Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTROPOLOJİYE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Zeynep ÖZONUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, antropolojinin tanımı, gayesi, kapsamı ve tarihçesi çerçevesinde önde gelen antropoloji kuramcılarının düşüncelerini ele almak, incelemektir. Bu bağlamda bölüm öğrencilerine antropolojik bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Antropolojiye Giriş,İnsan, aile, akrabalık, antropoloji ve toplumsal cinsiyet, din antropolojisi, linguistik antropoloji, uygulamalı antropoloji.,Antropolojinin Tarihsel Gelişimi,Antropolojide Yöntem,Antropoloji ve Küreselleşme,İnsan Çeşitliliği ve Antropoloji,Antropolojinin Diğer İnsan Bilimleri ile İlişkisi,Antropoloji ve Psikoloji,Antropoloji, Siyaset Bilimi ve İktisat,Antropoloji ve Tarih,Kültür, toplumsal ırk.,Kültür ve Biyoloji,Evrim, Genetik ve Biyoloji,Türkiye’de Antropoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Antropolojinin tarihsel gelişimini özetleyebilir. | 9 | A |
3.Antropolojinin alt disiplinlerini sıralayabilir. | 14, 9 | A |
4.Antropolojik kuramları tartışabilir. | 19, 9 | A |
5.Biyolojik antropolojiyi tanımlayabilir. | 19, 9 | A |
6.Sosyo-kültürel antropolojinin tanımlayabilir. | 8 | A |
7.İktisadi antropolojinin temel özelliklerini tanıyabilir. | 9 | A |
1. Antropolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 14, 23 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antropolojiye Giriş | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
2 | İnsan, aile, akrabalık, antropoloji ve toplumsal cinsiyet, din antropolojisi, linguistik antropoloji, uygulamalı antropoloji. | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
3 | Antropolojinin Tarihsel Gelişimi | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
4 | Antropolojide Yöntem | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
5 | Antropoloji ve Küreselleşme | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
6 | İnsan Çeşitliliği ve Antropoloji | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
7 | Antropolojinin Diğer İnsan Bilimleri ile İlişkisi | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
8 | Antropoloji ve Psikoloji | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
9 | Antropoloji, Siyaset Bilimi ve İktisat | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
10 | Antropoloji ve Tarih | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
11 | Kültür, toplumsal ırk. | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
12 | Kültür ve Biyoloji | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
13 | Evrim, Genetik ve Biyoloji | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
14 | Türkiye’de Antropoloji | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
Kaynak |
Conrad Phillip Kottak, Antropoloji,(2002), Ankara,Ütopya Yayınevi. Sibel Özbudun, Gülfem Uysal , 50 Soruda Antropoloji, (2015), İstanbul, Yedi Renk Basım ve Yayın. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 174 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTROPOLOJİYE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Zeynep ÖZONUR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, antropolojinin tanımı, gayesi, kapsamı ve tarihçesi çerçevesinde önde gelen antropoloji kuramcılarının düşüncelerini ele almak, incelemektir. Bu bağlamda bölüm öğrencilerine antropolojik bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Antropolojiye Giriş,İnsan, aile, akrabalık, antropoloji ve toplumsal cinsiyet, din antropolojisi, linguistik antropoloji, uygulamalı antropoloji.,Antropolojinin Tarihsel Gelişimi,Antropolojide Yöntem,Antropoloji ve Küreselleşme,İnsan Çeşitliliği ve Antropoloji,Antropolojinin Diğer İnsan Bilimleri ile İlişkisi,Antropoloji ve Psikoloji,Antropoloji, Siyaset Bilimi ve İktisat,Antropoloji ve Tarih,Kültür, toplumsal ırk.,Kültür ve Biyoloji,Evrim, Genetik ve Biyoloji,Türkiye’de Antropoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.Antropolojinin tarihsel gelişimini özetleyebilir. | 9 | A |
3.Antropolojinin alt disiplinlerini sıralayabilir. | 14, 9 | A |
4.Antropolojik kuramları tartışabilir. | 19, 9 | A |
5.Biyolojik antropolojiyi tanımlayabilir. | 19, 9 | A |
6.Sosyo-kültürel antropolojinin tanımlayabilir. | 8 | A |
7.İktisadi antropolojinin temel özelliklerini tanıyabilir. | 9 | A |
1. Antropolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 14, 23 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antropolojiye Giriş | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
2 | İnsan, aile, akrabalık, antropoloji ve toplumsal cinsiyet, din antropolojisi, linguistik antropoloji, uygulamalı antropoloji. | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
3 | Antropolojinin Tarihsel Gelişimi | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
4 | Antropolojide Yöntem | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
5 | Antropoloji ve Küreselleşme | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
6 | İnsan Çeşitliliği ve Antropoloji | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
7 | Antropolojinin Diğer İnsan Bilimleri ile İlişkisi | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
8 | Antropoloji ve Psikoloji | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
9 | Antropoloji, Siyaset Bilimi ve İktisat | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
10 | Antropoloji ve Tarih | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
11 | Kültür, toplumsal ırk. | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
12 | Kültür ve Biyoloji | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
13 | Evrim, Genetik ve Biyoloji | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
14 | Türkiye’de Antropoloji | Antropoloji 50 Soruda Antropoloji |
Kaynak |
Conrad Phillip Kottak, Antropoloji,(2002), Ankara,Ütopya Yayınevi. Sibel Özbudun, Gülfem Uysal , 50 Soruda Antropoloji, (2015), İstanbul, Yedi Renk Basım ve Yayın. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |