Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
POZİTİF PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA KONULARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, pozitif psikoloji alanının temel kavramları hakkında bilgi kazandırmaktır. Bu dersi kapsamında, en temel değişkenler olan iyi oluş; akış; pozitif psikolojik sermaye ve bileşenleri; pozitif psikolojik sermayenin uygulama alanları; pozitif psikolojide duygu ve duygu düzenlemenin önemi; duyguların insan davranışları üzerindeki etkisi ve özellikle de alışveriş davranışı ve pazarlama kapsamında ele alınması ve pozitif psikoloji bağlamında detaylı bir değerlendirmesini içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pozitif Psikolojiye Giriş,Pozitif Psikolojide Temel Kavramlar,İyi oluş,İyimserlik,Umut,Pozitif Psikolojik Sermaye ve Bileşenleri ve Uygulamaları,Pozitif Psikolojik Sermaye ve Bileşenleri-devam,Ara Sınav,Duygu, Duygu Düzenleme ve Pozitif Psikoloji,Duygu, Duygu Düzenleme ve Pozitif Psikoloji,Duygular ve Pazarlama,Duygular ve Pazarlama-devam,Akış,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel Pozitif Psikoloji kavramlarını öğrenme. | 10, 16, 9 | |
Pozitif Psikoloji kapsamında, her anlamda kişisel ve mesleki farkındalık kazanmış. | 10, 16, 9 | |
Duygu, Duygu Regülasyonu hakkında temel bilgiler kazanmak. | 10, 16, 9 | |
Olaylara Pozitif Psikoloji bakış açısı ile çözüm üretmek. | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pozitif Psikolojiye Giriş | |
2 | Pozitif Psikolojide Temel Kavramlar | |
3 | İyi oluş | |
4 | İyimserlik | |
5 | Umut | |
6 | Pozitif Psikolojik Sermaye ve Bileşenleri ve Uygulamaları | |
7 | Pozitif Psikolojik Sermaye ve Bileşenleri-devam | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Duygu, Duygu Düzenleme ve Pozitif Psikoloji | |
10 | Duygu, Duygu Düzenleme ve Pozitif Psikoloji | |
11 | Duygular ve Pazarlama | |
12 | Duygular ve Pazarlama-devam | |
13 | Akış | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
POZİTİF PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA KONULARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, pozitif psikoloji alanının temel kavramları hakkında bilgi kazandırmaktır. Bu dersi kapsamında, en temel değişkenler olan iyi oluş; akış; pozitif psikolojik sermaye ve bileşenleri; pozitif psikolojik sermayenin uygulama alanları; pozitif psikolojide duygu ve duygu düzenlemenin önemi; duyguların insan davranışları üzerindeki etkisi ve özellikle de alışveriş davranışı ve pazarlama kapsamında ele alınması ve pozitif psikoloji bağlamında detaylı bir değerlendirmesini içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pozitif Psikolojiye Giriş,Pozitif Psikolojide Temel Kavramlar,İyi oluş,İyimserlik,Umut,Pozitif Psikolojik Sermaye ve Bileşenleri ve Uygulamaları,Pozitif Psikolojik Sermaye ve Bileşenleri-devam,Ara Sınav,Duygu, Duygu Düzenleme ve Pozitif Psikoloji,Duygu, Duygu Düzenleme ve Pozitif Psikoloji,Duygular ve Pazarlama,Duygular ve Pazarlama-devam,Akış,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel Pozitif Psikoloji kavramlarını öğrenme. | 10, 16, 9 | |
Pozitif Psikoloji kapsamında, her anlamda kişisel ve mesleki farkındalık kazanmış. | 10, 16, 9 | |
Duygu, Duygu Regülasyonu hakkında temel bilgiler kazanmak. | 10, 16, 9 | |
Olaylara Pozitif Psikoloji bakış açısı ile çözüm üretmek. | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pozitif Psikolojiye Giriş | |
2 | Pozitif Psikolojide Temel Kavramlar | |
3 | İyi oluş | |
4 | İyimserlik | |
5 | Umut | |
6 | Pozitif Psikolojik Sermaye ve Bileşenleri ve Uygulamaları | |
7 | Pozitif Psikolojik Sermaye ve Bileşenleri-devam | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Duygu, Duygu Düzenleme ve Pozitif Psikoloji | |
10 | Duygu, Duygu Düzenleme ve Pozitif Psikoloji | |
11 | Duygular ve Pazarlama | |
12 | Duygular ve Pazarlama-devam | |
13 | Akış | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |