Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU YÖNETİMİNE GİRİŞ | SKY1242260 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; bir disiplin ve meslek olarak kamu yönetiminin niteliğini, örgütlenmesini, işleyişini ve güncel meselelerini kavramasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim kavramı ve yönetimin fonksiyonları ,Kamu Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı,Kamu Yönetiminde Başlıca Yaklaşımlar ve Kamu Yönetimine Yakın Bilim Dalları,Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim),Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim),Merkezi Yönetim Kuruluşları,Yerinden Yönetimler,Yerel Yönetim Kuruluşları,Bürokrasi,Bürokrasinin Gelişimi ve Sorunları,Türkiye'de Kamu Yönetimi Reformlarının Değerlendirilmesi,Kamu Yönetiminin Denetlenmesi ve Kamu Yönetiminde Etik,İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kamu Hizmetlerine Giriş,Türk Kamu Yönetiminde E- Devlet Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kamu yönetiminin temel kavramlarını ve yaklaşımlarını izah eder. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Kamu yönetiminin örgütlenme biçimini kavrar. | 10, 14, 16, 9 | A |
3. Kamu bürokrasisinin işleyişini kavrar. | 10, 14, 16, 9 | A |
4. Kamu yönetimi reformlarının arkasındaki dinamikleri izah eder. | 10, 14, 16, 9 | A |
5. Kamu yönetiminin iç ve dış denetim usullerini ve bu denetim usulleri arasındaki temel farklılıkları kavrar. | 10, 14, 16, 9 | A |
6. Kamu hizmet sunumunda yer alacak görevlilerin hak ve yükümlülüklerini açıklar. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim kavramı ve yönetimin fonksiyonları | Eryılmaz, 2021: 1-16 |
2 | Kamu Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı | Eryılmaz, 2021: 16-22 |
3 | Kamu Yönetiminde Başlıca Yaklaşımlar ve Kamu Yönetimine Yakın Bilim Dalları | Eryılmaz, 2021: 76-92 |
4 | Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim) | Eryılmaz, 2021: 101-131 |
5 | Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim) | Eryılmaz, 2021: 101-131 |
6 | Merkezi Yönetim Kuruluşları | Eryılmaz, 2021: 131-165 |
7 | Yerinden Yönetimler | Eryılmaz, 2021: 165-172 |
8 | Yerel Yönetim Kuruluşları | Eryılmaz, 2021: 173-227 |
9 | Bürokrasi | Eryılmaz, 2021: 243-268 |
10 | Bürokrasinin Gelişimi ve Sorunları | Eryılmaz, 2021: 268-290 |
11 | Türkiye'de Kamu Yönetimi Reformlarının Değerlendirilmesi | |
12 | Kamu Yönetiminin Denetlenmesi ve Kamu Yönetiminde Etik | Eryılmaz, 2021: 343-383 |
13 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kamu Hizmetlerine Giriş | Eryılmaz, 2021: 291-343 |
14 | Türk Kamu Yönetiminde E- Devlet Uygulamaları | E-Devlet Kapsamındaki Hizmetlerinin Araştırılması |
Kaynak |
ERYILMAZ, Bilal (2021). Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli. |
ŞAHİN, Yusuf (2017). Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi, Ekin Yayın. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU YÖNETİMİNE GİRİŞ | SKY1242260 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin; bir disiplin ve meslek olarak kamu yönetiminin niteliğini, örgütlenmesini, işleyişini ve güncel meselelerini kavramasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim kavramı ve yönetimin fonksiyonları ,Kamu Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı,Kamu Yönetiminde Başlıca Yaklaşımlar ve Kamu Yönetimine Yakın Bilim Dalları,Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim),Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim),Merkezi Yönetim Kuruluşları,Yerinden Yönetimler,Yerel Yönetim Kuruluşları,Bürokrasi,Bürokrasinin Gelişimi ve Sorunları,Türkiye'de Kamu Yönetimi Reformlarının Değerlendirilmesi,Kamu Yönetiminin Denetlenmesi ve Kamu Yönetiminde Etik,İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kamu Hizmetlerine Giriş,Türk Kamu Yönetiminde E- Devlet Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kamu yönetiminin temel kavramlarını ve yaklaşımlarını izah eder. | 10, 14, 16, 9 | A |
2. Kamu yönetiminin örgütlenme biçimini kavrar. | 10, 14, 16, 9 | A |
3. Kamu bürokrasisinin işleyişini kavrar. | 10, 14, 16, 9 | A |
4. Kamu yönetimi reformlarının arkasındaki dinamikleri izah eder. | 10, 14, 16, 9 | A |
5. Kamu yönetiminin iç ve dış denetim usullerini ve bu denetim usulleri arasındaki temel farklılıkları kavrar. | 10, 14, 16, 9 | A |
6. Kamu hizmet sunumunda yer alacak görevlilerin hak ve yükümlülüklerini açıklar. | 10, 14, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim kavramı ve yönetimin fonksiyonları | Eryılmaz, 2021: 1-16 |
2 | Kamu Yönetiminin Tanımı ve Kapsamı | Eryılmaz, 2021: 16-22 |
3 | Kamu Yönetiminde Başlıca Yaklaşımlar ve Kamu Yönetimine Yakın Bilim Dalları | Eryılmaz, 2021: 76-92 |
4 | Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim) | Eryılmaz, 2021: 101-131 |
5 | Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi (Merkezden ve Yerinden Yönetim) | Eryılmaz, 2021: 101-131 |
6 | Merkezi Yönetim Kuruluşları | Eryılmaz, 2021: 131-165 |
7 | Yerinden Yönetimler | Eryılmaz, 2021: 165-172 |
8 | Yerel Yönetim Kuruluşları | Eryılmaz, 2021: 173-227 |
9 | Bürokrasi | Eryılmaz, 2021: 243-268 |
10 | Bürokrasinin Gelişimi ve Sorunları | Eryılmaz, 2021: 268-290 |
11 | Türkiye'de Kamu Yönetimi Reformlarının Değerlendirilmesi | |
12 | Kamu Yönetiminin Denetlenmesi ve Kamu Yönetiminde Etik | Eryılmaz, 2021: 343-383 |
13 | İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kamu Hizmetlerine Giriş | Eryılmaz, 2021: 291-343 |
14 | Türk Kamu Yönetiminde E- Devlet Uygulamaları | E-Devlet Kapsamındaki Hizmetlerinin Araştırılması |
Kaynak |
ERYILMAZ, Bilal (2021). Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli. |
ŞAHİN, Yusuf (2017). Yönetim Bilimi ve Türk Kamu Yönetimi, Ekin Yayın. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |