Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROANATOMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere temel nöroanatomi bilgisini vermek, psikoloji ve ilgili klinik durumların beyin anatomisindeki işleyiş mekanizmalarını aktarmak ve nöroanatomik bağlantıları öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemine giriş - Medulla spinalis ,Çıkan yollar - İnen yollar ,Medulla Spinalis Sendromları ,Kranial sinirler (I-VI) ,Kranial sinirler (VII-XII) ,Beyin sapı ,Cerebellum ,Bazal ganglionlar ,Diencephalon ,Otonom Sinir Sistemi ,Cerebrum - Beyin zarları, ventrikülleri, BOS ,Dural venöz sinüsler - Beyin arterleri – Stroke ,Görme yolları (Göz) ,İşitme yolları (Kulak) - Deri ve eklentileri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sinir sisteminin bölümlerini tanımlayabilir, ilgili klinik durumlarla ilişkilendirebilir | 13, 16, 4, 9 | A |
2. İnen-çıkan yolların mekanizmasını açıklayabilir. Bu yolların hasarındaki klinik durumları tanımlayabilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
3. Medulla spinalis sendromlarını açıklayabilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
4. Kranial sinirleri sınıflandırabilir, lezyonları sonucu karşılaşılan tabloları açıklayabilir | 13, 16, 4, 9 | A |
5. Beyin sapının anatomik özelliklerini tanımlayabilir. Karşılaşılan klinik tablolarla ilişkilendirebilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
6. Cerebellum anatomisini ve ilgili bağlantılarını açıklayabilecektir. | 13, 16, 4, 9 | A |
7. Bazal ganglionları sıralayabilir, ilgili bağlantıları ve psikoloji ile ilgili durumları ilişkilendirebilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
8. Diencephalon'un anatomik özelliklerini tanımlayabilir. Klinikte sık karşılaşılaşılan durumları saptayabilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
9. Otonom sinir sistemini tanımlayabilir. Bu sisteme ait bölümlerin görevlerini sınıflandırabilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
10. Cerebrum - Beyin zarları, ventrikülleri, BOS hakkında temel anatomik bilgileri açıklayabilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
11. Dural venöz sinüsler - Beyin arterleri hakkında temel anatomik bilgileri açıklayabilecektir. Stroke gibi klinikte karşılaşılan hastalıklarla ilişkilendirebilecektir. | 13, 16, 4, 9 | A |
12. Göz ve Görme yolları hakkında temel anatomik bilgileri tanımlayabilir. Klinikle ilişkilendirebilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
13. İşitme yolları (Kulak) - Deri ve eklentileri hakkında temel anatomik bilgileri açıklayabilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemine giriş - Medulla spinalis | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
2 | Çıkan yollar - İnen yollar | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
3 | Medulla Spinalis Sendromları | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
4 | Kranial sinirler (I-VI) | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
5 | Kranial sinirler (VII-XII) | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
6 | Beyin sapı | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
7 | Cerebellum | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
8 | Bazal ganglionlar | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
9 | Diencephalon | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
10 | Otonom Sinir Sistemi | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
11 | Cerebrum - Beyin zarları, ventrikülleri, BOS | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
12 | Dural venöz sinüsler - Beyin arterleri – Stroke | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
13 | Görme yolları (Göz) | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
14 | İşitme yolları (Kulak) - Deri ve eklentileri | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
Kaynak |
Öğrenciye verilir. Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, AnkaraSnell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROANATOMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere temel nöroanatomi bilgisini vermek, psikoloji ve ilgili klinik durumların beyin anatomisindeki işleyiş mekanizmalarını aktarmak ve nöroanatomik bağlantıları öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemine giriş - Medulla spinalis ,Çıkan yollar - İnen yollar ,Medulla Spinalis Sendromları ,Kranial sinirler (I-VI) ,Kranial sinirler (VII-XII) ,Beyin sapı ,Cerebellum ,Bazal ganglionlar ,Diencephalon ,Otonom Sinir Sistemi ,Cerebrum - Beyin zarları, ventrikülleri, BOS ,Dural venöz sinüsler - Beyin arterleri – Stroke ,Görme yolları (Göz) ,İşitme yolları (Kulak) - Deri ve eklentileri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sinir sisteminin bölümlerini tanımlayabilir, ilgili klinik durumlarla ilişkilendirebilir | 13, 16, 4, 9 | A |
2. İnen-çıkan yolların mekanizmasını açıklayabilir. Bu yolların hasarındaki klinik durumları tanımlayabilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
3. Medulla spinalis sendromlarını açıklayabilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
4. Kranial sinirleri sınıflandırabilir, lezyonları sonucu karşılaşılan tabloları açıklayabilir | 13, 16, 4, 9 | A |
5. Beyin sapının anatomik özelliklerini tanımlayabilir. Karşılaşılan klinik tablolarla ilişkilendirebilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
6. Cerebellum anatomisini ve ilgili bağlantılarını açıklayabilecektir. | 13, 16, 4, 9 | A |
7. Bazal ganglionları sıralayabilir, ilgili bağlantıları ve psikoloji ile ilgili durumları ilişkilendirebilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
8. Diencephalon'un anatomik özelliklerini tanımlayabilir. Klinikte sık karşılaşılaşılan durumları saptayabilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
9. Otonom sinir sistemini tanımlayabilir. Bu sisteme ait bölümlerin görevlerini sınıflandırabilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
10. Cerebrum - Beyin zarları, ventrikülleri, BOS hakkında temel anatomik bilgileri açıklayabilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
11. Dural venöz sinüsler - Beyin arterleri hakkında temel anatomik bilgileri açıklayabilecektir. Stroke gibi klinikte karşılaşılan hastalıklarla ilişkilendirebilecektir. | 13, 16, 4, 9 | A |
12. Göz ve Görme yolları hakkında temel anatomik bilgileri tanımlayabilir. Klinikle ilişkilendirebilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
13. İşitme yolları (Kulak) - Deri ve eklentileri hakkında temel anatomik bilgileri açıklayabilir. | 13, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemine giriş - Medulla spinalis | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
2 | Çıkan yollar - İnen yollar | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
3 | Medulla Spinalis Sendromları | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
4 | Kranial sinirler (I-VI) | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
5 | Kranial sinirler (VII-XII) | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
6 | Beyin sapı | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
7 | Cerebellum | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
8 | Bazal ganglionlar | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
9 | Diencephalon | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
10 | Otonom Sinir Sistemi | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
11 | Cerebrum - Beyin zarları, ventrikülleri, BOS | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
12 | Dural venöz sinüsler - Beyin arterleri – Stroke | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
13 | Görme yolları (Göz) | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
14 | İşitme yolları (Kulak) - Deri ve eklentileri | Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, Ankara Snell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
Kaynak |
Öğrenciye verilir. Taner, D. 2019, Fonksiyonel Nöroanatomi, ODTÜ yayıncılık, AnkaraSnell, R. 2017, Klinik Nöroanatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |