Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BENLİK PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, bireylerin kendilerini tanımlamalarına ilişkin ortaya koydukları farklı yorumlara ışık tutmaktır. Kendini tanımlama süreci; benlik inşası sürecinde karşılaştığımız farklı teorik bilgileri ve kavramları daha iyi anlamamızı sağlayan önemli bir unsurdur. Bu nedenle, ders kapsamında, benliğe ilişkin bilgiler farklı boyutlarıyla tartışılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Genel Tanımı,Benlik Tanımları,Benlik Gelişimi ,Benlik ve Sosyal Kimlik,Benlik ve Kültür,Benlik Değerlendirmesi,Benlik Sunumu,Vize Haftası,Benlik Düzenlemesi ve Motivasyon,Benlik Düzenlemesi ve Motivasyon,Öz- Bilinçli Duygular,Öz- Yeterlik,Öz- Duyarlılık,Benlik ve Yakın İlişkiler,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Benlik ve kimlik alanını ve ilgilendiği konuları tanımlar.10, 13, 16, 19, 23, 37, 9C
Benlik ve kimlikle ilgili meseleleri eleştirel bir bakış açısıyla tartışır.10, 13, 16, 19, 23, 37, 9C
Farklı toplumlardaki örf ve adet, gelenek-görenek, etik değerlere paralel olarak değişen insan davranışlarını değerlendirmek. 10, 13, 16, 19, 23, 37, 9C
Benlikle ilgili gündelik hayat problemlerine çözümler düşünür.10, 13, 16, 19, 23, 37, 9C
Kültür açısından benlik kavramının farklarını değerlendirebilme yeteneğini kazanır.10, 13, 16, 19, 23, 37, 9C
Benlik sunumu, benlik kavramı netliği, özdenetim ve benlik değerlendirmesi sürdürülebilirliği kavramlarını ilişkilendirme ve tartışabilme yeteneğini kazanır.10, 13, 16, 19, 23, 37, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Genel Tanımı
2Benlik TanımlarıKağıtçıbaşı, Ç. (2012).
3Benlik Gelişimi Kağıtçıbaşı, Ç. (2012).
4Benlik ve Sosyal KimlikKağıtçıbaşı, Ç. (2012).
5Benlik ve KültürKağıtçıbaşı, Ç. (2012).
6Benlik DeğerlendirmesiÇebi, E. (2023).
7Benlik SunumuÇebi, E. (2023).
8Vize Haftası
9Benlik Düzenlemesi ve MotivasyonÇebi, E. (2023).
10Benlik Düzenlemesi ve MotivasyonÇebi, E. (2023).
11Öz- Bilinçli DuygularKağıtçıbaşı, Ç. (2012).
12Öz- YeterlikKağıtçıbaşı, Ç. (2012).
13Öz- DuyarlılıkÇebi, E. (2023).
14Benlik ve Yakın İlişkilerÇebi, E. (2023).
15Genel DeğerlendirmeKağıtçıbaşı, Ç. (2012).
Kaynak
Çebi, E. (2023). Benlik psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara. Kağıtçıbaşı, Ç. (2012). Benlik, aile ve insan gelişim. Koç Üniversitesi Yayınları: İstanbul. Taylor, C. (2012). Benliğin kaynakları: Modern kimliğin inşası. (Çev: A. Baş, B. Baş). Küre Yayınları: İstanbul.
Oyserman, D., Elmore, K., & Smith, G. (2012). Self, self-concept, and identity. Handbook of self and identity, 2, 69-104. Hogg, M. A. (2012). Social Identity and the Psychology of Groups. In M. R. Leary & J. P. Tangney (Eds.), Handbook of self and identity (2nd ed., pp. 502-519). New York: Guilford

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BENLİK PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Neslihan SAYRAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, bireylerin kendilerini tanımlamalarına ilişkin ortaya koydukları farklı yorumlara ışık tutmaktır. Kendini tanımlama süreci; benlik inşası sürecinde karşılaştığımız farklı teorik bilgileri ve kavramları daha iyi anlamamızı sağlayan önemli bir unsurdur. Bu nedenle, ders kapsamında, benliğe ilişkin bilgiler farklı boyutlarıyla tartışılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Genel Tanımı,Benlik Tanımları,Benlik Gelişimi ,Benlik ve Sosyal Kimlik,Benlik ve Kültür,Benlik Değerlendirmesi,Benlik Sunumu,Vize Haftası,Benlik Düzenlemesi ve Motivasyon,Benlik Düzenlemesi ve Motivasyon,Öz- Bilinçli Duygular,Öz- Yeterlik,Öz- Duyarlılık,Benlik ve Yakın İlişkiler,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Benlik ve kimlik alanını ve ilgilendiği konuları tanımlar.10, 13, 16, 19, 23, 37, 9C
Benlik ve kimlikle ilgili meseleleri eleştirel bir bakış açısıyla tartışır.10, 13, 16, 19, 23, 37, 9C
Farklı toplumlardaki örf ve adet, gelenek-görenek, etik değerlere paralel olarak değişen insan davranışlarını değerlendirmek. 10, 13, 16, 19, 23, 37, 9C
Benlikle ilgili gündelik hayat problemlerine çözümler düşünür.10, 13, 16, 19, 23, 37, 9C
Kültür açısından benlik kavramının farklarını değerlendirebilme yeteneğini kazanır.10, 13, 16, 19, 23, 37, 9C
Benlik sunumu, benlik kavramı netliği, özdenetim ve benlik değerlendirmesi sürdürülebilirliği kavramlarını ilişkilendirme ve tartışabilme yeteneğini kazanır.10, 13, 16, 19, 23, 37, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Genel Tanımı
2Benlik TanımlarıKağıtçıbaşı, Ç. (2012).
3Benlik Gelişimi Kağıtçıbaşı, Ç. (2012).
4Benlik ve Sosyal KimlikKağıtçıbaşı, Ç. (2012).
5Benlik ve KültürKağıtçıbaşı, Ç. (2012).
6Benlik DeğerlendirmesiÇebi, E. (2023).
7Benlik SunumuÇebi, E. (2023).
8Vize Haftası
9Benlik Düzenlemesi ve MotivasyonÇebi, E. (2023).
10Benlik Düzenlemesi ve MotivasyonÇebi, E. (2023).
11Öz- Bilinçli DuygularKağıtçıbaşı, Ç. (2012).
12Öz- YeterlikKağıtçıbaşı, Ç. (2012).
13Öz- DuyarlılıkÇebi, E. (2023).
14Benlik ve Yakın İlişkilerÇebi, E. (2023).
15Genel DeğerlendirmeKağıtçıbaşı, Ç. (2012).
Kaynak
Çebi, E. (2023). Benlik psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara. Kağıtçıbaşı, Ç. (2012). Benlik, aile ve insan gelişim. Koç Üniversitesi Yayınları: İstanbul. Taylor, C. (2012). Benliğin kaynakları: Modern kimliğin inşası. (Çev: A. Baş, B. Baş). Küre Yayınları: İstanbul.
Oyserman, D., Elmore, K., & Smith, G. (2012). Self, self-concept, and identity. Handbook of self and identity, 2, 69-104. Hogg, M. A. (2012). Social Identity and the Psychology of Groups. In M. R. Leary & J. P. Tangney (Eds.), Handbook of self and identity (2nd ed., pp. 502-519). New York: Guilford

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33