Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNEMA VE PSİKOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bir filmin nasıl inceleneceğinin aktarılması ve psikolojik bakış açısıyla filmlerin incelenerek yorumlanmasını sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenci; bir filmi psikolojik bir bakış açısıyla izleyebilecek, filmlerde kullanılan simgeleri ayırt edebilecek, filmlerde ruhsal bozuklukların nasıl ele alındığını yorumlayabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, temel kavramlar,Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgeler,Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgeler,Shine filmi,Psikotik Bozukluk bağlamında tartışma,İçimdeki Deniz filmi,Ötenazi hakkı bağlamında tartışma,Kevin Hakkında Konuşmalıyız filmi,Bağlanma Bozukluğu hakkında tartışma,Vertigo filmi,Travma bağlamında tartışma,Memento filmi,Hafıza bağlamında tartışma,Gözden geçirme, soru cevap; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Filmlerde ele alınan konuları psikolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilir. | 10, 16, 19, 9 | E |
Bir filmin nasıl çekildiğini açıklayabilir. | 10, 16, 19, 9 | E |
Sinema ve psikoloji ilişkisini açıklayabilir. | 10, 16, 19, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, temel kavramlar | |
2 | Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgeler | FK, B2 |
3 | Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgeler | FK, B2 |
4 | Shine filmi | |
5 | Psikotik Bozukluk bağlamında tartışma | |
6 | İçimdeki Deniz filmi | |
7 | Ötenazi hakkı bağlamında tartışma | |
8 | Kevin Hakkında Konuşmalıyız filmi | |
9 | Bağlanma Bozukluğu hakkında tartışma | |
10 | Vertigo filmi | |
11 | Travma bağlamında tartışma | |
12 | Memento filmi | |
13 | Hafıza bağlamında tartışma | |
14 | Gözden geçirme, soru cevap |
Kaynak |
İri, M. (2019). Film Kuramları. İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Gabbard, G.O ve Gabbard, K. (2001), Psikiyatri ve Sinema, Çev. Yusuf Eradam ve Hasan Satılmışoğlu, İstanbul, Okuyan Us Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNEMA VE PSİKOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gökçen DUYMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı bir filmin nasıl inceleneceğinin aktarılması ve psikolojik bakış açısıyla filmlerin incelenerek yorumlanmasını sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenci; bir filmi psikolojik bir bakış açısıyla izleyebilecek, filmlerde kullanılan simgeleri ayırt edebilecek, filmlerde ruhsal bozuklukların nasıl ele alındığını yorumlayabilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, temel kavramlar,Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgeler,Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgeler,Shine filmi,Psikotik Bozukluk bağlamında tartışma,İçimdeki Deniz filmi,Ötenazi hakkı bağlamında tartışma,Kevin Hakkında Konuşmalıyız filmi,Bağlanma Bozukluğu hakkında tartışma,Vertigo filmi,Travma bağlamında tartışma,Memento filmi,Hafıza bağlamında tartışma,Gözden geçirme, soru cevap; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Filmlerde ele alınan konuları psikolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilir. | 10, 16, 19, 9 | E |
Bir filmin nasıl çekildiğini açıklayabilir. | 10, 16, 19, 9 | E |
Sinema ve psikoloji ilişkisini açıklayabilir. | 10, 16, 19, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, temel kavramlar | |
2 | Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgeler | FK, B2 |
3 | Çekim teknikleri, kurgu, sinemada zaman ve mekan, simgeler | FK, B2 |
4 | Shine filmi | |
5 | Psikotik Bozukluk bağlamında tartışma | |
6 | İçimdeki Deniz filmi | |
7 | Ötenazi hakkı bağlamında tartışma | |
8 | Kevin Hakkında Konuşmalıyız filmi | |
9 | Bağlanma Bozukluğu hakkında tartışma | |
10 | Vertigo filmi | |
11 | Travma bağlamında tartışma | |
12 | Memento filmi | |
13 | Hafıza bağlamında tartışma | |
14 | Gözden geçirme, soru cevap |
Kaynak |
İri, M. (2019). Film Kuramları. İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Gabbard, G.O ve Gabbard, K. (2001), Psikiyatri ve Sinema, Çev. Yusuf Eradam ve Hasan Satılmışoğlu, İstanbul, Okuyan Us Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |