Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DENEYSEL PSİKOLOJİ ALANINDA ARAŞTIRMALAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Simay İKİER |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Ecehan FINDIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikoloji alanında deneysel yöntemi tanıtmaktır. Öğrencilere deneysel yönteme özgü konular, terimler ve teknikler anlatılır ve her konuyla ilgili pratik uygulamalar yapmaları istenir. Dönem projesi, öğrencilerin grup halinde kendi deneylerini tasarlamalarını, yürütmelerini ve ön sonuçlarını içeren bir araştırma makalesi yazmalarını içerir. Öğrenciler deney tasarlama, veri toplama, veri girişi, veri analizi ve araştırma raporu yazma konularında deneyim kazanırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı,Araştırmanın temelleri,Araştırma Etiği,Deneysel araştırma yöntemleri,Deneysel desenler ve kontrol teknikleri,1. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması,1. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması,2. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması,2. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması,3. BASAMAK-İşlemin uygulanarak öncül veri toplanması,4. BASAMAK: Araştırmanın raporunun yazılması,4. BASAMAK: Araştırma raporunun yazılması,5. BASAMAK: Araştırmanın sunulması,5. BASAMAK: Araştırmanın sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin amacı psikoloji alanında deneysel yöntemi tanıtmaktır. Öğrencilere deneysel yönteme özgü konular, terimler ve teknikler anlatılır ve her konuyla ilgili pratik uygulamalar yapmaları istenir. Dönem projesi, öğrencilerin grup halinde kendi deneylerini tasarlamalarını, yürütmelerini ve ön sonuçlarını içeren bir araştırma makalesi yazmalarını içerir. Öğrenciler deney tasarlama, veri toplama, veri girişi, veri analizi ve araştırma raporu yazma konularında deneyim kazanırlar. | 10, 14, 16, 19, 2, 5, 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | |
2 | Araştırmanın temelleri | |
3 | Araştırma Etiği | |
4 | Deneysel araştırma yöntemleri | |
5 | Deneysel desenler ve kontrol teknikleri | |
6 | 1. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması | |
7 | 1. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması | |
8 | 2. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması | |
9 | 2. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması | |
10 | 3. BASAMAK-İşlemin uygulanarak öncül veri toplanması | |
11 | 4. BASAMAK: Araştırmanın raporunun yazılması | |
12 | 4. BASAMAK: Araştırma raporunun yazılması | |
13 | 5. BASAMAK: Araştırmanın sunulması | |
24 | 5. BASAMAK: Araştırmanın sunulması |
Kaynak |
Deneyin konusuyla bağlantılı makale ve kitap bölümleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DENEYSEL PSİKOLOJİ ALANINDA ARAŞTIRMALAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Simay İKİER |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Ecehan FINDIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı psikoloji alanında deneysel yöntemi tanıtmaktır. Öğrencilere deneysel yönteme özgü konular, terimler ve teknikler anlatılır ve her konuyla ilgili pratik uygulamalar yapmaları istenir. Dönem projesi, öğrencilerin grup halinde kendi deneylerini tasarlamalarını, yürütmelerini ve ön sonuçlarını içeren bir araştırma makalesi yazmalarını içerir. Öğrenciler deney tasarlama, veri toplama, veri girişi, veri analizi ve araştırma raporu yazma konularında deneyim kazanırlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı,Araştırmanın temelleri,Araştırma Etiği,Deneysel araştırma yöntemleri,Deneysel desenler ve kontrol teknikleri,1. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması,1. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması,2. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması,2. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması,3. BASAMAK-İşlemin uygulanarak öncül veri toplanması,4. BASAMAK: Araştırmanın raporunun yazılması,4. BASAMAK: Araştırma raporunun yazılması,5. BASAMAK: Araştırmanın sunulması,5. BASAMAK: Araştırmanın sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin amacı psikoloji alanında deneysel yöntemi tanıtmaktır. Öğrencilere deneysel yönteme özgü konular, terimler ve teknikler anlatılır ve her konuyla ilgili pratik uygulamalar yapmaları istenir. Dönem projesi, öğrencilerin grup halinde kendi deneylerini tasarlamalarını, yürütmelerini ve ön sonuçlarını içeren bir araştırma makalesi yazmalarını içerir. Öğrenciler deney tasarlama, veri toplama, veri girişi, veri analizi ve araştırma raporu yazma konularında deneyim kazanırlar. | 10, 14, 16, 19, 2, 5, 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | |
2 | Araştırmanın temelleri | |
3 | Araştırma Etiği | |
4 | Deneysel araştırma yöntemleri | |
5 | Deneysel desenler ve kontrol teknikleri | |
6 | 1. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması | |
7 | 1. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması | |
8 | 2. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması | |
9 | 2. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması | |
10 | 3. BASAMAK-İşlemin uygulanarak öncül veri toplanması | |
11 | 4. BASAMAK: Araştırmanın raporunun yazılması | |
12 | 4. BASAMAK: Araştırma raporunun yazılması | |
13 | 5. BASAMAK: Araştırmanın sunulması | |
24 | 5. BASAMAK: Araştırmanın sunulması |
Kaynak |
Deneyin konusuyla bağlantılı makale ve kitap bölümleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |