Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI I | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Cumartesi 18:30-19:15 Cumartesi 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar İşletim Sistemleri,Bilgisayar Tarihi,Donanım ve Çevre Birimleri,Numara Sistemi I ,Bilgisayar Ağları ve İnternet,Sosyal Paylaşım Sistemlerinin Kullanımı,Web Tasarım,E-Ticaret,MS Word 2010,MS Excel 2010,MS Excel 2010,MS PowerPoint 2010,MS OneNote - MS Publisher 2010 ,Veritabanları ve MS Access 2010 ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bilişim teknolojilerini değerlendirebilecektir. | 1, 18, 19, 2, 3, 5, 6 | A, C |
1.1. Bilişim teknolojilerinin kullanım alanlarını açıklar. | 1, 14, 2, 3, 5, 6 | A, C |
1.2. Bilişim teknolojilerinin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırır. | 1, 14, 2, 3, 5, 6 | C |
1.3. Bilgisayar sistemlerinin alt yapılarını tartışır. | 1, 14, 15, 3, 5, 6 | A, C |
2. Bilgi teknolojileri sürecini değerlendirebilecektir. | 1, 14, 15, 19, 2 | A, C |
2.1. Bilgisayardaki işletim sistemlerini ayırt eder. | 1, 12, 14, 5, 6 | A, B |
2.2. İşletim sistemlerindeki hataları çözer. | 1, 14, 2, 5 | A, C |
3. Bilgi teknolojilerini değerlendirebilecektir. | 1, 14, 17, 5, 6 | A, C |
3.1. Kelime işlem ve sunum programlarını kullanır. | 1, 12, 15, 3, 5, 6 | A, C |
3.2. Kendi sosyal medya hesaplarını yönetir. | 1, 14, 2, 3, 5, 6 | A, C |
3.3 Hesap tablosu programlarını yönetir. | 1, 12, 14, 15, 5, 6 | A, C |
4. Yazılım programlamadaki temel kavramları, yazılım geliştirme sürecini ve bilgi sistemlerindeki güvenliği özetleyebilecektir. | 1, 12, 18, 2, 3 | A, C |
5. Türkiye’de bilgi sistemleri, buradaki verilerin mahremiyeti ve karşılaşılan zorlukları değerlendirebilecektir. | 1, 12, 13, 15, 19, 2, 3, 5 | A, B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 17: Yansıtıcı Düşünce, 18: Vaka Çalışması, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilgisayar İşletim Sistemleri | Ders notu derste verilecektir. |
2 | Bilgisayar Tarihi | Ders notu derste verilecektir. |
3 | Donanım ve Çevre Birimleri | Ders notu derste verilecektir. |
4 | Numara Sistemi I | Ders notu derste verilecektir. |
5 | Bilgisayar Ağları ve İnternet | Ders notu derste verilecektir |
6 | Sosyal Paylaşım Sistemlerinin Kullanımı | Ders notu derste verilecektir. |
7 | Web Tasarım | Ders notu derste verilecektir. |
8 | E-Ticaret | Ders notu derste verilecektir. |
9 | MS Word 2010 | Ders notu derste verilecektir. |
10 | MS Excel 2010 | Ders notu derste verilecektir. |
11 | MS Excel 2010 | Ders notu derste verilecektir. |
12 | MS PowerPoint 2010 | Ders notu derste verilecektir. |
13 | MS OneNote - MS Publisher 2010 | Ders notu derste verilecektir. |
14 | Veritabanları ve MS Access 2010 | Ders notu derste verilecektir. |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
YokTemel Bilgi Teknolojileri, Nobel Yayıncılık, Yazar: İbrahim Halil Sugözü |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | X | |||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |