Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETİK | SKY3249980 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Atila YAYLA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Atila YAYLA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri Etik biliminin tanımı, çalışma alanı, kavramları, soruları, tarihi ve tartışmaları hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Değer ve Olgu,Ahlaki Problemler ve Ahlak Felsefesi,Ahlaki Davranışın Sebebi ve özgürlük,Platonculuk,Aristoteles ve Orta Öğretisi,Hedonizm ve Epikürcülük,Kinikcilik ve Stoacılık,Yahudilik, Hristiyanlık ve Müslümanlık etiği ,Egoizm ,Faydacılık,Kant’ın Ödev Etiği,Modern Etik 1,Modern Etik 2,Bernard Mandeville ve Henry Hazlitt’ten Günümüze Açık Toplum Etiği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yunan felsefe literatüründeki Etik kuramları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2. İslam felsefesi literatüründeki Etik kuramları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
3. Siyaset etiği, tıp etiği, çevre etiği, eğitim etiği ve medya etiği konularını tartışır. | 10, 16, 9 | A |
4. Kürtaj, ötenazi, ölüm cezası, eşcinsellik ve gay evlilikleri gibi güncel etik tartışmaları hakkında mevcut yaklaşımları tartışır. | 10, 16, 9 | A |
5. Aykırı etik yaklaşımları izah eder. | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değer ve Olgu | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
2 | Ahlaki Problemler ve Ahlak Felsefesi | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
3 | Ahlaki Davranışın Sebebi ve özgürlük | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
4 | Platonculuk | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
5 | Aristoteles ve Orta Öğretisi | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
6 | Hedonizm ve Epikürcülük | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
7 | Kinikcilik ve Stoacılık | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
8 | Yahudilik, Hristiyanlık ve Müslümanlık etiği | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
9 | Egoizm | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
10 | Faydacılık | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
11 | Kant’ın Ödev Etiği | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
12 | Modern Etik 1 | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
13 | Modern Etik 2 | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
14 | Bernard Mandeville ve Henry Hazlitt’ten Günümüze Açık Toplum Etiği | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
Kaynak |
Ahmet Arslan, Felsefeye Giriş, Ankara: Liberte Yayınları; A. A. Stroll, A. A. LOng, V. J. Bourke, R. Campbell, Etik Kuramları, Der. ve Ed. Mehmet Türkeri, Antalya Lotus Yayınevi. 2019; Recep Batu Günör, “Bernard Mandeville’in Arıların Masalı Adlı Eseri Hakkında Bir İnceleme”; https://www.youtube.com/watch?v=7tcnaa9FS9U. Bernard Mandeville’in Arıların Masalı’nın Türkçesi. 12 bölüm. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETİK | SKY3249980 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Atila YAYLA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Atila YAYLA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri Etik biliminin tanımı, çalışma alanı, kavramları, soruları, tarihi ve tartışmaları hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Değer ve Olgu,Ahlaki Problemler ve Ahlak Felsefesi,Ahlaki Davranışın Sebebi ve özgürlük,Platonculuk,Aristoteles ve Orta Öğretisi,Hedonizm ve Epikürcülük,Kinikcilik ve Stoacılık,Yahudilik, Hristiyanlık ve Müslümanlık etiği ,Egoizm ,Faydacılık,Kant’ın Ödev Etiği,Modern Etik 1,Modern Etik 2,Bernard Mandeville ve Henry Hazlitt’ten Günümüze Açık Toplum Etiği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Yunan felsefe literatüründeki Etik kuramları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2. İslam felsefesi literatüründeki Etik kuramları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
3. Siyaset etiği, tıp etiği, çevre etiği, eğitim etiği ve medya etiği konularını tartışır. | 10, 16, 9 | A |
4. Kürtaj, ötenazi, ölüm cezası, eşcinsellik ve gay evlilikleri gibi güncel etik tartışmaları hakkında mevcut yaklaşımları tartışır. | 10, 16, 9 | A |
5. Aykırı etik yaklaşımları izah eder. | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değer ve Olgu | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
2 | Ahlaki Problemler ve Ahlak Felsefesi | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
3 | Ahlaki Davranışın Sebebi ve özgürlük | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
4 | Platonculuk | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
5 | Aristoteles ve Orta Öğretisi | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
6 | Hedonizm ve Epikürcülük | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
7 | Kinikcilik ve Stoacılık | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
8 | Yahudilik, Hristiyanlık ve Müslümanlık etiği | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
9 | Egoizm | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
10 | Faydacılık | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
11 | Kant’ın Ödev Etiği | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
12 | Modern Etik 1 | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
13 | Modern Etik 2 | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
14 | Bernard Mandeville ve Henry Hazlitt’ten Günümüze Açık Toplum Etiği | Gerekli okumalar dersin hocası tarafından verilecektir. |
Kaynak |
Ahmet Arslan, Felsefeye Giriş, Ankara: Liberte Yayınları; A. A. Stroll, A. A. LOng, V. J. Bourke, R. Campbell, Etik Kuramları, Der. ve Ed. Mehmet Türkeri, Antalya Lotus Yayınevi. 2019; Recep Batu Günör, “Bernard Mandeville’in Arıların Masalı Adlı Eseri Hakkında Bir İnceleme”; https://www.youtube.com/watch?v=7tcnaa9FS9U. Bernard Mandeville’in Arıların Masalı’nın Türkçesi. 12 bölüm. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |