Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİDE GÜNCEL KONULAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere sosyal psikoloji ile ilgili çeşitli kuramsal yaklaşımları ve bilimsel araştırmaları tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanıtım,Sosyal Kolaylaştırma - La Piere'in çalışmasını değerlendirmek Bölüm 1,Tutum ve Davranış - La Piere'in Çalışması Bölüm 2,Bilişsel Çelişki Bölüm 3,Sosyal normların oluşumu - Şerif'in otokinetik etki çalışması Bölüm 4,Uyum - Asch'in uyum çalışmasını değerlendirmek Bölüm 5,Moscovici'nin çalışmasını yeniden değerlendirmek - Azınlık etkisi Bölüm 6,Ara sınav I,İtaat - Milgram'ın çalışmasını değerlendirmek Bölüm 7,Zimbardo'nun Stanford Hapisane deneyini değerlendirme Bölüm 8,Gruplararası İlişkiler ve Çatışma - Şerif'in çocuk kampı çalışması Bölüm 9,Ayrımcılık - Tajfel'in minimal grup paradigması bölüm 10,Seyirci etkisi - Bölüm 12,Kalıpyargılar ve önyargı - Bölüm 11; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, ahlak kuramlarını ve ahlaki süreçlerin nedenleri ve sonuçlarına ilişkin mevcut bilimsel bulguları açıklar. | ||
Öğrenciler, ahlaki süreçleri incelemek için kullanılan bilimsel yöntemler hakkında bilgi sahibi olacak ve eleştirel olarak değerlendirir. | ||
Öğrenciler, okudukları bilimsel makalelerin temel unsurlarını tanımlar. | ||
Öğrenciler, bilimsel bilgileri hem sözlü hem de yazılı formatta etkili bir şekilde ifade etme becerilerini geliştirebilecekler. | ||
Ekip halinde çalışma, tartışma ve yapıcı geri bildirimde bulunma becerilerini geliştirir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım | ÖBT, Bl.1 |
2 | Sosyal Kolaylaştırma - La Piere'in çalışmasını değerlendirmek Bölüm 1 | ÖBT, Bl.1-2 |
3 | Tutum ve Davranış - La Piere'in Çalışması Bölüm 2 | ÖBT, Bl.2 |
4 | Bilişsel Çelişki Bölüm 3 | ÖBT, Bl.3 |
5 | Sosyal normların oluşumu - Şerif'in otokinetik etki çalışması Bölüm 4 | ÖBT, Bl.3 |
6 | Uyum - Asch'in uyum çalışmasını değerlendirmek Bölüm 5 | ÖBT, Bl.4 |
7 | Moscovici'nin çalışmasını yeniden değerlendirmek - Azınlık etkisi Bölüm 6 | Fotokopi, Arık |
8 | Ara sınav I | ÖBT, Bl.5 |
9 | İtaat - Milgram'ın çalışmasını değerlendirmek Bölüm 7 | ÖBT, Bl.6 |
10 | Zimbardo'nun Stanford Hapisane deneyini değerlendirme Bölüm 8 | ÖBT, Bl.6 |
11 | Gruplararası İlişkiler ve Çatışma - Şerif'in çocuk kampı çalışması Bölüm 9 | ÖBT, Bl.7 |
12 | Ayrımcılık - Tajfel'in minimal grup paradigması bölüm 10 | ÖBT, Bl.8 |
13 | Seyirci etkisi - Bölüm 12 | ÖBT, Bl.8 |
14 | Kalıpyargılar ve önyargı - Bölüm 11 | ÖBT, Bl.10 |
Kaynak |
Derste Social Psychology Revisiting the Classic Studies kitabı takip edilecektir. Öğrencilere her haftanın konusu ile ilgili makaleler veya kitap bölümleri verilecektir. Öğrencilerin derse ilgili okumayı yapmış olarak gelmeleri ve sınıf tartışmalarına katkı sunmaları beklenmektedir. Kaynak: Haslam, S. A., & Smith, J. R. (2017). Social psychology: Revisiting the classic studies. Social Psychology. SAGE. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(109/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİDE GÜNCEL KONULAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Büşra AKTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere sosyal psikoloji ile ilgili çeşitli kuramsal yaklaşımları ve bilimsel araştırmaları tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanıtım,Sosyal Kolaylaştırma - La Piere'in çalışmasını değerlendirmek Bölüm 1,Tutum ve Davranış - La Piere'in Çalışması Bölüm 2,Bilişsel Çelişki Bölüm 3,Sosyal normların oluşumu - Şerif'in otokinetik etki çalışması Bölüm 4,Uyum - Asch'in uyum çalışmasını değerlendirmek Bölüm 5,Moscovici'nin çalışmasını yeniden değerlendirmek - Azınlık etkisi Bölüm 6,Ara sınav I,İtaat - Milgram'ın çalışmasını değerlendirmek Bölüm 7,Zimbardo'nun Stanford Hapisane deneyini değerlendirme Bölüm 8,Gruplararası İlişkiler ve Çatışma - Şerif'in çocuk kampı çalışması Bölüm 9,Ayrımcılık - Tajfel'in minimal grup paradigması bölüm 10,Seyirci etkisi - Bölüm 12,Kalıpyargılar ve önyargı - Bölüm 11; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, ahlak kuramlarını ve ahlaki süreçlerin nedenleri ve sonuçlarına ilişkin mevcut bilimsel bulguları açıklar. | ||
Öğrenciler, ahlaki süreçleri incelemek için kullanılan bilimsel yöntemler hakkında bilgi sahibi olacak ve eleştirel olarak değerlendirir. | ||
Öğrenciler, okudukları bilimsel makalelerin temel unsurlarını tanımlar. | ||
Öğrenciler, bilimsel bilgileri hem sözlü hem de yazılı formatta etkili bir şekilde ifade etme becerilerini geliştirebilecekler. | ||
Ekip halinde çalışma, tartışma ve yapıcı geri bildirimde bulunma becerilerini geliştirir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım | ÖBT, Bl.1 |
2 | Sosyal Kolaylaştırma - La Piere'in çalışmasını değerlendirmek Bölüm 1 | ÖBT, Bl.1-2 |
3 | Tutum ve Davranış - La Piere'in Çalışması Bölüm 2 | ÖBT, Bl.2 |
4 | Bilişsel Çelişki Bölüm 3 | ÖBT, Bl.3 |
5 | Sosyal normların oluşumu - Şerif'in otokinetik etki çalışması Bölüm 4 | ÖBT, Bl.3 |
6 | Uyum - Asch'in uyum çalışmasını değerlendirmek Bölüm 5 | ÖBT, Bl.4 |
7 | Moscovici'nin çalışmasını yeniden değerlendirmek - Azınlık etkisi Bölüm 6 | Fotokopi, Arık |
8 | Ara sınav I | ÖBT, Bl.5 |
9 | İtaat - Milgram'ın çalışmasını değerlendirmek Bölüm 7 | ÖBT, Bl.6 |
10 | Zimbardo'nun Stanford Hapisane deneyini değerlendirme Bölüm 8 | ÖBT, Bl.6 |
11 | Gruplararası İlişkiler ve Çatışma - Şerif'in çocuk kampı çalışması Bölüm 9 | ÖBT, Bl.7 |
12 | Ayrımcılık - Tajfel'in minimal grup paradigması bölüm 10 | ÖBT, Bl.8 |
13 | Seyirci etkisi - Bölüm 12 | ÖBT, Bl.8 |
14 | Kalıpyargılar ve önyargı - Bölüm 11 | ÖBT, Bl.10 |
Kaynak |
Derste Social Psychology Revisiting the Classic Studies kitabı takip edilecektir. Öğrencilere her haftanın konusu ile ilgili makaleler veya kitap bölümleri verilecektir. Öğrencilerin derse ilgili okumayı yapmış olarak gelmeleri ve sınıf tartışmalarına katkı sunmaları beklenmektedir. Kaynak: Haslam, S. A., & Smith, J. R. (2017). Social psychology: Revisiting the classic studies. Social Psychology. SAGE. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |