Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞPSK4215009Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Cuma 14:30-15:15

Cuma 15:30-16:15

Cuma 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ela ARI, Öğr.Gör. Tezcan Zeynep ÖZKAN TİLKİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı örgütlerde insan davranışlarını ve bu davranışların örgütlere etkilerini aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Örgütsel Davranış Nedir?
,Örgütlerde Çeşitlilik
,Tutumlar ve İş Tatmini
,Duygular ve Duygu Durumlar
,Kişilik ve Değerler
,Motivasyon Temelleri
,Motivasyon Temelleri
,Grup Davranışının Temelleri
,Çalışma Takımlarını Anlamak
,İletişim
,Liderlik
,Liderlik,Örgüt Kültürü
,Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Birey örgütsel davranış kavramını ayırteder 14, 19A
2.Birey liderlik, örgütsel değişim ve stres yönetimi kavramlarını ayırt eder.1A
3.Birey örgüt kültürü hakkında yorum yapar 1, 14A
4.Birey örgütlerde motivasyonu açıklar. 1, 10A
5.Birey grup dinamiğinin önemini belirtir. 1, 10A
6.Birey örgütlerde çeşitlilik, tutumlar, iş tatmini, duygular ve kişilik gibi örgütsel davranış konularını ayırt eder. 1A
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Örgütsel Davranış Nedir?
ÖBT, Bl.1
2Örgütlerde Çeşitlilik
ÖBT, Bl.1-2
3Tutumlar ve İş Tatmini
ÖBT, Bl.2
4Duygular ve Duygu Durumlar
ÖBT, Bl.3
5Kişilik ve Değerler
ÖBT, Bl.3
6Motivasyon Temelleri
ÖBT, Bl.4
7Motivasyon Temelleri
ÖBT, Bl.4
8Grup Davranışının Temelleri
ÖBT, Bl.5
9Çalışma Takımlarını Anlamak
ÖBT, Bl.6
10İletişim
ÖBT, Bl.6
11Liderlik
ÖBT, Bl.7
12LiderlikÖBT, Bl.8
13Örgüt Kültürü
ÖBT, Bl.8
14Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi
ÖBT, Bl.10
Kaynak
Robbins, S. P. ve Judge, T. A. (2017). Örgütsel Davranış (Çev. Prof. Dr. İnci Erdem), Nobel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer8756
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı12020
Ara Sınav ve Hazırlığı12626
Genel Sınav ve Hazırlığı13232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)176
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(176/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞPSK4215009Bahar Dönemi3+036
Ders Programı

Cuma 14:30-15:15

Cuma 15:30-16:15

Cuma 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ela ARI, Öğr.Gör. Tezcan Zeynep ÖZKAN TİLKİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı örgütlerde insan davranışlarını ve bu davranışların örgütlere etkilerini aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Örgütsel Davranış Nedir?
,Örgütlerde Çeşitlilik
,Tutumlar ve İş Tatmini
,Duygular ve Duygu Durumlar
,Kişilik ve Değerler
,Motivasyon Temelleri
,Motivasyon Temelleri
,Grup Davranışının Temelleri
,Çalışma Takımlarını Anlamak
,İletişim
,Liderlik
,Liderlik,Örgüt Kültürü
,Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Birey örgütsel davranış kavramını ayırteder 14, 19A
2.Birey liderlik, örgütsel değişim ve stres yönetimi kavramlarını ayırt eder.1A
3.Birey örgüt kültürü hakkında yorum yapar 1, 14A
4.Birey örgütlerde motivasyonu açıklar. 1, 10A
5.Birey grup dinamiğinin önemini belirtir. 1, 10A
6.Birey örgütlerde çeşitlilik, tutumlar, iş tatmini, duygular ve kişilik gibi örgütsel davranış konularını ayırt eder. 1A
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Örgütsel Davranış Nedir?
ÖBT, Bl.1
2Örgütlerde Çeşitlilik
ÖBT, Bl.1-2
3Tutumlar ve İş Tatmini
ÖBT, Bl.2
4Duygular ve Duygu Durumlar
ÖBT, Bl.3
5Kişilik ve Değerler
ÖBT, Bl.3
6Motivasyon Temelleri
ÖBT, Bl.4
7Motivasyon Temelleri
ÖBT, Bl.4
8Grup Davranışının Temelleri
ÖBT, Bl.5
9Çalışma Takımlarını Anlamak
ÖBT, Bl.6
10İletişim
ÖBT, Bl.6
11Liderlik
ÖBT, Bl.7
12LiderlikÖBT, Bl.8
13Örgüt Kültürü
ÖBT, Bl.8
14Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi
ÖBT, Bl.10
Kaynak
Robbins, S. P. ve Judge, T. A. (2017). Örgütsel Davranış (Çev. Prof. Dr. İnci Erdem), Nobel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33