Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROPSİKOLOJİYE GİRİŞ | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Erol YILDIRIM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Erol YILDIRIM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı insan davranışı ve bilişsel bozukluklarına zemin oluşturan nöral yapıların anlaşılmasını sağlamak, yapısal ve işlevsel hasarlarla biliş arasında ilişki kurmak ve bunların nöropsikometrik araçlarla nasıl tespit edildiğini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, amacı ve kurallarının açıklanması,Nöropsikoloji ve Davranışsal Nörolojinin Tarihi,Beyin-biliş-davranış ilişkisini araştırma yöntemleri,Nöropsikolojik değerlendirme nedir, nasıl yapılır?,Beyin Anatomisi - I,Beyin Anatomisi - II,Beyin Anatomisi - III,Davranışsal Nöroanatomi: Kortikal bölgeler ve işlevleri,Davranışsal Nöroanatomi: Modaliteye özgü duyu-motor alanları,Davranışsal Nöroanatomi: Agnoziler ve Afaziler,Davranışsal Nöroanatomi: Prefrontal korteks, ÇB, Sosyal Biliş, Bilişsel Kontrol,Davranışsal Nöroanatomi: Duygu ve Belleğin Nöral Temelleri ve Amnezi,Davranışsal Nöroanatomi: Hemisferik Özelleşme, Geniş Boyutlu Şebekeler,Demans ve nörodejeneratif hastalıklar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinik nöropsikolojinin temel kavram ve terimlerini edinir | 1, 12 | A, C |
Nöropiskoloji alanının tarihsel gelişimi, araştırma ve ölçme değerlendirme yöntemleri hakkında tanışıklık kazanır | 1, 14 | A, C |
Beyin yarımküreleri ve çeşitli bölgeleri ile bilişsel işlemler arasındaki ilişkiler hakkında bilgi sahibi olur | 1, 12 | A, C |
Nöropsikiyatrik hastalıklar ve nöropsikoloji bağlantısını kurar, nöropsikolojideki son akımlar ve gelişmeler konusunda bilgilenir | 1, 10, 12 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, amacı ve kurallarının açıklanması | |
2 | Nöropsikoloji ve Davranışsal Nörolojinin Tarihi | Kitap (1. Böl): Davranışsal Nöroloji - Oğuz Tanrıdağ |
3 | Beyin-biliş-davranış ilişkisini araştırma yöntemleri | - |
4 | Nöropsikolojik değerlendirme nedir, nasıl yapılır? | - |
5 | Beyin Anatomisi - I | |
6 | Beyin Anatomisi - II | |
7 | Beyin Anatomisi - III | |
8 | Davranışsal Nöroanatomi: Kortikal bölgeler ve işlevleri | Davranışsal Nöroanatomi Böl 1 - M. Mesulam |
9 | Davranışsal Nöroanatomi: Modaliteye özgü duyu-motor alanları | Davranışsal Nöroanatomi Ch 1 - M. Mesulam |
10 | Davranışsal Nöroanatomi: Agnoziler ve Afaziler | Davranışsal Nöroanatomi Böl 1 - M. Mesulam |
11 | Davranışsal Nöroanatomi: Prefrontal korteks, ÇB, Sosyal Biliş, Bilişsel Kontrol | Davranışsal Nöroanatomi Böl 1 - M. Mesulam |
12 | Davranışsal Nöroanatomi: Duygu ve Belleğin Nöral Temelleri ve Amnezi | Davranışsal Nöroanatomi Böl 1 - M. Mesulam |
13 | Davranışsal Nöroanatomi: Hemisferik Özelleşme, Geniş Boyutlu Şebekeler | Davranışsal Nöroanatomi Böl 1- M. Mesulam |
14 | Demans ve nörodejeneratif hastalıklar | 99 Sayfada Alzheimer ve Parkinson - Murat Emre |
Kaynak |
Davranış Nörolojisi (Oğuz Tanrıdağ) --- Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş (Öget Öktem) --- Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri (M.Marsel Mesulam) --- Kognitif Nörobilimler (Sirel Karakaş) --- Klinik Nöropsikoloji ve Nöropsikiyatri (Emre Kumral) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |