Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ela ARI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ela ARI, Öğr.Gör. Tezcan Zeynep ÖZKAN TİLKİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı örgütlerde insan davranışlarını ve bu davranışların örgütlere etkilerini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Örgütsel Davranış Nedir? ,Örgütlerde Çeşitlilik ,Tutumlar ve İş Tatmini ,Duygular ve Duygu Durumlar ,Kişilik ve Değerler ,Motivasyon Temelleri ,Motivasyon Temelleri ,Grup Davranışının Temelleri ,Çalışma Takımlarını Anlamak ,İletişim ,Liderlik ,Liderlik,Örgüt Kültürü ,Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Birey örgütsel davranış kavramını ayırteder | 14, 19 | A |
2.Birey liderlik, örgütsel değişim ve stres yönetimi kavramlarını ayırt eder. | 1 | A |
3.Birey örgüt kültürü hakkında yorum yapar | 1, 14 | A |
4.Birey örgütlerde motivasyonu açıklar. | 1, 10 | A |
5.Birey grup dinamiğinin önemini belirtir. | 1, 10 | A |
6.Birey örgütlerde çeşitlilik, tutumlar, iş tatmini, duygular ve kişilik gibi örgütsel davranış konularını ayırt eder. | 1 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Örgütsel Davranış Nedir? | ÖBT, Bl.1 |
2 | Örgütlerde Çeşitlilik | ÖBT, Bl.1-2 |
3 | Tutumlar ve İş Tatmini | ÖBT, Bl.2 |
4 | Duygular ve Duygu Durumlar | ÖBT, Bl.3 |
5 | Kişilik ve Değerler | ÖBT, Bl.3 |
6 | Motivasyon Temelleri | ÖBT, Bl.4 |
7 | Motivasyon Temelleri | ÖBT, Bl.4 |
8 | Grup Davranışının Temelleri | ÖBT, Bl.5 |
9 | Çalışma Takımlarını Anlamak | ÖBT, Bl.6 |
10 | İletişim | ÖBT, Bl.6 |
11 | Liderlik | ÖBT, Bl.7 |
12 | Liderlik | ÖBT, Bl.8 |
13 | Örgüt Kültürü | ÖBT, Bl.8 |
14 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | ÖBT, Bl.10 |
Kaynak |
Robbins, S. P. ve Judge, T. A. (2017). Örgütsel Davranış (Çev. Prof. Dr. İnci Erdem), Nobel |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 8 | 7 | 56 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 176 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(176/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ela ARI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ela ARI, Öğr.Gör. Tezcan Zeynep ÖZKAN TİLKİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı örgütlerde insan davranışlarını ve bu davranışların örgütlere etkilerini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Örgütsel Davranış Nedir? ,Örgütlerde Çeşitlilik ,Tutumlar ve İş Tatmini ,Duygular ve Duygu Durumlar ,Kişilik ve Değerler ,Motivasyon Temelleri ,Motivasyon Temelleri ,Grup Davranışının Temelleri ,Çalışma Takımlarını Anlamak ,İletişim ,Liderlik ,Liderlik,Örgüt Kültürü ,Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Birey örgütsel davranış kavramını ayırteder | 14, 19 | A |
2.Birey liderlik, örgütsel değişim ve stres yönetimi kavramlarını ayırt eder. | 1 | A |
3.Birey örgüt kültürü hakkında yorum yapar | 1, 14 | A |
4.Birey örgütlerde motivasyonu açıklar. | 1, 10 | A |
5.Birey grup dinamiğinin önemini belirtir. | 1, 10 | A |
6.Birey örgütlerde çeşitlilik, tutumlar, iş tatmini, duygular ve kişilik gibi örgütsel davranış konularını ayırt eder. | 1 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Örgütsel Davranış Nedir? | ÖBT, Bl.1 |
2 | Örgütlerde Çeşitlilik | ÖBT, Bl.1-2 |
3 | Tutumlar ve İş Tatmini | ÖBT, Bl.2 |
4 | Duygular ve Duygu Durumlar | ÖBT, Bl.3 |
5 | Kişilik ve Değerler | ÖBT, Bl.3 |
6 | Motivasyon Temelleri | ÖBT, Bl.4 |
7 | Motivasyon Temelleri | ÖBT, Bl.4 |
8 | Grup Davranışının Temelleri | ÖBT, Bl.5 |
9 | Çalışma Takımlarını Anlamak | ÖBT, Bl.6 |
10 | İletişim | ÖBT, Bl.6 |
11 | Liderlik | ÖBT, Bl.7 |
12 | Liderlik | ÖBT, Bl.8 |
13 | Örgüt Kültürü | ÖBT, Bl.8 |
14 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | ÖBT, Bl.10 |
Kaynak |
Robbins, S. P. ve Judge, T. A. (2017). Örgütsel Davranış (Çev. Prof. Dr. İnci Erdem), Nobel |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |