Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÜNYA TARİHİ | SKY3110654 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İçinde yaşadığımız dünyanın nasıl inşa edildiğini hakkında fikir vermek; ana hatları, kırılma noktaları ve önemli olaylarıyla dünya tarihi hakkında öğrencilerin ufkunu geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Uygarlığın doğuşu,Modern öncesi dönem: Antik Yunan,Modern öncesi dönem: Roma İmparatorluğu ve Hristiyanlık,Modern öncesi dönem: Asya,Modern öncesi dönem: İslam’ın yükselişi,Avrupa çağı: Keşifler, buluşlar, fikirler,Avrupa çağı: Devrimler,Modernleşen dünya: İmparatorluklar, milliyetçilikler, aydınlanmış despotlar,Birinci Dünya Savaşı,Krizler ve totaliter rejimler,İkinci Dünya Savaşı,Soğuk Savaş,Yeni bir dünya,Nereye gidiyoruz?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Önemli tarihsel aktörleri ve kavramları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2. Modern dünya tarihindeki önemli tarihsel gelişmeleri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
3. Tarihsel kavramların, süreçlerin ve fenomenlerin rolünü daha geniş siyasi ve sosyo-ekonomik yapılar bağlamında analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
4. Rakip tarihsel kavramların ve açıklamaların tarihsel geçerliliğini analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
5. Modern dünya tarihindeki kriz ve savaşlarda siyasi liderlerin rollerinden sonuç çıkarır. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygarlığın doğuşu | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 2, 3. |
2 | Modern öncesi dönem: Antik Yunan | Freeman, Mısır, Yunan ve Roma, Bölüm 6, 7, 8, 9, 10. |
3 | Modern öncesi dönem: Roma İmparatorluğu ve Hristiyanlık | Freeman, Mısır, Yunan ve Roma, Bölüm 17, 18, 19. |
4 | Modern öncesi dönem: Asya | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 5. |
5 | Modern öncesi dönem: İslam’ın yükselişi | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 7. |
6 | Avrupa çağı: Keşifler, buluşlar, fikirler | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 8, 14. |
7 | Avrupa çağı: Devrimler | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 16. |
8 | Modernleşen dünya: İmparatorluklar, milliyetçilikler, aydınlanmış despotlar | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 17. |
9 | Birinci Dünya Savaşı | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 18. |
10 | Krizler ve totaliter rejimler | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 19. |
11 | İkinci Dünya Savaşı | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 20. |
12 | Soğuk Savaş | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 22. |
13 | Yeni bir dünya | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 23. |
14 | Nereye gidiyoruz? | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 24. |
Kaynak |
Davis, James C. İnsanın Hikâyesi: Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz. İş Bankası Kültür Yayınları. 2019. Freeman, Charles. Mısır, Yunan ve Roma: Antik Akdeniz Uygarlıkları. Dost Kitabevi. 2021. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÜNYA TARİHİ | SKY3110654 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut ALRANTİSİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İçinde yaşadığımız dünyanın nasıl inşa edildiğini hakkında fikir vermek; ana hatları, kırılma noktaları ve önemli olaylarıyla dünya tarihi hakkında öğrencilerin ufkunu geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Uygarlığın doğuşu,Modern öncesi dönem: Antik Yunan,Modern öncesi dönem: Roma İmparatorluğu ve Hristiyanlık,Modern öncesi dönem: Asya,Modern öncesi dönem: İslam’ın yükselişi,Avrupa çağı: Keşifler, buluşlar, fikirler,Avrupa çağı: Devrimler,Modernleşen dünya: İmparatorluklar, milliyetçilikler, aydınlanmış despotlar,Birinci Dünya Savaşı,Krizler ve totaliter rejimler,İkinci Dünya Savaşı,Soğuk Savaş,Yeni bir dünya,Nereye gidiyoruz?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Önemli tarihsel aktörleri ve kavramları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
2. Modern dünya tarihindeki önemli tarihsel gelişmeleri açıklar. | 10, 16, 9 | A |
3. Tarihsel kavramların, süreçlerin ve fenomenlerin rolünü daha geniş siyasi ve sosyo-ekonomik yapılar bağlamında analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
4. Rakip tarihsel kavramların ve açıklamaların tarihsel geçerliliğini analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
5. Modern dünya tarihindeki kriz ve savaşlarda siyasi liderlerin rollerinden sonuç çıkarır. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygarlığın doğuşu | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 2, 3. |
2 | Modern öncesi dönem: Antik Yunan | Freeman, Mısır, Yunan ve Roma, Bölüm 6, 7, 8, 9, 10. |
3 | Modern öncesi dönem: Roma İmparatorluğu ve Hristiyanlık | Freeman, Mısır, Yunan ve Roma, Bölüm 17, 18, 19. |
4 | Modern öncesi dönem: Asya | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 5. |
5 | Modern öncesi dönem: İslam’ın yükselişi | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 7. |
6 | Avrupa çağı: Keşifler, buluşlar, fikirler | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 8, 14. |
7 | Avrupa çağı: Devrimler | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 16. |
8 | Modernleşen dünya: İmparatorluklar, milliyetçilikler, aydınlanmış despotlar | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 17. |
9 | Birinci Dünya Savaşı | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 18. |
10 | Krizler ve totaliter rejimler | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 19. |
11 | İkinci Dünya Savaşı | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 20. |
12 | Soğuk Savaş | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 22. |
13 | Yeni bir dünya | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 23. |
14 | Nereye gidiyoruz? | Davis, İnsanın Hikayesi, Bölüm 24. |
Kaynak |
Davis, James C. İnsanın Hikâyesi: Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz. İş Bankası Kültür Yayınları. 2019. Freeman, Charles. Mısır, Yunan ve Roma: Antik Akdeniz Uygarlıkları. Dost Kitabevi. 2021. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | X | |||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |