Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKODRAMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR, Öğr.Gör. Mehmet Arif YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere online eğitim ve psikodramatik ısınma, protagonist oyunu, grup oyunu teknikleri aracılığıyla psikodramaya ilişkin teorik altyapının ve empati, güven ilişkisi kurma, içgörü, farkındalık, spontanlık ve yaratıcılığın geliştirilmesi gibi grup görüşme becerilerinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikodramaya Giriş ve Tanıtım,Temel Psikodrama Teknikleri : Aynalama, Rol Değiştirme Eşleşme,Grup Çalışmasında Etik İlkeler,Protagonist ,Sahne,Yönetici,Grup,Yardımcı Egolar,Paylaşım,İşlemleme ve Süreç,Spontanlık,Yaratıcılık ,Nesnel Davranma,Rol Teorisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikodramanın tanımını yapabilirler. | 9 | A |
2. Psikodramanın temel unsurlarını açıklayabilirler. | 9 | A |
3. Psikodramanın temel tekniklerini tanımlayabilirler. | 11, 15, 5, 6, 9 | A |
4. Etik ilke ve uygulamaları kavrayabilirler. | 11, 15, 5, 6, 9 | A |
5. Spontanlık ve yaratıcılık becerilerini geliştireceklerdir. | 11, 15, 5, 6, 9 | A |
6. Empatik dinleme becerilerini kullanmaya yönelik bilgi edineceklerdir | 11, 15, 5, 6, 9 | A |
7. Yaşantısal olarak grup terapi tekniklerinin nasıl uygulandığı konusunda deneyim kazanacaklar. | 11, 15, 5, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikodramaya Giriş ve Tanıtım | PG |
2 | Temel Psikodrama Teknikleri : Aynalama, Rol Değiştirme Eşleşme | PG |
3 | Grup Çalışmasında Etik İlkeler | PG |
4 | Protagonist | PG |
5 | Sahne | PG |
6 | Yönetici | PG |
7 | Grup | PG |
8 | Yardımcı Egolar | PG |
9 | Paylaşım | PG |
10 | İşlemleme ve Süreç | PG |
11 | Spontanlık | PG |
12 | Yaratıcılık | PG |
13 | Nesnel Davranma | PG |
14 | Rol Teorisi | PG |
Kaynak |
Karp, M. (2013) Psikodramaya Giriş. (N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) M. Karp, P. Holmes & K. B. Tauvon, (Eds) Ankara : Nobel Yayınları. Karp, M., Holmes, P.& Tauvon, K.B. (2005) The Handbook of Psychodrama. Routledge: London and New York. 15-31. |
Blatner, A. (2002) Psikodramanın temelleri (G. Şen, Çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Dökmen, Ü. (2013). Sosyometri ve psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kellermann, P. T. (2013) Psikodramaya derinlemesine bakış: Psikodramanın terapötik yanları (1.Baskı), (Gökler, B., Gökler-Danışman, I., Mavili Aktaş, A. Çev. Ed.). Ankara: Nobel. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 174 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKODRAMA | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nağme GÖR, Öğr.Gör. Mehmet Arif YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere online eğitim ve psikodramatik ısınma, protagonist oyunu, grup oyunu teknikleri aracılığıyla psikodramaya ilişkin teorik altyapının ve empati, güven ilişkisi kurma, içgörü, farkındalık, spontanlık ve yaratıcılığın geliştirilmesi gibi grup görüşme becerilerinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikodramaya Giriş ve Tanıtım,Temel Psikodrama Teknikleri : Aynalama, Rol Değiştirme Eşleşme,Grup Çalışmasında Etik İlkeler,Protagonist ,Sahne,Yönetici,Grup,Yardımcı Egolar,Paylaşım,İşlemleme ve Süreç,Spontanlık,Yaratıcılık ,Nesnel Davranma,Rol Teorisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikodramanın tanımını yapabilirler. | 9 | A |
2. Psikodramanın temel unsurlarını açıklayabilirler. | 9 | A |
3. Psikodramanın temel tekniklerini tanımlayabilirler. | 11, 15, 5, 6, 9 | A |
4. Etik ilke ve uygulamaları kavrayabilirler. | 11, 15, 5, 6, 9 | A |
5. Spontanlık ve yaratıcılık becerilerini geliştireceklerdir. | 11, 15, 5, 6, 9 | A |
6. Empatik dinleme becerilerini kullanmaya yönelik bilgi edineceklerdir | 11, 15, 5, 6, 9 | A |
7. Yaşantısal olarak grup terapi tekniklerinin nasıl uygulandığı konusunda deneyim kazanacaklar. | 11, 15, 5, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikodramaya Giriş ve Tanıtım | PG |
2 | Temel Psikodrama Teknikleri : Aynalama, Rol Değiştirme Eşleşme | PG |
3 | Grup Çalışmasında Etik İlkeler | PG |
4 | Protagonist | PG |
5 | Sahne | PG |
6 | Yönetici | PG |
7 | Grup | PG |
8 | Yardımcı Egolar | PG |
9 | Paylaşım | PG |
10 | İşlemleme ve Süreç | PG |
11 | Spontanlık | PG |
12 | Yaratıcılık | PG |
13 | Nesnel Davranma | PG |
14 | Rol Teorisi | PG |
Kaynak |
Karp, M. (2013) Psikodramaya Giriş. (N. Kalkan Oğuzhanoğlu, Çev. Ed.) M. Karp, P. Holmes & K. B. Tauvon, (Eds) Ankara : Nobel Yayınları. Karp, M., Holmes, P.& Tauvon, K.B. (2005) The Handbook of Psychodrama. Routledge: London and New York. 15-31. |
Blatner, A. (2002) Psikodramanın temelleri (G. Şen, Çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Dökmen, Ü. (2013). Sosyometri ve psikodrama. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Kellermann, P. T. (2013) Psikodramaya derinlemesine bakış: Psikodramanın terapötik yanları (1.Baskı), (Gökler, B., Gökler-Danışman, I., Mavili Aktaş, A. Çev. Ed.). Ankara: Nobel. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |