hakları nedir? Kavramın kökeni, tarihi gelişimi, anlamı ve farklı hak kategorileri arasındaki tartışmalar,Haklara yakından bakış: Mutlakçılık - görecelilik gerilimi ve hakların sınırlarına ilişkin tartışmalar,İnsan haklarının küresel düzeyde korunmasını amaçlayan temel metinler, sözleşmeler ve belgeler,Küreselleşme sürecinde insan hakları: Ayrımcılık, göçmen ve sığınmacı düşmanlığı ve daralan haklar alanı ,Demokratik dünyada yeni ayrımcılık biçimleri, islamofobi ve ihlallerin değişen söylemsel formları; yeni tehditler ve fırsatlar,Türkiye’de insan hakları merkezli sivil hareketler: Kolektif direniş ve küresel dayanışma,İnsan haklarının küresel düzeyde korunması: Bölgesel ve genel koruma mekanizmaları. BM, AİHM, UCM vd.,İnsan haklarının küresel düzeyde korunması II: Uluslararası insan hakları kamuoyu ve sınır aşan sivil toplum örgütleri,Devletler ve insan hakları: İnsan haklarının araçsallaştırılması ve karşı argümanlar; İnsani Müdahale Kavramı,Sınır aşan insan hakları sorunları,Farklı uluslararası ilişkiler yaklaşımların penceresinden insan haklarını tartışmak Realistler, liberaller, eleştireller ve diğerleri,İnsan haklarını “ölçmek”: Küresel ve bölgesel derecelendirme ve raporlara odaklanmak. Geçmişten bugüne bir değerlendirme,Küresel toplumda insan haklarının geleceğini, yaşadığımız coğrafyayı ve Türkiye'yi konuşmak; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çağdaş insan hakları kavram ve teorilerini tanımlar. | 10, 13, 15, 16, 37, 6, 9 | A |
2. İnsan hakları kavramı ve küresel toplum arasındaki ilişkiselliği analiz eder. | 10, 13, 15, 16, 37, 6, 9 | A |
3. İnsan hakları alanında ortaya çıkan sorunları belirler. | 10, 13, 15, 16, 37, 6, 9 | A |
4. İnsan hakları meselesinde uluslararası toplumun rolünü eleştirel bir bakışla ele alır. | 10, 15, 9 | A |
5. Global meselelere insan hakları perspektifinden yaklaşma becerisi edinir. | 15, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal çerçeve ve temel tartışmalar | • Giriş: Konunun çerçevesinin sunulması ve haftalık gündem ve kaynaklar hakkında bilgilendirme. İnsan hakları, küreselleşme, küresel toplum, uluslararası insan hakları kamuoyu, sınır-aşan insan hakları örgütleri… • Bekir Berat Özipek, İnsan Hakları Ders Notları |
2 | İnsan hakları nedir? Kavramın kökeni, tarihi gelişimi, anlamı ve farklı hak kategorileri arasındaki tartışmalar | • Maurice Cranston, “İnsan Hakları Nelerdir?”, Siyasal ve Sosyal Teori, Ed. Atilla Yayla, Siyasal Kitabevi, Ankara, 1999, ss. 311-316. Aksi yönde görüş: • Oktay Uygun, “Küreselleşme ve Değişen Egemenlik Anlayışının Sosyal Haklara Etkisi,” https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/939159, ss. 17-23. |
3 | Haklara yakından bakış: Mutlakçılık - görecelilik gerilimi ve hakların sınırlarına ilişkin tartışmalar | • Abdülbaki Pekel “İnsan Haklarının Evrenselliği ve Kültürel Görecelilik,” Liberal Düşünce Dergisi, 2019, 24 (96), ss. 111-118. • Andrew Heywood, Küresel Siyaset, Çev. Nasuh Uslu & Haluk Özdemir, 1. Baskı, Ankara, 2013, (13. Bölüm, İnsan Hakları ve İnsanî Müdahale), s. 363-379. |
4 | İnsan haklarının küresel düzeyde korunmasını amaçlayan temel metinler, sözleşmeler ve belgeler | Birleşmiş Milletler Enformasyon Merkezi (Belgeler) http://unicankara.org.tr/language/tr/belgeler/#.XkG9rjIzbIU • İşkencenin ve Gayri İnsani ya da Küçültücü Muamelenin Önlenmesine Dair Avrupa Sözleşmesi, • Çocuk Hakları Sözleşmesi, • Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Uluslararası Sözleşmesi, • Sivil ve Siyasi Haklar Uluslararası Sözleşmesi, Ekonomik, • Sosyal ve Kültürel Haklar Uluslararası Sözleşmesi, • Her Türlü Irk Ayrımının Ortadan Kaldırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme, • İstanbul Sözleşmesi |
5 | Küreselleşme sürecinde insan hakları: Ayrımcılık, göçmen ve sığınmacı düşmanlığı ve daralan haklar alanı | • Kudret Bülbül, “Yeni Bir Düzen Arayışı: Küreselleşme ve Siyaset,” Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, Ankara, 2019, ss. 445-468. • Bekir Berat Özipek, Yanlış Sorulara Doğru Cevaplar: Ayrımcılık, Entegrasyon, İslamofobi ve Ötesi, Liberte Yayınları, Ankara, 29, ss. 1-62. |
6 | Demokratik dünyada yeni ayrımcılık biçimleri, islamofobi ve ihlallerin değişen söylemsel formları; yeni tehditler ve fırsatlar | Bekir Berat Özipek, Yanlış Sorulara Doğru Cevaplar: Ayrımcılık, Entegrasyon, İslamofobi ve Ötesi, Liberte Yayınları, Ankara, 29, ss. 63-123. • Kudret Bülbül, “Güvenlik, Özgürlük ve Küresel Siyaset,” Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, Ankara, 2019, ss. 543-566. |
7 | Türkiye’de insan hakları merkezli sivil hareketler: Kolektif direniş ve küresel dayanışma | • Yıldız Önen, Türkiye’de “Irak’ta Savaşa Hayır Koalisyonu” Deneyimi, Doktora tezi, ss. 59-107. |
8 | İnsan haklarının küresel düzeyde korunması: Bölgesel ve genel koruma mekanizmaları. BM, AİHM, UCM vd. | • David Beetham, Demokrasi ve İnsan Hakları, Liberte Yayınları, Ankara, Ts, ss. 215-234. • Kudret Bülbül, “Üstten Küreselleşme: Ulus-üstü örgütler,” Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, Ankara, 2019, ss. 588-501. |
9 | İnsan haklarının küresel düzeyde korunması II: Uluslararası insan hakları kamuoyu ve sınır aşan sivil toplum örgütleri | Sınır Tanımayan Doktorlar, IHH, Amnesty International, HRW, İşkenceye Karşı Dünya Organizasyonu … |
10 | Devletler ve insan hakları: İnsan haklarının araçsallaştırılması ve karşı argümanlar; İnsani Müdahale Kavramı | • Andrew Heywood, Küresel Siyaset, Çev. Nasuh Uslu & Haluk Özdemir, 1. Baskı, Ankara, 2013, (13. Bölüm, İnsan Hakları ve İnsanî Müdahale), s. 379-393. |
11 | Sınır aşan insan hakları sorunları | Filistin Sorunu, Kürt Sorunu, Doğu Türkistan, Myanmar, Êzidiler, Suriyeli Sığınmacılar ve diğerleri. |
12 | Farklı uluslararası ilişkiler yaklaşımların penceresinden insan haklarını tartışmak Realistler, liberaller, eleştireller ve diğerleri | • Bekir Berat Özipek, “Ahlak ile Realite Arasında: Ak Parti’nin Dış Politikası”, Balkanlarda İslam, TİKA Yayınları, http://isamveri.org/pdfdrg/G00182/2016/2016_OZIPEKBB.pdf |
13 | İnsan haklarını “ölçmek”: Küresel ve bölgesel derecelendirme ve raporlara odaklanmak. Geçmişten bugüne bir değerlendirme | Türkiye’nin insan hakları karnesi: “İlerleme Raporları”ndan CPJ’e; HRW’dan Freedom House’a Türkiye’ye verilen derece ve notları konuşmak. |
14 | Küresel toplumda insan haklarının geleceğini, yaşadığımız coğrafyayı ve Türkiye'yi konuşmak |
Kaynak |
• Vahap Coşkun, İnsan Hakları: Liberal Açıdan Bir Tahlil, Liberte Yayınları, Ankara, 2009 (Bölüm 3 İnsan Haklarının Evrenselliği). • Kudret Bülbül, Küreselleşme Temel Metinler, Orion Kitabevi, Ankara, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GLOBAL TOPLUM VE İNSAN HAKLARI | SKY4272010 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, çağdaş insan hakları kavramı ve algısı için eleştirel bakışa ışık tutmayı amaç edinir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kavramsal çerçeve ve temel tartışmalar,İnsan hakları nedir? Kavramın kökeni, tarihi gelişimi, anlamı ve farklı hak kategorileri arasındaki tartışmalar,Haklara yakından bakış: Mutlakçılık - görecelilik gerilimi ve hakların sınırlarına ilişkin tartışmalar,İnsan haklarının küresel düzeyde korunmasını amaçlayan temel metinler, sözleşmeler ve belgeler,Küreselleşme sürecinde insan hakları: Ayrımcılık, göçmen ve sığınmacı düşmanlığı ve daralan haklar alanı ,Demokratik dünyada yeni ayrımcılık biçimleri, islamofobi ve ihlallerin değişen söylemsel formları; yeni tehditler ve fırsatlar,Türkiye’de insan hakları merkezli sivil hareketler: Kolektif direniş ve küresel dayanışma,İnsan haklarının küresel düzeyde korunması: Bölgesel ve genel koruma mekanizmaları. BM, AİHM, UCM vd.,İnsan haklarının küresel düzeyde korunması II: Uluslararası insan hakları kamuoyu ve sınır aşan sivil toplum örgütleri,Devletler ve insan hakları: İnsan haklarının araçsallaştırılması ve karşı argümanlar; İnsani Müdahale Kavramı,Sınır aşan insan hakları sorunları,Farklı uluslararası ilişkiler yaklaşımların penceresinden insan haklarını tartışmak Realistler, liberaller, eleştireller ve diğerleri,İnsan haklarını “ölçmek”: Küresel ve bölgesel derecelendirme ve raporlara odaklanmak. Geçmişten bugüne bir değerlendirme,Küresel toplumda insan haklarının geleceğini, yaşadığımız coğrafyayı ve Türkiye'yi konuşmak; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Çağdaş insan hakları kavram ve teorilerini tanımlar. | 10, 13, 15, 16, 37, 6, 9 | A |
2. İnsan hakları kavramı ve küresel toplum arasındaki ilişkiselliği analiz eder. | 10, 13, 15, 16, 37, 6, 9 | A |
3. İnsan hakları alanında ortaya çıkan sorunları belirler. | 10, 13, 15, 16, 37, 6, 9 | A |
4. İnsan hakları meselesinde uluslararası toplumun rolünü eleştirel bir bakışla ele alır. | 10, 15, 9 | A |
5. Global meselelere insan hakları perspektifinden yaklaşma becerisi edinir. | 15, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal çerçeve ve temel tartışmalar | • Giriş: Konunun çerçevesinin sunulması ve haftalık gündem ve kaynaklar hakkında bilgilendirme. İnsan hakları, küreselleşme, küresel toplum, uluslararası insan hakları kamuoyu, sınır-aşan insan hakları örgütleri… • Bekir Berat Özipek, İnsan Hakları Ders Notları |
2 | İnsan hakları nedir? Kavramın kökeni, tarihi gelişimi, anlamı ve farklı hak kategorileri arasındaki tartışmalar | • Maurice Cranston, “İnsan Hakları Nelerdir?”, Siyasal ve Sosyal Teori, Ed. Atilla Yayla, Siyasal Kitabevi, Ankara, 1999, ss. 311-316. Aksi yönde görüş: • Oktay Uygun, “Küreselleşme ve Değişen Egemenlik Anlayışının Sosyal Haklara Etkisi,” https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/939159, ss. 17-23. |
3 | Haklara yakından bakış: Mutlakçılık - görecelilik gerilimi ve hakların sınırlarına ilişkin tartışmalar | • Abdülbaki Pekel “İnsan Haklarının Evrenselliği ve Kültürel Görecelilik,” Liberal Düşünce Dergisi, 2019, 24 (96), ss. 111-118. • Andrew Heywood, Küresel Siyaset, Çev. Nasuh Uslu & Haluk Özdemir, 1. Baskı, Ankara, 2013, (13. Bölüm, İnsan Hakları ve İnsanî Müdahale), s. 363-379. |
4 | İnsan haklarının küresel düzeyde korunmasını amaçlayan temel metinler, sözleşmeler ve belgeler | Birleşmiş Milletler Enformasyon Merkezi (Belgeler) http://unicankara.org.tr/language/tr/belgeler/#.XkG9rjIzbIU • İşkencenin ve Gayri İnsani ya da Küçültücü Muamelenin Önlenmesine Dair Avrupa Sözleşmesi, • Çocuk Hakları Sözleşmesi, • Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Uluslararası Sözleşmesi, • Sivil ve Siyasi Haklar Uluslararası Sözleşmesi, Ekonomik, • Sosyal ve Kültürel Haklar Uluslararası Sözleşmesi, • Her Türlü Irk Ayrımının Ortadan Kaldırılmasına İlişkin Uluslararası Sözleşme, • İstanbul Sözleşmesi |
5 | Küreselleşme sürecinde insan hakları: Ayrımcılık, göçmen ve sığınmacı düşmanlığı ve daralan haklar alanı | • Kudret Bülbül, “Yeni Bir Düzen Arayışı: Küreselleşme ve Siyaset,” Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, Ankara, 2019, ss. 445-468. • Bekir Berat Özipek, Yanlış Sorulara Doğru Cevaplar: Ayrımcılık, Entegrasyon, İslamofobi ve Ötesi, Liberte Yayınları, Ankara, 29, ss. 1-62. |
6 | Demokratik dünyada yeni ayrımcılık biçimleri, islamofobi ve ihlallerin değişen söylemsel formları; yeni tehditler ve fırsatlar | Bekir Berat Özipek, Yanlış Sorulara Doğru Cevaplar: Ayrımcılık, Entegrasyon, İslamofobi ve Ötesi, Liberte Yayınları, Ankara, 29, ss. 63-123. • Kudret Bülbül, “Güvenlik, Özgürlük ve Küresel Siyaset,” Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, Ankara, 2019, ss. 543-566. |
7 | Türkiye’de insan hakları merkezli sivil hareketler: Kolektif direniş ve küresel dayanışma | • Yıldız Önen, Türkiye’de “Irak’ta Savaşa Hayır Koalisyonu” Deneyimi, Doktora tezi, ss. 59-107. |
8 | İnsan haklarının küresel düzeyde korunması: Bölgesel ve genel koruma mekanizmaları. BM, AİHM, UCM vd. | • David Beetham, Demokrasi ve İnsan Hakları, Liberte Yayınları, Ankara, Ts, ss. 215-234. • Kudret Bülbül, “Üstten Küreselleşme: Ulus-üstü örgütler,” Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, Ankara, 2019, ss. 588-501. |
9 | İnsan haklarının küresel düzeyde korunması II: Uluslararası insan hakları kamuoyu ve sınır aşan sivil toplum örgütleri | Sınır Tanımayan Doktorlar, IHH, Amnesty International, HRW, İşkenceye Karşı Dünya Organizasyonu … |
10 | Devletler ve insan hakları: İnsan haklarının araçsallaştırılması ve karşı argümanlar; İnsani Müdahale Kavramı | • Andrew Heywood, Küresel Siyaset, Çev. Nasuh Uslu & Haluk Özdemir, 1. Baskı, Ankara, 2013, (13. Bölüm, İnsan Hakları ve İnsanî Müdahale), s. 379-393. |
11 | Sınır aşan insan hakları sorunları | Filistin Sorunu, Kürt Sorunu, Doğu Türkistan, Myanmar, Êzidiler, Suriyeli Sığınmacılar ve diğerleri. |
12 | Farklı uluslararası ilişkiler yaklaşımların penceresinden insan haklarını tartışmak Realistler, liberaller, eleştireller ve diğerleri | • Bekir Berat Özipek, “Ahlak ile Realite Arasında: Ak Parti’nin Dış Politikası”, Balkanlarda İslam, TİKA Yayınları, http://isamveri.org/pdfdrg/G00182/2016/2016_OZIPEKBB.pdf |
13 | İnsan haklarını “ölçmek”: Küresel ve bölgesel derecelendirme ve raporlara odaklanmak. Geçmişten bugüne bir değerlendirme | Türkiye’nin insan hakları karnesi: “İlerleme Raporları”ndan CPJ’e; HRW’dan Freedom House’a Türkiye’ye verilen derece ve notları konuşmak. |
14 | Küresel toplumda insan haklarının geleceğini, yaşadığımız coğrafyayı ve Türkiye'yi konuşmak |
Kaynak |
• Vahap Coşkun, İnsan Hakları: Liberal Açıdan Bir Tahlil, Liberte Yayınları, Ankara, 2009 (Bölüm 3 İnsan Haklarının Evrenselliği). • Kudret Bülbül, Küreselleşme Temel Metinler, Orion Kitabevi, Ankara, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |