Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİYE GİRİŞ | SKY4272050 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere sosyal psikolojinin temel kavramları ve kuramsal yaklaşımları ile ilgili bilgileri aktarmaktır. Kuramsal bilginin yanı sıra öğrencilerin günlük yaşam olayları karşısında duygu, düşünce ve davranışlarının başkalarının varlığında nasıl etkilendiğini bilimsel olarak incelemeyi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Genel Tanıtımı,Sosyal Psikoloji'ye Giriş,Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Üzerine Düşünme Biçimlerimiz ,Sosyal Algı: Başka İnsanları Nasıl Anlıyoruz? ,Benlik: Kendimizi Sosyal Bağlam İçinde Anlamak,Tutum ve Davranış - 1,Tutum ve Davranış - 2,Uyma ve İtaat: Davranışları Etkileme,Grup Süreçleri: Sosyal Gruplarda Etki,Kişilerarası Çekim: İlk İzlenimden Yakın İlişkilere,Toplum Yanlısı Davranışlar: Neden Yardım Ederiz?,Saldırganlık: Neden Başkalarının Canını Yakarız?,Önyargı ,Sosyal Psikoloji ve Sürdürülebilir Gelecek; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve araştırma konularını açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
2. Sosyal psikolojide kullanılan kavramları günlük yaşam olayları ile ilişkilendirir. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
3. Sosyal biliş kavramını ve sosyal dünya üzerine düşünme biçimlerimizi açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
4. Benlik ve kültür arasındaki ilişkiyi açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
5. Tutum ve davranış arasındaki ilişkiyi açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
6. Uyma ve itaat kavramlarının birey üzerindeki etkisini açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
7. Grup süreçlerine ilişkin farklı dinamikleri açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
8. Kişilerarası çekim sürecine ilişkin kavram ve açıklamaları analiz eder. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
9. Farklı kuramsal bakış açılarının yardım etme davranışını nasıl açıkladığını tanımlar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
10. Saldırganlığın, önyargının ve ayrımcılığın kökenlerini açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
11. Gruplar arası çatışmanın nedenlerini ve bu çatışmaların çözümünü ortaya koyar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
12. Sosyal psikolojinin farklı disiplinler ile olan ilişkilerini açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı | |
2 | Sosyal Psikoloji'ye Giriş | Aronson ve ark. (2010), B1 |
3 | Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Üzerine Düşünme Biçimlerimiz | Aronson ve ark. (2010), B3 |
4 | Sosyal Algı: Başka İnsanları Nasıl Anlıyoruz? | Aronson ve ark. (2010), B4 |
5 | Benlik: Kendimizi Sosyal Bağlam İçinde Anlamak | Aronson ve ark. (2010), B5 |
6 | Tutum ve Davranış - 1 | Aronson ve ark. (2010), B7 |
7 | Tutum ve Davranış - 2 | Aronson ve ark. (2010), B7 |
8 | Uyma ve İtaat: Davranışları Etkileme | Aronson ve ark. (2010), B8 |
9 | Grup Süreçleri: Sosyal Gruplarda Etki | Aronson ve ark. (2010), B9 |
10 | Kişilerarası Çekim: İlk İzlenimden Yakın İlişkilere | Aronson ve ark. (2010), B10 |
11 | Toplum Yanlısı Davranışlar: Neden Yardım Ederiz? | Aronson ve ark. (2010), B11 |
12 | Saldırganlık: Neden Başkalarının Canını Yakarız? | Aronson ve ark. (2010), B12 |
13 | Önyargı | Aronson ve ark. (2010), B13 |
14 | Sosyal Psikoloji ve Sürdürülebilir Gelecek | Aronson ve ark. (2010), B16 |
Kaynak |
Aronson, E.,Wilson, T.D., Akert, R.M. (2010). Sosyal psikoloji. (O. Gündüz, Çev.) İstanbul: Kaknüs Yayınevi. |
Myers, D. G. (2012). Social psychology. (S. Akfırat, Çev.). New York: McGraw Hill. Smith, J.R.& Haslam, S.A. (2012). Social psychology: Revisiting the classic studies. (Ç. Çoker, G. Tekdemir Yurtdaş, S. Cesur, Çev.). London: Sage Publications. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | ||||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 171 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(171/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİYE GİRİŞ | SKY4272050 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere sosyal psikolojinin temel kavramları ve kuramsal yaklaşımları ile ilgili bilgileri aktarmaktır. Kuramsal bilginin yanı sıra öğrencilerin günlük yaşam olayları karşısında duygu, düşünce ve davranışlarının başkalarının varlığında nasıl etkilendiğini bilimsel olarak incelemeyi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Genel Tanıtımı,Sosyal Psikoloji'ye Giriş,Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Üzerine Düşünme Biçimlerimiz ,Sosyal Algı: Başka İnsanları Nasıl Anlıyoruz? ,Benlik: Kendimizi Sosyal Bağlam İçinde Anlamak,Tutum ve Davranış - 1,Tutum ve Davranış - 2,Uyma ve İtaat: Davranışları Etkileme,Grup Süreçleri: Sosyal Gruplarda Etki,Kişilerarası Çekim: İlk İzlenimden Yakın İlişkilere,Toplum Yanlısı Davranışlar: Neden Yardım Ederiz?,Saldırganlık: Neden Başkalarının Canını Yakarız?,Önyargı ,Sosyal Psikoloji ve Sürdürülebilir Gelecek; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal psikolojinin temel kavramlarını ve araştırma konularını açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
2. Sosyal psikolojide kullanılan kavramları günlük yaşam olayları ile ilişkilendirir. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
3. Sosyal biliş kavramını ve sosyal dünya üzerine düşünme biçimlerimizi açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
4. Benlik ve kültür arasındaki ilişkiyi açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
5. Tutum ve davranış arasındaki ilişkiyi açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
6. Uyma ve itaat kavramlarının birey üzerindeki etkisini açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
7. Grup süreçlerine ilişkin farklı dinamikleri açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
8. Kişilerarası çekim sürecine ilişkin kavram ve açıklamaları analiz eder. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
9. Farklı kuramsal bakış açılarının yardım etme davranışını nasıl açıkladığını tanımlar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
10. Saldırganlığın, önyargının ve ayrımcılığın kökenlerini açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
11. Gruplar arası çatışmanın nedenlerini ve bu çatışmaların çözümünü ortaya koyar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
12. Sosyal psikolojinin farklı disiplinler ile olan ilişkilerini açıklar. | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Tanıtımı | |
2 | Sosyal Psikoloji'ye Giriş | Aronson ve ark. (2010), B1 |
3 | Sosyal Biliş: Sosyal Dünya Üzerine Düşünme Biçimlerimiz | Aronson ve ark. (2010), B3 |
4 | Sosyal Algı: Başka İnsanları Nasıl Anlıyoruz? | Aronson ve ark. (2010), B4 |
5 | Benlik: Kendimizi Sosyal Bağlam İçinde Anlamak | Aronson ve ark. (2010), B5 |
6 | Tutum ve Davranış - 1 | Aronson ve ark. (2010), B7 |
7 | Tutum ve Davranış - 2 | Aronson ve ark. (2010), B7 |
8 | Uyma ve İtaat: Davranışları Etkileme | Aronson ve ark. (2010), B8 |
9 | Grup Süreçleri: Sosyal Gruplarda Etki | Aronson ve ark. (2010), B9 |
10 | Kişilerarası Çekim: İlk İzlenimden Yakın İlişkilere | Aronson ve ark. (2010), B10 |
11 | Toplum Yanlısı Davranışlar: Neden Yardım Ederiz? | Aronson ve ark. (2010), B11 |
12 | Saldırganlık: Neden Başkalarının Canını Yakarız? | Aronson ve ark. (2010), B12 |
13 | Önyargı | Aronson ve ark. (2010), B13 |
14 | Sosyal Psikoloji ve Sürdürülebilir Gelecek | Aronson ve ark. (2010), B16 |
Kaynak |
Aronson, E.,Wilson, T.D., Akert, R.M. (2010). Sosyal psikoloji. (O. Gündüz, Çev.) İstanbul: Kaknüs Yayınevi. |
Myers, D. G. (2012). Social psychology. (S. Akfırat, Çev.). New York: McGraw Hill. Smith, J.R.& Haslam, S.A. (2012). Social psychology: Revisiting the classic studies. (Ç. Çoker, G. Tekdemir Yurtdaş, S. Cesur, Çev.). London: Sage Publications. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde insan ve insanlar: Sosyal psikolojiye giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | ||||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |