Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT TERAPİSİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN, Öğr.Gör. Aslıhan ÖZCAN MOREY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu kurs, sanat terapisi alanına giriş düzeyinde bir tanıtım sunacaktır. Sanat terapisinin prensiplerini ve uygulamalarını, ayrıca iyileşme için bir araç olarak sanat yaratımının kullanımını ele alacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Hazırlık,Teori ve uygulama,Kişi/Süreç/Ürün,Sanat terapisinde etik değerler,Danışan/terapist ilişkisi,Değerlendirme prensipleri,Sanat terapisinde yaklaşımlar,Süreç ve Ürün,Misafir konuşmacıyla atölye,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,İmgelerle diyalog ve ders incelemesi,Nihai Deneyim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler, sanat terapisi alanına giriş yaparak, sanat terapisinin ne olduğunu ve nasıl, nerede ve kimlerle uygulandığını anlama yeteneğine sahip olacaklar. | 1, 19 | A |
2. Öğrenciler, Amerikan Sanat Terapisi Derneği (AATA), Sanat Terapisi Belgelendirme Kurulu (ATCB) ve sanat terapistlerinin iş bulma yöntemleri hakkında bilgi edinebileceklerdir. | 1 | A |
3. Pratik deneyim, öğrencilere yaratıcı süreci keşfetme imkanı sağlayacak, bunu hem görsel bir ifade olarak hem de terapi ve iyileşme yaklaşımı olarak anlamalarına yardımcı olacaktır. | 1, 14 | A |
4. Öğrenciler, sanat eserleri ve terapi ile ilişkili olarak kültürel farkındalıklarını geliştirebileceklerdir. | 1, 10 | A |
5. Öğrenciler, profesyonel ve dönüştürücü sanat yapımı arasındaki benzerlikler ve farklılıkları açıkça ifade etme yeteneklerini geliştirebileceklerdir. | 1, 10 | A |
6. Öğrenciler, sanat eserleri ve terapi ile ilgili kültürel farkındalıklarını artırabileceklerdir. | 1 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Hazırlık | |
2 | Teori ve uygulama | Bölüm 1 |
3 | Kişi/Süreç/Ürün | 2. ve 3. bölüm el kitabı |
4 | Sanat terapisinde etik değerler | Bölüm 4 ve 5 |
5 | Danışan/terapist ilişkisi | Bölüm 6 |
6 | Değerlendirme prensipleri | 7. ve 8. bölümler el kitabı |
7 | Sanat terapisinde yaklaşımlar | Bölüm 9 ve 10 |
8 | Süreç ve Ürün | Bölüm 11 ve 12 |
9 | Misafir konuşmacıyla atölye | Bölüm 13 |
10 | Öğrenci Sunumları | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | İmgelerle diyalog ve ders incelemesi | Bölüm 14,15 ve 16 |
14 | Nihai Deneyim |
Kaynak |
Moon, B. (1994). Introduction to art therapy: Faith in the product. Springfield, IL: Charles C. Thomas. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT TERAPİSİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN, Öğr.Gör. Aslıhan ÖZCAN MOREY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu kurs, sanat terapisi alanına giriş düzeyinde bir tanıtım sunacaktır. Sanat terapisinin prensiplerini ve uygulamalarını, ayrıca iyileşme için bir araç olarak sanat yaratımının kullanımını ele alacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Hazırlık,Teori ve uygulama,Kişi/Süreç/Ürün,Sanat terapisinde etik değerler,Danışan/terapist ilişkisi,Değerlendirme prensipleri,Sanat terapisinde yaklaşımlar,Süreç ve Ürün,Misafir konuşmacıyla atölye,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,İmgelerle diyalog ve ders incelemesi,Nihai Deneyim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenciler, sanat terapisi alanına giriş yaparak, sanat terapisinin ne olduğunu ve nasıl, nerede ve kimlerle uygulandığını anlama yeteneğine sahip olacaklar. | 1, 19 | A |
2. Öğrenciler, Amerikan Sanat Terapisi Derneği (AATA), Sanat Terapisi Belgelendirme Kurulu (ATCB) ve sanat terapistlerinin iş bulma yöntemleri hakkında bilgi edinebileceklerdir. | 1 | A |
3. Pratik deneyim, öğrencilere yaratıcı süreci keşfetme imkanı sağlayacak, bunu hem görsel bir ifade olarak hem de terapi ve iyileşme yaklaşımı olarak anlamalarına yardımcı olacaktır. | 1, 14 | A |
4. Öğrenciler, sanat eserleri ve terapi ile ilişkili olarak kültürel farkındalıklarını geliştirebileceklerdir. | 1, 10 | A |
5. Öğrenciler, profesyonel ve dönüştürücü sanat yapımı arasındaki benzerlikler ve farklılıkları açıkça ifade etme yeteneklerini geliştirebileceklerdir. | 1, 10 | A |
6. Öğrenciler, sanat eserleri ve terapi ile ilgili kültürel farkındalıklarını artırabileceklerdir. | 1 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Hazırlık | |
2 | Teori ve uygulama | Bölüm 1 |
3 | Kişi/Süreç/Ürün | 2. ve 3. bölüm el kitabı |
4 | Sanat terapisinde etik değerler | Bölüm 4 ve 5 |
5 | Danışan/terapist ilişkisi | Bölüm 6 |
6 | Değerlendirme prensipleri | 7. ve 8. bölümler el kitabı |
7 | Sanat terapisinde yaklaşımlar | Bölüm 9 ve 10 |
8 | Süreç ve Ürün | Bölüm 11 ve 12 |
9 | Misafir konuşmacıyla atölye | Bölüm 13 |
10 | Öğrenci Sunumları | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | İmgelerle diyalog ve ders incelemesi | Bölüm 14,15 ve 16 |
14 | Nihai Deneyim |
Kaynak |
Moon, B. (1994). Introduction to art therapy: Faith in the product. Springfield, IL: Charles C. Thomas. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |