Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE SİYASİ HAYATI II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Haluk ALKAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali ERKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye’de siyasal hayata ilişkin güncel tartışmaları teorik arka plan temelinde tematik konular çerçevesinde ele almak, güncel siyasal gelişmeleri yorumlayacak analitik bir yaklaşımın edinilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkiye’de Siyasi Kültür: Dinamikler – Süreçler,Türkiye’de sivil toplum, çıkar grupları ve siyaset,Türkiye’de siyasi parti sistemi,Türkiye’de seçimler ve seçim sistemleri,Türkiye’de yerel siyaset,Türkiye’de iktisat politikaları ve siyaset,Türkiye’de siyasal seçkinler ve siyasal liderlik,Türkiye’nin Anayasal Politiği: Tarihsel arka plan,Türkiye’nin Anayasal Politiği: Cumhurbaşkanlığı Sistemi ve Siyasal Hayata Yansımaları,Türkiye’nin Anayasal Politiği: Güçlendirilmiş Parlamenter Sistem ve Sistem Tartışmaları,2002 Sonrasında Siyasal Hayat: 2002-2010 ,2002 Sonrasında Siyasal Hayat: 2011-15 Temmuz 2016,2002 Sonrasında Siyasal Hayat: Güncel gelişmeler,2002 Sonrasında Türk dış politikası; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Türkiye’de siyasi kültürün düşünsel ve tarihsel dinamiklerini öğrenmek. | 16, 19, 9 | A |
3.Türkiye’de siyasal değişimi gruplar ve çıkarlar temelinde tartışmak | 10, 16, 9 | A |
4.Türkiye’de seçim sistemi ve siyasi parti sistemi ile ilgili başlıca tartışmaları öğrenmek. | 10, 16, 9 | A |
2. Türkiye’de sivil toplum ve siyaset ilişkilerinin başlıca evrelerini çözümlemek. | 16, 19, 9 | A |
5. Türkiye’nin anayasa politiğinin evrelerini ve konu ile ilgili başlıca yaklaşımları edinmek. | 10, 16, 9 | A |
6. 2002 sonrası Türkiye’de yaşanan siyasal değişimi aktörler ve kurumlar düzeyinde tartışmak |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye’de Siyasi Kültür: Dinamikler – Süreçler | H. Alkan, Türk Siyasi Hayatı, İstanbul: İstanbul Üniv. AUZEF, 2022; C. Oktay, Siyasi Kültür Okumaları, İstanbul: İ. Bilgi Üniv. Y., 2017 |
2 | Türkiye’de sivil toplum, çıkar grupları ve siyaset | H. Alkan, Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Kesit Yayınları, 2007; Ş. Mardin, Türkiye’de Toplum ve Siyaset, İletişim: İstanbul, 2020) |
3 | Türkiye’de siyasi parti sistemi | H. Alkan, Geleceğin Türkiye’sinde Yönetim. İstanbul: İlke Yayıncılık, 2019; E. Özbudun, Türkiye’de Parti ve Seçim Sistemi, İstanbul: İ. Bilgi Üniv., 2016 |
4 | Türkiye’de seçimler ve seçim sistemleri | H. Alkan, Geleceğin Türkiye’sinde Yönetim. İstanbul: İlke Yayıncılık, 2019; E. Özbudun, Türkiye’de Parti ve Seçim Sistemi, İstanbul: İ. Bilgi Üniv., 2016 |
5 | Türkiye’de yerel siyaset | H. Alkan, Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Kesit Yayınları, 2007 |
6 | Türkiye’de iktisat politikaları ve siyaset | Ş. Pamuk, Türkiye’nin 200 Yıllık İktisat Tarihi, İstanbul, T. İş Bankası Y., 2023 |
7 | Türkiye’de siyasal seçkinler ve siyasal liderlik | M. Heper, Türkiye’de Liderler ve Demokrasi, Anara: Kitap Y., 2000 |
8 | Türkiye’nin Anayasal Politiği: Tarihsel arka plan | H. Alkan, Geleceğin Türkiye’sinde Yönetim. İstanbul: İlke Yayıncılık, 2019 |
9 | Türkiye’nin Anayasal Politiği: Cumhurbaşkanlığı Sistemi ve Siyasal Hayata Yansımaları | H. Alkan, Geleceğin Türkiye’sinde Yönetim. İstanbul: İlke Yayıncılık, 2019 |
10 | Türkiye’nin Anayasal Politiği: Güçlendirilmiş Parlamenter Sistem ve Sistem Tartışmaları | H. Alkan, Geleceğin Türkiye’sinde Yönetim. İstanbul: İlke Yayıncılık, 2019 |
11 | 2002 Sonrasında Siyasal Hayat: 2002-2010 | H. Alkan, Türk Siyasi Hayatı, İstanbul: İstanbul Üniv. AUZEF, 2022 |
12 | 2002 Sonrasında Siyasal Hayat: 2011-15 Temmuz 2016 | H. Alkan, Türk Siyasi Hayatı, İstanbul: İstanbul Üniv. AUZEF, 2022 |
13 | 2002 Sonrasında Siyasal Hayat: Güncel gelişmeler | H. Alkan, Türk Siyasi Hayatı, İstanbul: İstanbul Üniv. AUZEF, 2022 |
14 | 2002 Sonrasında Türk dış politikası | H. Alkan, Türk Siyasi Hayatı, İstanbul: İstanbul Üniv. AUZEF, 2022 |
Kaynak |
H. Alkan, Geleceğin Türkiye’sinde Yönetim. İstanbul: İlke Yayıncılık, 2019. H. Alkan, Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Kesit Yayınları, 2007. H. Alkan, Türk Siyasi Hayatı, İstanbul: İstanbul Üniv. AUZEF, 2022. C. Oktay, Siyasi Kültür Okumaları, İstanbul: İ. Bilgi Üniv. Y., 2017 M. Heper, Türkiye’de Liderler ve Demokrasi, Anara: Kitap Y., 2000. Ş. Pamuk, Türkiye’nin 200 Yıllık İktisat Tarihi, İstanbul, T. İş Bankası Y., 2023. E. Özbudun, Türkiye’de Parti ve Seçim Sistemi, İstanbul: İ. Bilgi Üniv., 2016. Ş. Mardin, Türkiye’de Toplum ve Siyaset, İletişim: İstanbul, 2020 C. Oktay, Siyasi Kültür Okumaları, İstanbul: İ. Bilgi Üniv. Y., 2017 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 5 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 7 | 98 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(175/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE SİYASİ HAYATI II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Haluk ALKAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali ERKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye’de siyasal hayata ilişkin güncel tartışmaları teorik arka plan temelinde tematik konular çerçevesinde ele almak, güncel siyasal gelişmeleri yorumlayacak analitik bir yaklaşımın edinilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkiye’de Siyasi Kültür: Dinamikler – Süreçler,Türkiye’de sivil toplum, çıkar grupları ve siyaset,Türkiye’de siyasi parti sistemi,Türkiye’de seçimler ve seçim sistemleri,Türkiye’de yerel siyaset,Türkiye’de iktisat politikaları ve siyaset,Türkiye’de siyasal seçkinler ve siyasal liderlik,Türkiye’nin Anayasal Politiği: Tarihsel arka plan,Türkiye’nin Anayasal Politiği: Cumhurbaşkanlığı Sistemi ve Siyasal Hayata Yansımaları,Türkiye’nin Anayasal Politiği: Güçlendirilmiş Parlamenter Sistem ve Sistem Tartışmaları,2002 Sonrasında Siyasal Hayat: 2002-2010 ,2002 Sonrasında Siyasal Hayat: 2011-15 Temmuz 2016,2002 Sonrasında Siyasal Hayat: Güncel gelişmeler,2002 Sonrasında Türk dış politikası; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Türkiye’de siyasi kültürün düşünsel ve tarihsel dinamiklerini öğrenmek. | 16, 19, 9 | A |
3.Türkiye’de siyasal değişimi gruplar ve çıkarlar temelinde tartışmak | 10, 16, 9 | A |
4.Türkiye’de seçim sistemi ve siyasi parti sistemi ile ilgili başlıca tartışmaları öğrenmek. | 10, 16, 9 | A |
2. Türkiye’de sivil toplum ve siyaset ilişkilerinin başlıca evrelerini çözümlemek. | 16, 19, 9 | A |
5. Türkiye’nin anayasa politiğinin evrelerini ve konu ile ilgili başlıca yaklaşımları edinmek. | 10, 16, 9 | A |
6. 2002 sonrası Türkiye’de yaşanan siyasal değişimi aktörler ve kurumlar düzeyinde tartışmak |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye’de Siyasi Kültür: Dinamikler – Süreçler | H. Alkan, Türk Siyasi Hayatı, İstanbul: İstanbul Üniv. AUZEF, 2022; C. Oktay, Siyasi Kültür Okumaları, İstanbul: İ. Bilgi Üniv. Y., 2017 |
2 | Türkiye’de sivil toplum, çıkar grupları ve siyaset | H. Alkan, Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Kesit Yayınları, 2007; Ş. Mardin, Türkiye’de Toplum ve Siyaset, İletişim: İstanbul, 2020) |
3 | Türkiye’de siyasi parti sistemi | H. Alkan, Geleceğin Türkiye’sinde Yönetim. İstanbul: İlke Yayıncılık, 2019; E. Özbudun, Türkiye’de Parti ve Seçim Sistemi, İstanbul: İ. Bilgi Üniv., 2016 |
4 | Türkiye’de seçimler ve seçim sistemleri | H. Alkan, Geleceğin Türkiye’sinde Yönetim. İstanbul: İlke Yayıncılık, 2019; E. Özbudun, Türkiye’de Parti ve Seçim Sistemi, İstanbul: İ. Bilgi Üniv., 2016 |
5 | Türkiye’de yerel siyaset | H. Alkan, Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Kesit Yayınları, 2007 |
6 | Türkiye’de iktisat politikaları ve siyaset | Ş. Pamuk, Türkiye’nin 200 Yıllık İktisat Tarihi, İstanbul, T. İş Bankası Y., 2023 |
7 | Türkiye’de siyasal seçkinler ve siyasal liderlik | M. Heper, Türkiye’de Liderler ve Demokrasi, Anara: Kitap Y., 2000 |
8 | Türkiye’nin Anayasal Politiği: Tarihsel arka plan | H. Alkan, Geleceğin Türkiye’sinde Yönetim. İstanbul: İlke Yayıncılık, 2019 |
9 | Türkiye’nin Anayasal Politiği: Cumhurbaşkanlığı Sistemi ve Siyasal Hayata Yansımaları | H. Alkan, Geleceğin Türkiye’sinde Yönetim. İstanbul: İlke Yayıncılık, 2019 |
10 | Türkiye’nin Anayasal Politiği: Güçlendirilmiş Parlamenter Sistem ve Sistem Tartışmaları | H. Alkan, Geleceğin Türkiye’sinde Yönetim. İstanbul: İlke Yayıncılık, 2019 |
11 | 2002 Sonrasında Siyasal Hayat: 2002-2010 | H. Alkan, Türk Siyasi Hayatı, İstanbul: İstanbul Üniv. AUZEF, 2022 |
12 | 2002 Sonrasında Siyasal Hayat: 2011-15 Temmuz 2016 | H. Alkan, Türk Siyasi Hayatı, İstanbul: İstanbul Üniv. AUZEF, 2022 |
13 | 2002 Sonrasında Siyasal Hayat: Güncel gelişmeler | H. Alkan, Türk Siyasi Hayatı, İstanbul: İstanbul Üniv. AUZEF, 2022 |
14 | 2002 Sonrasında Türk dış politikası | H. Alkan, Türk Siyasi Hayatı, İstanbul: İstanbul Üniv. AUZEF, 2022 |
Kaynak |
H. Alkan, Geleceğin Türkiye’sinde Yönetim. İstanbul: İlke Yayıncılık, 2019. H. Alkan, Yerel Siyasetin Dönüşümü, İstanbul: Kesit Yayınları, 2007. H. Alkan, Türk Siyasi Hayatı, İstanbul: İstanbul Üniv. AUZEF, 2022. C. Oktay, Siyasi Kültür Okumaları, İstanbul: İ. Bilgi Üniv. Y., 2017 M. Heper, Türkiye’de Liderler ve Demokrasi, Anara: Kitap Y., 2000. Ş. Pamuk, Türkiye’nin 200 Yıllık İktisat Tarihi, İstanbul, T. İş Bankası Y., 2023. E. Özbudun, Türkiye’de Parti ve Seçim Sistemi, İstanbul: İ. Bilgi Üniv., 2016. Ş. Mardin, Türkiye’de Toplum ve Siyaset, İletişim: İstanbul, 2020 C. Oktay, Siyasi Kültür Okumaları, İstanbul: İ. Bilgi Üniv. Y., 2017 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |