Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİYE GİRİŞ3+036
Ders Programı Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hande GÜNDOĞAN SÜTÜVEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, bilişsel davranışçı terapi çerçevesinde vaka formülasyonu yapmayı, formülasyon çerçevesinde tedavi planı geliştirmeyi ve uygulamalar aracılığıyla müdahale becerileri kazanmayı içermektedir. - Bilişsel davranışçı görüşme ve değerlendirme süreçleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmak - Hipotetik vaka formülasyon uygulamaları aracılığıyla tedavi planı geliştirme becerileri kazanmak - Hipotetik vaka örnekleri ve müdahaleler aracılığıyla uygulama becerileri kazanmak
Dersin İçeriğiBu ders; Bilişsel Davranış Terapisine Giriş,Bilişsel Davranış Terapisine Giriş,Bilişsel Kavramsallaştırma,Bilişsel Davranışçı Görüşme ve Değerlendirme Süreçleri,Otomatik Düşüncelerin Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi,Vaka Formülasyonu Uygulamaları,Vaka Formülasyonu Uygulamaları,ARA SINAV,Depresyon ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım,Sosyal Fobi ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım,Obsesif-Kompulsif Bozukluk ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım,Panik ve Yaygın Anksiyete Bozuklukları ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım,Travma Sonrası Stres Bozukluğu ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım,Yeme Bozuklukları ve Bilişsel Davranışçı Yaklaşım,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.BDT’nin temel varsayımlarını ve prensiplerini tanımlayabilecektir, BDT nin tarihsel gelişimini özetleyebilecektir.1, 2A
7.Davranışçı ve bilişsel müdahale tekniklerini tanımlayabilecek ve açıklayabilecektir.1, 12, 2, 3A
2. BDT Modelinin ayırt edici özelliklerini tanımlayabilecektir.1, 2, 3A
3. BDT için danışandan toplanması gereken bilgileri özetleyebilecektir.1, 12, 2, 3A
4. BDT Terapistinin temel becerilerini, ve danışanın BDT’ye uygunluk kriterlerini tanımlayabilecektir.1, 2, 3A
5. BDT vakasını genel hatları ile değerlendirebilecek ve formüle edebilecektir.1, 12, 2, 3A
6. Terapi planlaması, seans yapılandırması ve terapinin sonlandırılmasına ilişkin temel prensipleri aktarabilecektir.1, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilişsel Davranış Terapisine Giriş
2Bilişsel Davranış Terapisine GirişBilişsel Davranışçı Terapi – Bölüm 1 ve 2
3Bilişsel KavramsallaştırmaBilişsel Davranışçı Terapi – Bölüm 3
4Bilişsel Davranışçı Görüşme ve Değerlendirme SüreçleriBilişsel Davranışçı Terapi – Bölüm 4 Bilişsel-Davranışçı Terapiler – Bölüm 1
5Otomatik Düşüncelerin Belirlenmesi ve DeğerlendirilmesiBilişsel Davranışçı Terapi – Bölüm 9 ve 11
6Vaka Formülasyonu UygulamalarıAnormal Psikolojide Vaka Çalışmaları – Bölüm 4 ve 5
7Vaka Formülasyonu UygulamalarıAnormal Psikolojide Vaka Çalışmaları – Bölüm 9 ve 12
8ARA SINAVAra sınav haftasından önce işlenen konuların çalışılması
9Depresyon ve Bilişsel Davranışçı YaklaşımBilişsel-Davranışçı Terapiler – Bölüm 2 Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları – Bölüm 6
10Sosyal Fobi ve Bilişsel Davranışçı YaklaşımBilişsel-Davranışçı Terapiler – Bölüm 3
11Obsesif-Kompulsif Bozukluk ve Bilişsel Davranışçı YaklaşımBilişsel-Davranışçı Terapiler – Bölüm 4 Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları – Bölüm 8
12Panik ve Yaygın Anksiyete Bozuklukları ve Bilişsel Davranışçı YaklaşımBilişsel-Davranışçı Terapiler – Bölüm 5 Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları – Bölüm 7
13Travma Sonrası Stres Bozukluğu ve Bilişsel Davranışçı YaklaşımBilişsel-Davranışçı Terapiler – Bölüm 6 Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları – Bölüm 10
14Yeme Bozuklukları ve Bilişsel Davranışçı YaklaşımBilişsel-Davranışçı Terapiler – Bölüm 7 Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları – Bölüm 13 ve 14
15Genel Değerlendirme
Kaynak
- Beck, J. S. (2016). Bilişsel Davranışçı Terapi: Temelleri ve Ötesi. (M. Şahin, Çev. Ed.). Ankara: Nobel. - Savaşır, I., Soygüt, G. & Barışkın, E. (Eds.) (2009). Bilişsel-Davranışçı Terapiler. Ankara: Türk Psikologlar Derneği. - Oltmanns, T. F., Martin, M. T., Neale, J. M. & Davison, G. C. (2017). Anormal Psikolojide Vaka Çalışmaları. (M. Şahin, Çev. Ed.). Ankara: Nobel.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
0
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
0
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
0
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
0
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
0
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
0
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
0
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
0
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
0
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
0
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
0
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu