Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aysu MUTLUTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmesini sağlamak, onlara psikologların çalışma alanlarını ve kullandıkları araştırma yöntemlerini göstermek, elde ettikleri bilgileri ve geliştirdikleri teknikleri bireysel ve toplumsal sorunların çözümüne nasıl uyguladıklarını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikoloji Bilimi,Bilim ve Bilimsel Yöntem,Psikoloji Bilimi,Davranışın Biyolojik Temelleri,Duyum ve Algı,Duyum ve Algı,Bilinç Durumları,Bilinç Durumları ,Öğrenme ,Öğrenme,Bellek,Bellek,Düşünme, Zeka, ve Dil,İnsan Gelişimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikolojinin temel kavramlarını tartışır. | 9 | A |
2. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını tartışır. | 9 | A |
3. Araştırma yöntemlerini ayırt eder. | 9 | A, E |
4. Günlük olayları psikoloji terminolojisiyle izah eder. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji Bilimi | Bölüm1, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
2 | Bilim ve Bilimsel Yöntem | Bölüm 2, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
3 | Psikoloji Bilimi | Bölüm 1, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
4 | Davranışın Biyolojik Temelleri | Bölüm 2, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
5 | Duyum ve Algı | Bölüm 4, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
6 | Duyum ve Algı | Bölüm 4, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
7 | Bilinç Durumları | Bölüm 5, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
8 | Bilinç Durumları | Bölüm 5, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
9 | Öğrenme | Bölüm 6, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
10 | Öğrenme | Bölüm 6, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
11 | Bellek | Bölüm 7, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
12 | Bellek | Bölüm 7, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
13 | Düşünme, Zeka, ve Dil | Bölüm 8, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
14 | İnsan Gelişimi | Bölüm 9, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
Kaynak |
King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
RJ Gerrig ve PG Zimbardo (2013). Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam. (Çev. G. Sart). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 5 | 70 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 5 | 25 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 30 | 30 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 17 | 17 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 214 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(214/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gökhan MALKOÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aysu MUTLUTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmesini sağlamak, onlara psikologların çalışma alanlarını ve kullandıkları araştırma yöntemlerini göstermek, elde ettikleri bilgileri ve geliştirdikleri teknikleri bireysel ve toplumsal sorunların çözümüne nasıl uyguladıklarını göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikoloji Bilimi,Bilim ve Bilimsel Yöntem,Psikoloji Bilimi,Davranışın Biyolojik Temelleri,Duyum ve Algı,Duyum ve Algı,Bilinç Durumları,Bilinç Durumları ,Öğrenme ,Öğrenme,Bellek,Bellek,Düşünme, Zeka, ve Dil,İnsan Gelişimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikolojinin temel kavramlarını tartışır. | 9 | A |
2. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını tartışır. | 9 | A |
3. Araştırma yöntemlerini ayırt eder. | 9 | A, E |
4. Günlük olayları psikoloji terminolojisiyle izah eder. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji Bilimi | Bölüm1, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
2 | Bilim ve Bilimsel Yöntem | Bölüm 2, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
3 | Psikoloji Bilimi | Bölüm 1, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
4 | Davranışın Biyolojik Temelleri | Bölüm 2, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
5 | Duyum ve Algı | Bölüm 4, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
6 | Duyum ve Algı | Bölüm 4, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
7 | Bilinç Durumları | Bölüm 5, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
8 | Bilinç Durumları | Bölüm 5, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
9 | Öğrenme | Bölüm 6, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
10 | Öğrenme | Bölüm 6, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
11 | Bellek | Bölüm 7, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
12 | Bellek | Bölüm 7, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
13 | Düşünme, Zeka, ve Dil | Bölüm 8, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
14 | İnsan Gelişimi | Bölüm 9, King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
Kaynak |
King, L.A. (2017). Psikoloji Bilimi. ( A. Öztürk, M. Kurt ve M. İnözü, Çev.): Palme Yayınevi. |
RJ Gerrig ve PG Zimbardo (2013). Psikolojiye Giriş: Psikoloji ve Yaşam. (Çev. G. Sart). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |