Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDARE HUKUKU I | SKY2142280 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İdare Hukukunun temel kavramlarının, kaynaklarının, kurum ve uygulamalarının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel olarak idare kavramı, idare hukukunun özellikleri ve idare hukukunun kaynakları,İdari rejim ve İdareyi etkileyen temel ilkeler,İdari teşkilata hakim olan genel esaslar: Merkezden yönetim ve Yerinden yönetim,Yetki devri, İmza devri, Vekaletİdarenin bütünlüğü ilkesi,Kamu Tüzel Kişiliği ve Genel olarak merkezi yönetim teşkilatı,Genel olarak taşra teşkilatı ,Yerinden yönetim teşkilatı,İdarenin faaliyet araçları I,İdarenin faaliyet araçları II,İdarenin sözleşmeleri,İdari faaliyetin konusu: Kamu Hizmeti,İdari faaliyetin konusu: Kolluk,İdarenin malları ve taşınmaz mal edinimi,İdarenin personeli; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İdare Hukukunun temel kavramlarını açıklar. | 12, 13, 16, 9 | A |
2. Merkezi idare ile yerinden yönetimler arasındaki temel farklılıkları ayırt eder. | 12, 13, 16, 9 | A |
3. İdare hukukuna ilişkin uyuşmazlıkları özel hukuk uyuşmazlıklarından ayırt eder. | 12, 13, 16, 9 | A |
4. İdari işlem kavramını ve idarenin faaliyetlerini tanımlar | 12, 13, 16, 9 | A |
5. İdarenin sorumluluğunu ortadan kaldıran ve azaltan durumları mahkeme kararları çerçevesinde tartışır. | 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel olarak idare kavramı, idare hukukunun özellikleri ve idare hukukunun kaynakları | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 1-23 |
2 | İdari rejim ve İdareyi etkileyen temel ilkeler | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 24-47 |
3 | İdari teşkilata hakim olan genel esaslar: Merkezden yönetim ve Yerinden yönetim | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 49-56 |
4 | Yetki devri, İmza devri, Vekaletİdarenin bütünlüğü ilkesi | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 56-67 |
5 | Kamu Tüzel Kişiliği ve Genel olarak merkezi yönetim teşkilatı | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 70-87 |
6 | Genel olarak taşra teşkilatı | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 88-97 |
7 | Yerinden yönetim teşkilatı | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 97-115 |
8 | İdarenin faaliyet araçları I | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 119-137 |
9 | İdarenin faaliyet araçları II | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 138-150 |
10 | İdarenin sözleşmeleri | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 151-165 |
11 | İdari faaliyetin konusu: Kamu Hizmeti | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 167-178 |
12 | İdari faaliyetin konusu: Kolluk | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 179-196 |
13 | İdarenin malları ve taşınmaz mal edinimi | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 197-216 |
14 | İdarenin personeli | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 217-269 |
Kaynak |
Bahtiyar AKYILMAZ- Murat SEZGİNER- Cemil KAYA, TÜRK İDARE HUKUKU, Savaş Yayınları, 2022 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 6 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 31 | 31 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 52 | 52 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDARE HUKUKU I | SKY2142280 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ergün DİLAVEROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İdare Hukukunun temel kavramlarının, kaynaklarının, kurum ve uygulamalarının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel olarak idare kavramı, idare hukukunun özellikleri ve idare hukukunun kaynakları,İdari rejim ve İdareyi etkileyen temel ilkeler,İdari teşkilata hakim olan genel esaslar: Merkezden yönetim ve Yerinden yönetim,Yetki devri, İmza devri, Vekaletİdarenin bütünlüğü ilkesi,Kamu Tüzel Kişiliği ve Genel olarak merkezi yönetim teşkilatı,Genel olarak taşra teşkilatı ,Yerinden yönetim teşkilatı,İdarenin faaliyet araçları I,İdarenin faaliyet araçları II,İdarenin sözleşmeleri,İdari faaliyetin konusu: Kamu Hizmeti,İdari faaliyetin konusu: Kolluk,İdarenin malları ve taşınmaz mal edinimi,İdarenin personeli; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İdare Hukukunun temel kavramlarını açıklar. | 12, 13, 16, 9 | A |
2. Merkezi idare ile yerinden yönetimler arasındaki temel farklılıkları ayırt eder. | 12, 13, 16, 9 | A |
3. İdare hukukuna ilişkin uyuşmazlıkları özel hukuk uyuşmazlıklarından ayırt eder. | 12, 13, 16, 9 | A |
4. İdari işlem kavramını ve idarenin faaliyetlerini tanımlar | 12, 13, 16, 9 | A |
5. İdarenin sorumluluğunu ortadan kaldıran ve azaltan durumları mahkeme kararları çerçevesinde tartışır. | 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel olarak idare kavramı, idare hukukunun özellikleri ve idare hukukunun kaynakları | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 1-23 |
2 | İdari rejim ve İdareyi etkileyen temel ilkeler | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 24-47 |
3 | İdari teşkilata hakim olan genel esaslar: Merkezden yönetim ve Yerinden yönetim | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 49-56 |
4 | Yetki devri, İmza devri, Vekaletİdarenin bütünlüğü ilkesi | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 56-67 |
5 | Kamu Tüzel Kişiliği ve Genel olarak merkezi yönetim teşkilatı | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 70-87 |
6 | Genel olarak taşra teşkilatı | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 88-97 |
7 | Yerinden yönetim teşkilatı | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 97-115 |
8 | İdarenin faaliyet araçları I | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 119-137 |
9 | İdarenin faaliyet araçları II | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 138-150 |
10 | İdarenin sözleşmeleri | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 151-165 |
11 | İdari faaliyetin konusu: Kamu Hizmeti | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 167-178 |
12 | İdari faaliyetin konusu: Kolluk | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 179-196 |
13 | İdarenin malları ve taşınmaz mal edinimi | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 197-216 |
14 | İdarenin personeli | Akyılmaz, Bahtiyar, Murat Sezginer, And Cemil KAYA. Türk İdare Hukuku . Ankara: Savaş Yayınevi, Ekim 2022, sf., 217-269 |
Kaynak |
Bahtiyar AKYILMAZ- Murat SEZGİNER- Cemil KAYA, TÜRK İDARE HUKUKU, Savaş Yayınları, 2022 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |