Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE II | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emine Sena KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) ,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) ,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı); konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir | 1, 2, 3, 4, 7 | A, B, C |
1.1. çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar | 1, 2, 3, 4, 7 | A, B, C |
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir. | 1, 2, 3, 4, 7 | A, C |
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır | 1, 2, 3, 4, 6 | A, C |
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. | 1, 2, 3, 4, 7 | A, C |
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. | 1, 2, 3, 4, 5, 7 | A, C |
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir | 1, 2, 3, 4, 6 | A, C |
5.1 dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 1, 2, 3, 4, 5 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
2 | Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
3 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
4 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
5 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
6 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
7 | Now (Şimdiki zaman kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
8 | Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
9 | Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
10 | Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
11 | Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
12 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
13 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
14 | Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı) (Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı) | Kitapta ilgili yerin çalışılması. |
Kaynak |
Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |