Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON | SKY1142250 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere yönetim sürecine yönelik bilgilerin aktarılması ve öğrencilerin yönetim kavramları arasında bağlantı kurabilme yeterliliğinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim ve Organizasyonla ilgili Temel Kavramlar,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Post Modern Yönetim Düşüncesi,Yönetim Fonksiyonları-Planlama Fonksiyonu,Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu,Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu ,Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (iletişim),Yönetim Fonksiyonu-Yöneltme Fonksiyonu- (Liderlik),Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (Motivasyon),Yönetim Fonksiyonları-Koordinasyon Fonksiyonu,Yönetim Fonksiyonları-Denetim Fonksiyonu,Örgütsel Çatışma ve Çatışma Yönetimi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim, yönetici kavramları ile yöneticinin sahip olması gereken nitelikleri tanımlar. | 13, 14, 16, 9 | A |
2. Yönetim ve organizasyon teorilerini karşılaştırır. | 10, 14, 16, 9 | A |
3. Yönetim fonksiyonlarının birbiri ile ilişkisini tartışır. | 10, 14, 16, 4, 9 | A |
4. Motivasyon kuramlarını dikkate alarak hangi motivasyon aracını ne zaman ve hangi çalışan için kullanacağını tespit eder. | 10, 14, 16, 9 | A |
5. Örgüt içi çatışma durumlarını ve bu durumun yönetiminde hangi yöntemlerin kullanılması gerektiğini tespit eder. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Organizasyonla ilgili Temel Kavramlar | Eren, ss.3-17 |
2 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim Düşüncesi | Eren, ss.17-35 |
3 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi | Eren, ss.35-48 |
4 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern Yönetim Düşüncesi | Eren, ss.49-95 |
5 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Post Modern Yönetim Düşüncesi | Eren, ss.95-104, 113-128 |
6 | Yönetim Fonksiyonları-Planlama Fonksiyonu | Eren, ss.179-196 |
7 | Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu | Eren, ss.215-237 |
8 | Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu | Eren, ss.243-253 |
9 | Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (iletişim) | Eren, ss.425-445 |
10 | Yönetim Fonksiyonu-Yöneltme Fonksiyonu- (Liderlik) | Eren, ss.501-530 |
11 | Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (Motivasyon) | Eren, ss.531-586 |
12 | Yönetim Fonksiyonları-Koordinasyon Fonksiyonu | Eren, ss.333-337 |
13 | Yönetim Fonksiyonları-Denetim Fonksiyonu | Eren, ss.339-357 |
14 | Örgütsel Çatışma ve Çatışma Yönetimi | Eren, ss.587-613 |
Kaynak |
Eren, Erol (2016). Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayın. |
Jeffrey A.Miles, Yönetim ve Organizasyon Kuramları, Nobel Yayın Dağıtım. Nurullah Genç, Yönetim ve Organizasyon, Seçkin Yayın. Tamer Koçel, İsletme Yöneticiligi, 15. Baskı, Beta, İstanbul 2010. R.L Daft, New Era of Management.Cengage Learning. Robbins, S.& Coulter M, Management. Upper Saddle River, NJ: Pearson. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON | SKY1142250 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere yönetim sürecine yönelik bilgilerin aktarılması ve öğrencilerin yönetim kavramları arasında bağlantı kurabilme yeterliliğinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim ve Organizasyonla ilgili Temel Kavramlar,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Post Modern Yönetim Düşüncesi,Yönetim Fonksiyonları-Planlama Fonksiyonu,Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu,Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu ,Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (iletişim),Yönetim Fonksiyonu-Yöneltme Fonksiyonu- (Liderlik),Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (Motivasyon),Yönetim Fonksiyonları-Koordinasyon Fonksiyonu,Yönetim Fonksiyonları-Denetim Fonksiyonu,Örgütsel Çatışma ve Çatışma Yönetimi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yönetim, yönetici kavramları ile yöneticinin sahip olması gereken nitelikleri tanımlar. | 13, 14, 16, 9 | A |
2. Yönetim ve organizasyon teorilerini karşılaştırır. | 10, 14, 16, 9 | A |
3. Yönetim fonksiyonlarının birbiri ile ilişkisini tartışır. | 10, 14, 16, 4, 9 | A |
4. Motivasyon kuramlarını dikkate alarak hangi motivasyon aracını ne zaman ve hangi çalışan için kullanacağını tespit eder. | 10, 14, 16, 9 | A |
5. Örgüt içi çatışma durumlarını ve bu durumun yönetiminde hangi yöntemlerin kullanılması gerektiğini tespit eder. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve Organizasyonla ilgili Temel Kavramlar | Eren, ss.3-17 |
2 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim Düşüncesi | Eren, ss.17-35 |
3 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi | Eren, ss.35-48 |
4 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern Yönetim Düşüncesi | Eren, ss.49-95 |
5 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Post Modern Yönetim Düşüncesi | Eren, ss.95-104, 113-128 |
6 | Yönetim Fonksiyonları-Planlama Fonksiyonu | Eren, ss.179-196 |
7 | Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu | Eren, ss.215-237 |
8 | Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu | Eren, ss.243-253 |
9 | Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (iletişim) | Eren, ss.425-445 |
10 | Yönetim Fonksiyonu-Yöneltme Fonksiyonu- (Liderlik) | Eren, ss.501-530 |
11 | Yönetim Fonksiyonları-Yöneltme (Motivasyon) | Eren, ss.531-586 |
12 | Yönetim Fonksiyonları-Koordinasyon Fonksiyonu | Eren, ss.333-337 |
13 | Yönetim Fonksiyonları-Denetim Fonksiyonu | Eren, ss.339-357 |
14 | Örgütsel Çatışma ve Çatışma Yönetimi | Eren, ss.587-613 |
Kaynak |
Eren, Erol (2016). Yönetim ve Organizasyon. Beta Yayın. |
Jeffrey A.Miles, Yönetim ve Organizasyon Kuramları, Nobel Yayın Dağıtım. Nurullah Genç, Yönetim ve Organizasyon, Seçkin Yayın. Tamer Koçel, İsletme Yöneticiligi, 15. Baskı, Beta, İstanbul 2010. R.L Daft, New Era of Management.Cengage Learning. Robbins, S.& Coulter M, Management. Upper Saddle River, NJ: Pearson. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |