Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEYSEL PSİKOLOJİ ALANINDA ARAŞTIRMALAR-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Simay İKİER
Dersi VerenlerArş.Gör. Ecehan FINDIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikoloji alanında deneysel yöntemi tanıtmaktır. Öğrencilere deneysel yönteme özgü konular, terimler ve teknikler anlatılır ve her konuyla ilgili pratik uygulamalar yapmaları istenir. Dönem projesi, öğrencilerin grup halinde kendi deneylerini tasarlamalarını, yürütmelerini ve ön sonuçlarını içeren bir araştırma makalesi yazmalarını içerir. Öğrenciler deney tasarlama, veri toplama, veri girişi, veri analizi ve araştırma raporu yazma konularında deneyim kazanırlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı,Araştırmanın temelleri,Araştırma Etiği,Deneysel araştırma yöntemleri,Deneysel desenler ve kontrol teknikleri,1. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması,1. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması,2. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması,2. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması,3. BASAMAK-İşlemin uygulanarak öncül veri toplanması,4. BASAMAK: Araştırmanın raporunun yazılması,4. BASAMAK: Araştırma raporunun yazılması,5. BASAMAK: Araştırmanın sunulması,5. BASAMAK: Araştırmanın sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin amacı psikoloji alanında deneysel yöntemi tanıtmaktır. Öğrencilere deneysel yönteme özgü konular, terimler ve teknikler anlatılır ve her konuyla ilgili pratik uygulamalar yapmaları istenir. Dönem projesi, öğrencilerin grup halinde kendi deneylerini tasarlamalarını, yürütmelerini ve ön sonuçlarını içeren bir araştırma makalesi yazmalarını içerir. Öğrenciler deney tasarlama, veri toplama, veri girişi, veri analizi ve araştırma raporu yazma konularında deneyim kazanırlar.10, 14, 16, 19, 2, 5, 6A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı
2Araştırmanın temelleri
3Araştırma Etiği
4Deneysel araştırma yöntemleri
5Deneysel desenler ve kontrol teknikleri
61. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması
71. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması
82. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması
92. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması
103. BASAMAK-İşlemin uygulanarak öncül veri toplanması
114. BASAMAK: Araştırmanın raporunun yazılması
124. BASAMAK: Araştırma raporunun yazılması
135. BASAMAK: Araştırmanın sunulması
245. BASAMAK: Araştırmanın sunulması
Kaynak
Deneyin konusuyla bağlantılı makale ve kitap bölümleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEYSEL PSİKOLOJİ ALANINDA ARAŞTIRMALAR-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Simay İKİER
Dersi VerenlerArş.Gör. Ecehan FINDIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı psikoloji alanında deneysel yöntemi tanıtmaktır. Öğrencilere deneysel yönteme özgü konular, terimler ve teknikler anlatılır ve her konuyla ilgili pratik uygulamalar yapmaları istenir. Dönem projesi, öğrencilerin grup halinde kendi deneylerini tasarlamalarını, yürütmelerini ve ön sonuçlarını içeren bir araştırma makalesi yazmalarını içerir. Öğrenciler deney tasarlama, veri toplama, veri girişi, veri analizi ve araştırma raporu yazma konularında deneyim kazanırlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı,Araştırmanın temelleri,Araştırma Etiği,Deneysel araştırma yöntemleri,Deneysel desenler ve kontrol teknikleri,1. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması,1. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması,2. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması,2. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması,3. BASAMAK-İşlemin uygulanarak öncül veri toplanması,4. BASAMAK: Araştırmanın raporunun yazılması,4. BASAMAK: Araştırma raporunun yazılması,5. BASAMAK: Araştırmanın sunulması,5. BASAMAK: Araştırmanın sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin amacı psikoloji alanında deneysel yöntemi tanıtmaktır. Öğrencilere deneysel yönteme özgü konular, terimler ve teknikler anlatılır ve her konuyla ilgili pratik uygulamalar yapmaları istenir. Dönem projesi, öğrencilerin grup halinde kendi deneylerini tasarlamalarını, yürütmelerini ve ön sonuçlarını içeren bir araştırma makalesi yazmalarını içerir. Öğrenciler deney tasarlama, veri toplama, veri girişi, veri analizi ve araştırma raporu yazma konularında deneyim kazanırlar.10, 14, 16, 19, 2, 5, 6A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı
2Araştırmanın temelleri
3Araştırma Etiği
4Deneysel araştırma yöntemleri
5Deneysel desenler ve kontrol teknikleri
61. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması
71. BASAMAK: Literatür taraması, araştırma sorusu ve araştırmanın hipotezlerinin oluşturulması
82. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması
92. BASAMAK- Araştırmanın tasarlanması ve malzemelerinin hazırlanması
103. BASAMAK-İşlemin uygulanarak öncül veri toplanması
114. BASAMAK: Araştırmanın raporunun yazılması
124. BASAMAK: Araştırma raporunun yazılması
135. BASAMAK: Araştırmanın sunulması
245. BASAMAK: Araştırmanın sunulması
Kaynak
Deneyin konusuyla bağlantılı makale ve kitap bölümleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:32Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:33