Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSTATİSTİK | SKY2242360 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 18:30-19:15 Salı 19:30-20:15 Salı 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Metin Ege SALTER, Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü öğrencilerine, istatistiğin araçlarını kullanarak nicel ve nitel veri analizi yapabilmelerini sağlayacak gerekli bilgiyi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İstatistik Nedir?,Tanımlayıcı İstatistik: Frekans Dağılımları ve Yüzdelikler ,Tanımlayıcı İstatistik: Merkezi Eğilim Ölçüleri ,Tanımlayıcı İstatistik: Yaygınlık Ölçüleri ,Tanımlayıcı İstatistik: Normal Dağılım ,Çıkarımsal İstatistik: Örneklem Alma ,Korelasyon ,Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (1 Örneklem Durumu),Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (2 Örneklem Durumu) ,Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (Varyans Analizi) ,Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (Ki-Kare Testi) ,Toplu SPSS Uygulamaları ,Toplu SPSS Uygulamaları ,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İstatistiğin temel kavramlarını kullanır. | 12, 9 | A |
2. Verileri istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiş bir makaleyi okuyup anlar. | 12, 9 | A |
3. Sosyal bilim araştırmalarında istatistiksel yöntemleri kullanarak veri toplar. | 12, 9 | A |
4. Sosyal bilim araştırmalarında toplanan veriyi istatiksel yöntemleri kullanarak analiz eder. | 12, 9 | A |
5. Sosyal bilim araştırmalarında sorulan farklı soruları cevaplamak amacıyla toplanan veriyi analiz etmek için gerekli istatiksel yöntemi kullanır. | 12, 9 | A |
6. Sosyal bilim araştırmalarında toplanan niceliksel verinin analizinin sonuçlarını yorumlar. | 12, 9 | A |
7. Sosyal bilim araştırmalarında istatiksel yöntemleri kullanarak olgular ve olaylar arasında neden-sonuç ilişkilerini çözümler. | 12, 9 | A |
8. SPSS kullanarak veri analizi yapar. | 12, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistik Nedir? | Giriş bölümü (Sayfa 1-12) |
2 | Tanımlayıcı İstatistik: Frekans Dağılımları ve Yüzdelikler | Frekans Dağılımları (Sayfa 15-26) |
3 | Tanımlayıcı İstatistik: Merkezi Eğilim Ölçüleri | Frekans Dağılımının Betimlenmesi (Sayfa 29-47) |
4 | Tanımlayıcı İstatistik: Yaygınlık Ölçüleri | Frekans Dağılımının Betimlenmesi (Sayfa 29-47) |
5 | Tanımlayıcı İstatistik: Normal Dağılım | Olasılık, Standart Normal Dağılım ve Standart Puanlar (Sayfa 53-71) |
6 | Çıkarımsal İstatistik: Örneklem Alma | Anlam Çıkartıcı İstatistik (Sayfa 131-142) |
7 | Korelasyon | Korelasyon: İki Değişken Arasındaki İlişki Ve İlişkinin Ölçülmesi (Sayfa 75-106) |
8 | Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (1 Örneklem Durumu) | Anlam Çıkartıcı İstatistik (Sayfa 131-142) |
9 | Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (2 Örneklem Durumu) | T-Testi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi (Sayfa 143-161) |
10 | Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (Varyans Analizi) | Varyans Analizi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi (Sayfa 165-178) |
11 | Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (Ki-Kare Testi) | Ki-Kare Bağımsızlık Testi (sayfa 181-186) |
12 | Toplu SPSS Uygulamaları | Önceden anlatılan ilgili teorik kısma ait notların okunması |
13 | Toplu SPSS Uygulamaları | Önceden anlatılan teorik kısma ait notların okunması |
14 | Genel değerlendirme | Quiz I ve Quiz II nin sorularının yeniden incelenmesi |
Kaynak |
Şener Büyüköztürk, Ömay Çokluk, Nilgün Köklü, Sosyal Bilimler İçin İstatistik, 2016. |
Özer Serper, Uygulamalı İstatistik , Ezgi Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 2 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İSTATİSTİK | SKY2242360 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 18:30-19:15 Salı 19:30-20:15 Salı 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Metin Ege SALTER, Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü öğrencilerine, istatistiğin araçlarını kullanarak nicel ve nitel veri analizi yapabilmelerini sağlayacak gerekli bilgiyi vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İstatistik Nedir?,Tanımlayıcı İstatistik: Frekans Dağılımları ve Yüzdelikler ,Tanımlayıcı İstatistik: Merkezi Eğilim Ölçüleri ,Tanımlayıcı İstatistik: Yaygınlık Ölçüleri ,Tanımlayıcı İstatistik: Normal Dağılım ,Çıkarımsal İstatistik: Örneklem Alma ,Korelasyon ,Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (1 Örneklem Durumu),Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (2 Örneklem Durumu) ,Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (Varyans Analizi) ,Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (Ki-Kare Testi) ,Toplu SPSS Uygulamaları ,Toplu SPSS Uygulamaları ,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İstatistiğin temel kavramlarını kullanır. | 12, 9 | A |
2. Verileri istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiş bir makaleyi okuyup anlar. | 12, 9 | A |
3. Sosyal bilim araştırmalarında istatistiksel yöntemleri kullanarak veri toplar. | 12, 9 | A |
4. Sosyal bilim araştırmalarında toplanan veriyi istatiksel yöntemleri kullanarak analiz eder. | 12, 9 | A |
5. Sosyal bilim araştırmalarında sorulan farklı soruları cevaplamak amacıyla toplanan veriyi analiz etmek için gerekli istatiksel yöntemi kullanır. | 12, 9 | A |
6. Sosyal bilim araştırmalarında toplanan niceliksel verinin analizinin sonuçlarını yorumlar. | 12, 9 | A |
7. Sosyal bilim araştırmalarında istatiksel yöntemleri kullanarak olgular ve olaylar arasında neden-sonuç ilişkilerini çözümler. | 12, 9 | A |
8. SPSS kullanarak veri analizi yapar. | 12, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistik Nedir? | Giriş bölümü (Sayfa 1-12) |
2 | Tanımlayıcı İstatistik: Frekans Dağılımları ve Yüzdelikler | Frekans Dağılımları (Sayfa 15-26) |
3 | Tanımlayıcı İstatistik: Merkezi Eğilim Ölçüleri | Frekans Dağılımının Betimlenmesi (Sayfa 29-47) |
4 | Tanımlayıcı İstatistik: Yaygınlık Ölçüleri | Frekans Dağılımının Betimlenmesi (Sayfa 29-47) |
5 | Tanımlayıcı İstatistik: Normal Dağılım | Olasılık, Standart Normal Dağılım ve Standart Puanlar (Sayfa 53-71) |
6 | Çıkarımsal İstatistik: Örneklem Alma | Anlam Çıkartıcı İstatistik (Sayfa 131-142) |
7 | Korelasyon | Korelasyon: İki Değişken Arasındaki İlişki Ve İlişkinin Ölçülmesi (Sayfa 75-106) |
8 | Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (1 Örneklem Durumu) | Anlam Çıkartıcı İstatistik (Sayfa 131-142) |
9 | Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (2 Örneklem Durumu) | T-Testi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi (Sayfa 143-161) |
10 | Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (Varyans Analizi) | Varyans Analizi: Ortalamalar Arası Farkların Test Edilmesi (Sayfa 165-178) |
11 | Çıkarımsal İstatistik: Hipotez test etme (Ki-Kare Testi) | Ki-Kare Bağımsızlık Testi (sayfa 181-186) |
12 | Toplu SPSS Uygulamaları | Önceden anlatılan ilgili teorik kısma ait notların okunması |
13 | Toplu SPSS Uygulamaları | Önceden anlatılan teorik kısma ait notların okunması |
14 | Genel değerlendirme | Quiz I ve Quiz II nin sorularının yeniden incelenmesi |
Kaynak |
Şener Büyüköztürk, Ömay Çokluk, Nilgün Köklü, Sosyal Bilimler İçin İstatistik, 2016. |
Özer Serper, Uygulamalı İstatistik , Ezgi Kitabevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | ||||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |