Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİ TARİHİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Duygu BUĞA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aysu MUTLUTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, günümüz psikoloji bilimin ortaya çıkışında teori, metodoloji ve pratik arasındaki etkileşiminin ve günümüz toplumundaki yerini göstermek için psikoloji tarihinin kilit bölümlerine değineceğiz. Psikolojideki ana düşünce okullarını inceleyeceğiz (örneğin yapısalcılık, işlevselcilik, davranışçılık, Gestalt psikolojisi) Ayrıca, zaman içinde psikolojik düşüncenin evrimini şekillendiren sosyal, kültürel ve politik faktörlere odaklanacağız. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma -Psikoloji Tarihi Çalışmaları,Psikoloji Üzerindeki Felsefi ve Fizyolojik Etkiler,Yeni Psikoloji,Yapısalcılık-İşlevselcilik İlk Etkiler,İşlevselcilik ve İşlevselcilikten Kalan Uygulamalı Psikoloji,Davranışçılık İlk Etkiler - Başlangıç,Davranışçılık- Kuruluştan Sonra,Gestalt Psikolojisi,Psikanaliz,Psikanalize Muhalifler ve Türevleri,Humanistik Psikoloji,Bilişsel Psikoloji,Post Modern Yaklaşımlar,Gözden Geçirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 16, 18 | A | |
10, 16, 18 | A | |
1. Bilim tarihi ile modern psikoloji tarihi arasındaki düşünsel, kuramsal ve olgusal ilişkileri karşılaştırmayı tartışabilmek | 10, 16, 18 | A |
1.1. Modern psikolojinin gelişimi ve geçmişten günümüze olan ilişkisi tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
1.2. Psikolojiyi etkileyen çevresel güçler tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
1.3. Psikolojideki bilimsel tarih görüşleri tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
2. Psikoloji üzerindeki felsefi etkileri tartışabilmek . | 10, 16, 18 | A |
2.1. Psikoloji üzerindeki felsefi etkileri tanımlanır. | 10, 18 | A |
2.2. Mekanik ruh tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
2.3. Determinizm ve indirgemecilik, tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
2.4. Modern bilimin başlangıcı tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
2.5. Descartesin katkıları (mekanik ve ruh beden problemi) tanımlanır | 10, 16, 18 | A |
2.6. Pozitivizm, materyalizm, ve empirisizm ve psikolojiye katkıları tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
3. Psikoloji üzerindeki fizyolojik etkileri tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
3.1. Fizyolojideki ilk etkiler tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
3.2. Deneysel psikoloji ve katkı sağlayan kişilerin hayatları ve katkıları tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
4. Modern psikolojinin kuruluşunu ve Alman psikolojisindeki diğer gelişmeler hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
4.1. Modern psikolojinin kurucusu, hayatı katkıları tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
4.2. Alman psikolojisindeki diğer gelişmeler ve gelişmelere katkı sağlayan bilim adamlarının hayatları ve katkıları tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
5. Yapısalcılık hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
5.1 Yapısalcılık tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
5.2. Yapısalcılığın katkıları ve eleştirileri tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
6. İşlevselcilik hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
6.1. İşlevselciliğe genel bir bakış tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
6.2. Evrim teorisi (Darwin) ve psikolojiye etkileri tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
6.3. Galton’un zihinle ilgili öne sürdüğü fikirler ve testler tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
6.4. Hayvan psikolojisi ve etkileri tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
7. İşlevselciliğin kuruluşu, gelişimi ve işlevselliğin uygulamadaki mirasını (Zihinsel ve Psikolojik test hareketini, Klinik Psikoloji hareketini, Endüstriyel/Örgütsel Psikoloji hareketini, Adli Psikolojiyi) tartışabilmek.. | 10, 16, 18 | A |
7.1. İşlevselciliğin başlangıcı ve gelişimi tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
7.2. İşlevselciliğin öncüsü, hayatı ve katkıları açıklanır. | 10, 16, 18 | A |
7.3. Klinik psikoloji hareketi tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
7.4. Endüstriyel psikoloji hareketi tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
7.5. Adli psikoloji hareketi tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
8. Davranışçılık hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
8.1. Davranışçılık tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
8.2. Davranışçılığın kuruluşunu hayatını ve öne sürdüğü fikirler tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
8.3. Davranışçılığın gelişimini, öncülerini) hayatları ve öne sürdüğü fikirler tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
9. Gestalt psikolojisi, hakkında tartışabilmek | 10, 16, 18 | A |
9.1. Gestalt psikolojisi tanımlanır | 10, 16, 18 | A |
9.2. Gestalt psikolojisi öncüleri, hayatları ve katkıları açıklanır | 10, 16, 18 | A |
10. Psikanaliz ve takipçileri hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
10.1. Psikanaliz tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
10.2. Psikanalizin öncüsü, hayatı ve katkıları açıklanır. | 10, 16, 18 | A |
11. Hümanistik psikoloji hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
11.1. Hümanistik psikoloji tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
11.2. Hümanistik psikolojinin öncüleri, hayatları ve katkıları açıklanır. | 10, 16, 18 | A |
12. Bilişsel psikoloji hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
12.1. Bilişsel psikoloji tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
12.2. Bilişsel psikoloji öncüleri, hayatları ve katkıları açıklanır. | 10, 16, 18 | A |
13. Postmodern yaklaşımlar hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
13.1. Postmodern yaklaşımlar tanımlanır | 10, 16, 18 | A |
13.2. Postmodern yaklaşımlardan olan çözüm odaklı terapi tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
13.3. Postmodern yaklaşımlardan olan narrative terapi tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
13.4. Postmodern yaklaşımlardan olan pozitif psikoloji tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma -Psikoloji Tarihi Çalışmaları | Ön hazırlık gerekmez |
2 | Psikoloji Üzerindeki Felsefi ve Fizyolojik Etkiler | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
3 | Yeni Psikoloji | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
4 | Yapısalcılık-İşlevselcilik İlk Etkiler | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
5 | İşlevselcilik ve İşlevselcilikten Kalan Uygulamalı Psikoloji | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
6 | Davranışçılık İlk Etkiler - Başlangıç | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
7 | Davranışçılık- Kuruluştan Sonra | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
8 | Gestalt Psikolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
9 | Psikanaliz | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
10 | Psikanalize Muhalifler ve Türevleri | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
11 | Humanistik Psikoloji | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
12 | Bilişsel Psikoloji | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
13 | Post Modern Yaklaşımlar | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
14 | Gözden Geçirme | Ön hazırlık gerekmez |
Kaynak |
Ders Kitabı: Schultz, D. P. ve Schultz, S. E. (2012). A History of modern psychology (10th ed.) Belmont, CA: Thomson/Wadsworth. ISBN: 1-111-34497-3 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 5 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(188/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİ TARİHİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Duygu BUĞA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aysu MUTLUTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste, günümüz psikoloji bilimin ortaya çıkışında teori, metodoloji ve pratik arasındaki etkileşiminin ve günümüz toplumundaki yerini göstermek için psikoloji tarihinin kilit bölümlerine değineceğiz. Psikolojideki ana düşünce okullarını inceleyeceğiz (örneğin yapısalcılık, işlevselcilik, davranışçılık, Gestalt psikolojisi) Ayrıca, zaman içinde psikolojik düşüncenin evrimini şekillendiren sosyal, kültürel ve politik faktörlere odaklanacağız. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma -Psikoloji Tarihi Çalışmaları,Psikoloji Üzerindeki Felsefi ve Fizyolojik Etkiler,Yeni Psikoloji,Yapısalcılık-İşlevselcilik İlk Etkiler,İşlevselcilik ve İşlevselcilikten Kalan Uygulamalı Psikoloji,Davranışçılık İlk Etkiler - Başlangıç,Davranışçılık- Kuruluştan Sonra,Gestalt Psikolojisi,Psikanaliz,Psikanalize Muhalifler ve Türevleri,Humanistik Psikoloji,Bilişsel Psikoloji,Post Modern Yaklaşımlar,Gözden Geçirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 16, 18 | A | |
10, 16, 18 | A | |
1. Bilim tarihi ile modern psikoloji tarihi arasındaki düşünsel, kuramsal ve olgusal ilişkileri karşılaştırmayı tartışabilmek | 10, 16, 18 | A |
1.1. Modern psikolojinin gelişimi ve geçmişten günümüze olan ilişkisi tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
1.2. Psikolojiyi etkileyen çevresel güçler tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
1.3. Psikolojideki bilimsel tarih görüşleri tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
2. Psikoloji üzerindeki felsefi etkileri tartışabilmek . | 10, 16, 18 | A |
2.1. Psikoloji üzerindeki felsefi etkileri tanımlanır. | 10, 18 | A |
2.2. Mekanik ruh tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
2.3. Determinizm ve indirgemecilik, tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
2.4. Modern bilimin başlangıcı tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
2.5. Descartesin katkıları (mekanik ve ruh beden problemi) tanımlanır | 10, 16, 18 | A |
2.6. Pozitivizm, materyalizm, ve empirisizm ve psikolojiye katkıları tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
3. Psikoloji üzerindeki fizyolojik etkileri tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
3.1. Fizyolojideki ilk etkiler tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
3.2. Deneysel psikoloji ve katkı sağlayan kişilerin hayatları ve katkıları tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
4. Modern psikolojinin kuruluşunu ve Alman psikolojisindeki diğer gelişmeler hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
4.1. Modern psikolojinin kurucusu, hayatı katkıları tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
4.2. Alman psikolojisindeki diğer gelişmeler ve gelişmelere katkı sağlayan bilim adamlarının hayatları ve katkıları tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
5. Yapısalcılık hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
5.1 Yapısalcılık tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
5.2. Yapısalcılığın katkıları ve eleştirileri tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
6. İşlevselcilik hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
6.1. İşlevselciliğe genel bir bakış tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
6.2. Evrim teorisi (Darwin) ve psikolojiye etkileri tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
6.3. Galton’un zihinle ilgili öne sürdüğü fikirler ve testler tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
6.4. Hayvan psikolojisi ve etkileri tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
7. İşlevselciliğin kuruluşu, gelişimi ve işlevselliğin uygulamadaki mirasını (Zihinsel ve Psikolojik test hareketini, Klinik Psikoloji hareketini, Endüstriyel/Örgütsel Psikoloji hareketini, Adli Psikolojiyi) tartışabilmek.. | 10, 16, 18 | A |
7.1. İşlevselciliğin başlangıcı ve gelişimi tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
7.2. İşlevselciliğin öncüsü, hayatı ve katkıları açıklanır. | 10, 16, 18 | A |
7.3. Klinik psikoloji hareketi tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
7.4. Endüstriyel psikoloji hareketi tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
7.5. Adli psikoloji hareketi tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
8. Davranışçılık hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
8.1. Davranışçılık tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
8.2. Davranışçılığın kuruluşunu hayatını ve öne sürdüğü fikirler tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
8.3. Davranışçılığın gelişimini, öncülerini) hayatları ve öne sürdüğü fikirler tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
9. Gestalt psikolojisi, hakkında tartışabilmek | 10, 16, 18 | A |
9.1. Gestalt psikolojisi tanımlanır | 10, 16, 18 | A |
9.2. Gestalt psikolojisi öncüleri, hayatları ve katkıları açıklanır | 10, 16, 18 | A |
10. Psikanaliz ve takipçileri hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
10.1. Psikanaliz tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
10.2. Psikanalizin öncüsü, hayatı ve katkıları açıklanır. | 10, 16, 18 | A |
11. Hümanistik psikoloji hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
11.1. Hümanistik psikoloji tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
11.2. Hümanistik psikolojinin öncüleri, hayatları ve katkıları açıklanır. | 10, 16, 18 | A |
12. Bilişsel psikoloji hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
12.1. Bilişsel psikoloji tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
12.2. Bilişsel psikoloji öncüleri, hayatları ve katkıları açıklanır. | 10, 16, 18 | A |
13. Postmodern yaklaşımlar hakkında tartışabilmek. | 10, 16, 18 | A |
13.1. Postmodern yaklaşımlar tanımlanır | 10, 16, 18 | A |
13.2. Postmodern yaklaşımlardan olan çözüm odaklı terapi tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
13.3. Postmodern yaklaşımlardan olan narrative terapi tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
13.4. Postmodern yaklaşımlardan olan pozitif psikoloji tanımlanır. | 10, 16, 18 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma -Psikoloji Tarihi Çalışmaları | Ön hazırlık gerekmez |
2 | Psikoloji Üzerindeki Felsefi ve Fizyolojik Etkiler | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
3 | Yeni Psikoloji | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
4 | Yapısalcılık-İşlevselcilik İlk Etkiler | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
5 | İşlevselcilik ve İşlevselcilikten Kalan Uygulamalı Psikoloji | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
6 | Davranışçılık İlk Etkiler - Başlangıç | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
7 | Davranışçılık- Kuruluştan Sonra | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
8 | Gestalt Psikolojisi | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
9 | Psikanaliz | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
10 | Psikanalize Muhalifler ve Türevleri | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
11 | Humanistik Psikoloji | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
12 | Bilişsel Psikoloji | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
13 | Post Modern Yaklaşımlar | Öğretim görevlisi tarafından verilen materyallerin çalışılması |
14 | Gözden Geçirme | Ön hazırlık gerekmez |
Kaynak |
Ders Kitabı: Schultz, D. P. ve Schultz, S. E. (2012). A History of modern psychology (10th ed.) Belmont, CA: Thomson/Wadsworth. ISBN: 1-111-34497-3 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |