Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROANATOMİPSK1115006Güz Dönemi2+025
Ders Programı

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Salı 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere temel nöroanatomi bilgisini vermek, psikoloji ve ilgili klinik durumların beyin anatomisindeki işleyiş mekanizmalarını aktarmak ve nöroanatomik bağlantıları öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sistemine giriş - Medulla spinalis ,Çıkan yollar -  İnen yollar ,Medulla Spinalis Sendromları ,Kranial sinirler (I-VI) ,Kranial sinirler (VII-XII) ,Beyin sapı ,Cerebellum ,Bazal ganglionlar ,Diencephalon ,Otonom Sinir Sistemi ,Cerebrum - Beyin zarları, ventrikülleri, BOS ,Dural venöz sinüsler - Beyin arterleri – Stroke ,Görme yolları (Göz) ,İşitme yolları (Kulak) - Deri ve eklentileri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sinir sisteminin bölümlerini tanımlayabilir, ilgili klinik durumlarla ilişkilendirebilir13, 16, 4, 9A
2. İnen-çıkan yolların mekanizmasını açıklayabilir. Bu yolların hasarındaki klinik durumları tanımlayabilir.13, 16, 4, 9A
3. Medulla spinalis sendromlarını açıklayabilir.13, 16, 4, 9A
4. Kranial sinirleri sınıflandırabilir, lezyonları sonucu karşılaşılan tabloları açıklayabilir13, 16, 4, 9A
5. Beyin sapının anatomik özelliklerini tanımlayabilir. Karşılaşılan klinik tablolarla ilişkilendirebilir.13, 16, 4, 9A
6. Cerebellum anatomisini ve ilgili bağlantılarını açıklayabilecektir.13, 16, 4, 9A
7. Bazal ganglionları sıralayabilir, ilgili bağlantıları ve psikoloji ile ilgili durumları ilişkilendirebilir.13, 16, 4, 9A
8. Diencephalon'un anatomik özelliklerini tanımlayabilir. Klinikte sık karşılaşılaşılan durumları saptayabilir.13, 16, 4, 9A
9. Otonom sinir sistemini tanımlayabilir. Bu sisteme ait bölümlerin görevlerini sınıflandırabilir. 13, 16, 4, 9A
10. Cerebrum - Beyin zarları, ventrikülleri, BOS hakkında temel anatomik bilgileri açıklayabilir. 13, 16, 4, 9A
11. Dural venöz sinüsler - Beyin arterleri hakkında temel anatomik bilgileri açıklayabilecektir. Stroke gibi klinikte karşılaşılan hastalıklarla ilişkilendirebilecektir. 13, 16, 4, 9A
12. Göz ve Görme yolları hakkında temel anatomik bilgileri tanımlayabilir. Klinikle ilişkilendirebilir.13, 16, 4, 9A
13. İşitme yolları (Kulak) - Deri ve eklentileri hakkında temel anatomik bilgileri açıklayabilir.13, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sistemine giriş - Medulla spinalis Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
2Çıkan yollar -  İnen yollar Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
3Medulla Spinalis Sendromları Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
4Kranial sinirler (I-VI) Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
5Kranial sinirler (VII-XII) Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
6Beyin sapı Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
7Cerebellum Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
8Bazal ganglionlar Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
9Diencephalon Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
10Otonom Sinir Sistemi Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
11Cerebrum - Beyin zarları, ventrikülleri, BOS Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
12Dural venöz sinüsler - Beyin arterleri – Stroke Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
13Görme yolları (Göz) Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
14İşitme yolları (Kulak) - Deri ve eklentileri Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
Kaynak
Öğrenciye verilir. Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, AnkaraSnell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROANATOMİPSK1115006Güz Dönemi2+025
Ders Programı

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Salı 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere temel nöroanatomi bilgisini vermek, psikoloji ve ilgili klinik durumların beyin anatomisindeki işleyiş mekanizmalarını aktarmak ve nöroanatomik bağlantıları öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sistemine giriş - Medulla spinalis ,Çıkan yollar -  İnen yollar ,Medulla Spinalis Sendromları ,Kranial sinirler (I-VI) ,Kranial sinirler (VII-XII) ,Beyin sapı ,Cerebellum ,Bazal ganglionlar ,Diencephalon ,Otonom Sinir Sistemi ,Cerebrum - Beyin zarları, ventrikülleri, BOS ,Dural venöz sinüsler - Beyin arterleri – Stroke ,Görme yolları (Göz) ,İşitme yolları (Kulak) - Deri ve eklentileri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sinir sisteminin bölümlerini tanımlayabilir, ilgili klinik durumlarla ilişkilendirebilir13, 16, 4, 9A
2. İnen-çıkan yolların mekanizmasını açıklayabilir. Bu yolların hasarındaki klinik durumları tanımlayabilir.13, 16, 4, 9A
3. Medulla spinalis sendromlarını açıklayabilir.13, 16, 4, 9A
4. Kranial sinirleri sınıflandırabilir, lezyonları sonucu karşılaşılan tabloları açıklayabilir13, 16, 4, 9A
5. Beyin sapının anatomik özelliklerini tanımlayabilir. Karşılaşılan klinik tablolarla ilişkilendirebilir.13, 16, 4, 9A
6. Cerebellum anatomisini ve ilgili bağlantılarını açıklayabilecektir.13, 16, 4, 9A
7. Bazal ganglionları sıralayabilir, ilgili bağlantıları ve psikoloji ile ilgili durumları ilişkilendirebilir.13, 16, 4, 9A
8. Diencephalon'un anatomik özelliklerini tanımlayabilir. Klinikte sık karşılaşılaşılan durumları saptayabilir.13, 16, 4, 9A
9. Otonom sinir sistemini tanımlayabilir. Bu sisteme ait bölümlerin görevlerini sınıflandırabilir. 13, 16, 4, 9A
10. Cerebrum - Beyin zarları, ventrikülleri, BOS hakkında temel anatomik bilgileri açıklayabilir. 13, 16, 4, 9A
11. Dural venöz sinüsler - Beyin arterleri hakkında temel anatomik bilgileri açıklayabilecektir. Stroke gibi klinikte karşılaşılan hastalıklarla ilişkilendirebilecektir. 13, 16, 4, 9A
12. Göz ve Görme yolları hakkında temel anatomik bilgileri tanımlayabilir. Klinikle ilişkilendirebilir.13, 16, 4, 9A
13. İşitme yolları (Kulak) - Deri ve eklentileri hakkında temel anatomik bilgileri açıklayabilir.13, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sistemine giriş - Medulla spinalis Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
2Çıkan yollar -  İnen yollar Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
3Medulla Spinalis Sendromları Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
4Kranial sinirler (I-VI) Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
5Kranial sinirler (VII-XII) Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
6Beyin sapı Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
7Cerebellum Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
8Bazal ganglionlar Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
9Diencephalon Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
10Otonom Sinir Sistemi Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
11Cerebrum - Beyin zarları, ventrikülleri, BOS Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
12Dural venöz sinüsler - Beyin arterleri – Stroke Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
13Görme yolları (Göz) Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
14İşitme yolları (Kulak) - Deri ve eklentileri Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
Kaynak
Öğrenciye verilir. Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, AnkaraSnell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
2
PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
3
PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
5
PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
6
PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
7
PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
9
PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
11
PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
12
PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
13
PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
14
PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33