Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BAĞIMLILIĞI ANLAMAK | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ceren KOÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ceren KOÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere uyuşturucu kullanıcılarının özellikleri, bağımlılık yapıcı maddeler, bağımlılık ve ilgili kavramlar, uyuşturucu bağımlılığı, davranışsal bağımlılıklar ve bağımlılığın önlenmesi konularında genel bir bakış sağlamak için tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse genel bakış, uyuşturucu kullanımına giriş, istismar ve bağımlılık ,Bağımlılığın tanımı ve ilgili kavramlar ,Psikoaktif maddeler ,Psikoaktif maddeler ,Psikoaktif maddeler ,Psikoaktif maddeler ,Bağımlılığın epidemiyolojisi ,Ergenlerde uyuşturucu kullanımı ve aileye yaklaşım ,Bağımlılık ve diğer psikiyatrik ve psikolojik sorunlar ,Türkiye'nin bağımlılık açısından durumu ,Davranışsal bağımlılıklar ,Bağımlılıkta önleme stratejileri ,Bağımlılıkta tedavi stratejileri ,Bağımlılıkta psikolojik danışma tekniklerine giriş ,Derse genel bakış ve tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Hem yasal hem de yasa dışı psikoaktif maddelerin tüm ana kategorilerinin fizyolojik ve davranışsal etkileri, uyuşturucu bağımlılığı ile ilgili temel kavramların tanımları hakkında temel bilgi edinir. Davranışsal bağımlılıklar hakkında genel bilgi edinir. | ||
2. Uyuşturucu kullanıcılarının özelliklerini tanımak | ||
3. Aileler ve okullar da dahil olmak üzere farklı topluluklarda önlemenin temelleri. | ||
4. Bağımlılığın temel kuramları ve tarihçesi, farklı gelişim aşamalarında (çocuk, ergen ve yetişkin) ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse genel bakış, uyuşturucu kullanımına giriş, istismar ve bağımlılık | |
2 | Bağımlılığın tanımı ve ilgili kavramlar | |
3 | Psikoaktif maddeler | |
4 | Psikoaktif maddeler | |
5 | Psikoaktif maddeler | |
6 | Psikoaktif maddeler | |
7 | Bağımlılığın epidemiyolojisi | |
8 | Ergenlerde uyuşturucu kullanımı ve aileye yaklaşım | |
9 | Bağımlılık ve diğer psikiyatrik ve psikolojik sorunlar | |
10 | Türkiye'nin bağımlılık açısından durumu | |
11 | Davranışsal bağımlılıklar | |
12 | Bağımlılıkta önleme stratejileri | |
13 | Bağımlılıkta tedavi stratejileri | |
14 | Bağımlılıkta psikolojik danışma tekniklerine giriş | |
15 | Derse genel bakış ve tartışma |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |