Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ | SKY3249970 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Haluk ALKAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Haluk ALKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders Osmanlıdan günümüze Türkiye’de başlıca siyasi düşünce akımlarının yansımalarını, öne çıkan isimler ve yaklaşımlar temelinde ele alıp, karşılaştırmalı bir perspektifle inceleyerek konu ile ilgili ileri okumalara temel oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı; Muhafazakar düşüncenin teorik arka planı ve Osmanlı’ya yansımaları,Türkiye’de Muhafazakar Düşünce: İsimler -Kırılmalar – Sentezler,Kemalizm, Tek Parti Döneminde siyasi düşünce,CHP’de ideoloji arayışları, ortanın solu ve karşı görüşler ,Liberal Düşüncenin teorik temelleri ve Osmanlı’ya yansımaları,Türkiye’de Liberal Düşüncenin Gelişimi: İsimler – Okullar – Ayrımlar,Sosyalist düşüncenin teorik temelleri ve Osmanlı’ya yansımaları ,Turkish Left: Ideology - Dilemmas - Attempts at a Solution.,İslamcı düşünce ve Osmanlı’da İslamcılık,Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi: İsimler – Ekoller – Sentezler,Milliyetçilikler, Rusya – Türkistan Etkisinde Osmanlı’da Milliyetçilik,Türkiye’de milliyetçi düşünce: Ayrımlar – Tartışmalar- Sentezler,Türkiye’de siyasi düşüncenin gelişimine dönük başlıca akademik okumalar.,Türkiye’de güncel tartışmalar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Siyasi düşünce akımlarının Türkiye’ye yansımalarını edinmek ve tartışmak. | 16, 19, 23, 9 | A |
3.Tek parti dönemindeki düşünsel ayrımları güncel yansımaları ile birlikte tartışmak. | 16, 19, 23, 9 | A |
4.Türkiye’de başlıca siyasi akımların değişimini isimler ve ekoller bağlamında öğrenmek. | 16, 19, 23, 9 | A |
2. Türkiye’de başlıca düşünce akımlarının alt ayrımlarını ve güncel yansımalarını kavramak. | 16, 19, 23, 9 | A |
5. Düşünce akımları arasındaki etkileşimleri ve Türkiye’ye özgü arayışları belirlemek. | 16, 19, 23, 9 | A |
6. Siyasi düşünce alanında Türkiye’deki güncel tartışmaları edinmek. | 16, 19, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı; Muhafazakar düşüncenin teorik arka planı ve Osmanlı’ya yansımaları | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; B. Berat Özipek, Avrupa’da ve Türkiye’de Muhafazakarlık, Muhafazakar Düşünce, 7/25-26, 2010; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce 5. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler) |
2 | Türkiye’de Muhafazakar Düşünce: İsimler -Kırılmalar – Sentezler | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Kemalizm 2. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar. |
3 | Kemalizm, Tek Parti Döneminde siyasi düşünce | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Kemalizm 2. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar |
4 | CHP’de ideoloji arayışları, ortanın solu ve karşı görüşler | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; B. Ecevit, Ortanın Solu, İstanbul: T. İş Bankası, 2008; diğer okumalar) |
5 | Liberal Düşüncenin teorik temelleri ve Osmanlı’ya yansımaları | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; H. Alkan, Osmanlı Liberallerinde Toplum ve Demokrasi Anlayışı, Liberal Düşünce Dergisi, 57,2010) |
6 | Türkiye’de Liberal Düşüncenin Gelişimi: İsimler – Okullar – Ayrımlar | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Liberalizm 7. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar) |
7 | Sosyalist düşüncenin teorik temelleri ve Osmanlı’ya yansımaları | (H. Alkan, Perception of Society and Democracy in Ottoman Liberal and Socialist Thought, İnsan ve Toplum, 5, 2016; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Sol 8. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler)) |
8 | Turkish Left: Ideology - Dilemmas - Attempts at a Solution. | (Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Sol 8. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar) |
9 | İslamcı düşünce ve Osmanlı’da İslamcılık | (İsmail, Kara, Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi, İstanbul: Dergah, 2014; H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: İslamcılık 6. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar) |
10 | Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi: İsimler – Ekoller – Sentezler | (İsmail, Kara, Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi, İstanbul: Dergah, 2014; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: İslamcılık 6. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar) |
11 | Milliyetçilikler, Rusya – Türkistan Etkisinde Osmanlı’da Milliyetçilik | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Milliyetçilik 4. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar) |
12 | Türkiye’de milliyetçi düşünce: Ayrımlar – Tartışmalar- Sentezler | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Milliyetçilik 4. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar) |
13 | Türkiye’de siyasi düşüncenin gelişimine dönük başlıca akademik okumalar. | (H. Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul: 2013; Tanel Demirel, Türk Siyasetini Anlamak, Ankara: Liberte, 2020: Ş. Mutlu Karakoç, Türkiye’de Siyasetin Dönüşümü: Dikotomik Kavramsal Modellerin Bir Analizi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi, 2019) |
14 | Türkiye’de güncel tartışmalar | (İlgili Okumalar) |
Kaynak |
H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023. H. Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul: 2013. İsmail, Kara, Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi, İstanbul: Dergah, 2014 Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: II, IV, V, VI, VII, VIII Cilt, İstanbul, İletişim, 2023. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ | SKY3249970 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Haluk ALKAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Haluk ALKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders Osmanlıdan günümüze Türkiye’de başlıca siyasi düşünce akımlarının yansımalarını, öne çıkan isimler ve yaklaşımlar temelinde ele alıp, karşılaştırmalı bir perspektifle inceleyerek konu ile ilgili ileri okumalara temel oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı; Muhafazakar düşüncenin teorik arka planı ve Osmanlı’ya yansımaları,Türkiye’de Muhafazakar Düşünce: İsimler -Kırılmalar – Sentezler,Kemalizm, Tek Parti Döneminde siyasi düşünce,CHP’de ideoloji arayışları, ortanın solu ve karşı görüşler ,Liberal Düşüncenin teorik temelleri ve Osmanlı’ya yansımaları,Türkiye’de Liberal Düşüncenin Gelişimi: İsimler – Okullar – Ayrımlar,Sosyalist düşüncenin teorik temelleri ve Osmanlı’ya yansımaları ,Turkish Left: Ideology - Dilemmas - Attempts at a Solution.,İslamcı düşünce ve Osmanlı’da İslamcılık,Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi: İsimler – Ekoller – Sentezler,Milliyetçilikler, Rusya – Türkistan Etkisinde Osmanlı’da Milliyetçilik,Türkiye’de milliyetçi düşünce: Ayrımlar – Tartışmalar- Sentezler,Türkiye’de siyasi düşüncenin gelişimine dönük başlıca akademik okumalar.,Türkiye’de güncel tartışmalar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Siyasi düşünce akımlarının Türkiye’ye yansımalarını edinmek ve tartışmak. | 16, 19, 23, 9 | A |
3.Tek parti dönemindeki düşünsel ayrımları güncel yansımaları ile birlikte tartışmak. | 16, 19, 23, 9 | A |
4.Türkiye’de başlıca siyasi akımların değişimini isimler ve ekoller bağlamında öğrenmek. | 16, 19, 23, 9 | A |
2. Türkiye’de başlıca düşünce akımlarının alt ayrımlarını ve güncel yansımalarını kavramak. | 16, 19, 23, 9 | A |
5. Düşünce akımları arasındaki etkileşimleri ve Türkiye’ye özgü arayışları belirlemek. | 16, 19, 23, 9 | A |
6. Siyasi düşünce alanında Türkiye’deki güncel tartışmaları edinmek. | 16, 19, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı; Muhafazakar düşüncenin teorik arka planı ve Osmanlı’ya yansımaları | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; B. Berat Özipek, Avrupa’da ve Türkiye’de Muhafazakarlık, Muhafazakar Düşünce, 7/25-26, 2010; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce 5. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler) |
2 | Türkiye’de Muhafazakar Düşünce: İsimler -Kırılmalar – Sentezler | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Kemalizm 2. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar. |
3 | Kemalizm, Tek Parti Döneminde siyasi düşünce | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Kemalizm 2. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar |
4 | CHP’de ideoloji arayışları, ortanın solu ve karşı görüşler | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; B. Ecevit, Ortanın Solu, İstanbul: T. İş Bankası, 2008; diğer okumalar) |
5 | Liberal Düşüncenin teorik temelleri ve Osmanlı’ya yansımaları | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; H. Alkan, Osmanlı Liberallerinde Toplum ve Demokrasi Anlayışı, Liberal Düşünce Dergisi, 57,2010) |
6 | Türkiye’de Liberal Düşüncenin Gelişimi: İsimler – Okullar – Ayrımlar | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Liberalizm 7. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar) |
7 | Sosyalist düşüncenin teorik temelleri ve Osmanlı’ya yansımaları | (H. Alkan, Perception of Society and Democracy in Ottoman Liberal and Socialist Thought, İnsan ve Toplum, 5, 2016; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Sol 8. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler)) |
8 | Turkish Left: Ideology - Dilemmas - Attempts at a Solution. | (Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Sol 8. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar) |
9 | İslamcı düşünce ve Osmanlı’da İslamcılık | (İsmail, Kara, Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi, İstanbul: Dergah, 2014; H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: İslamcılık 6. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar) |
10 | Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi: İsimler – Ekoller – Sentezler | (İsmail, Kara, Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi, İstanbul: Dergah, 2014; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: İslamcılık 6. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar) |
11 | Milliyetçilikler, Rusya – Türkistan Etkisinde Osmanlı’da Milliyetçilik | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Milliyetçilik 4. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar) |
12 | Türkiye’de milliyetçi düşünce: Ayrımlar – Tartışmalar- Sentezler | (H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023; Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Milliyetçilik 4. Cilt, İstanbul, İletişim, 2023 (ilgili makaleler); diğer okumalar) |
13 | Türkiye’de siyasi düşüncenin gelişimine dönük başlıca akademik okumalar. | (H. Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul: 2013; Tanel Demirel, Türk Siyasetini Anlamak, Ankara: Liberte, 2020: Ş. Mutlu Karakoç, Türkiye’de Siyasetin Dönüşümü: Dikotomik Kavramsal Modellerin Bir Analizi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi, 2019) |
14 | Türkiye’de güncel tartışmalar | (İlgili Okumalar) |
Kaynak |
H. Emrah Beriş, Türkiye’de İdeolojier ve Siyaset, Ankara: Kadim, 2023. H. Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul: 2013. İsmail, Kara, Türkiye’de İslamcılık Düşüncesi, İstanbul: Dergah, 2014 Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: II, IV, V, VI, VII, VIII Cilt, İstanbul, İletişim, 2023. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |