Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL BİLİMLER İÇİN MATEMATİK | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sertaç ERMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yasemin BAKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin gerçek hayatta karşılaşılan matematiksel problemleri çözebilmesi için gerekli nitelikleri ve alt yapıyı kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1 Sayılar ve Özellikleri,Doğrusal ve kuadratik denklemler,Eşitsizlikler ,Lineer Programlama, Toplam Sembolü,5 Fonksiyon ve Grafikler :Fonksiyonun tanımı;Fonksiyonun noktadaki değeri;Sabit, polinom, ve mutlak değer fonksiyonları ,Fonksiyon ve Grafikler : Bileşke fonksiyon;Ters fonksiyon,Fonksiyon ve Grafikler : Üstel ve logaritmik fonksiyonlar,Fonksiyon ve Grafikler : Dik koordinat sisteminde fonksiyon grafikleri; Simetri, öteleme ve yansıtmalar,Olasılık,Koşullu Olasılık,Bağımsız olaylar,Bayes Formülü,Beklenen Değer, Binom Dağılımı; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sayılarla cebirsel işlemler yapabilecektir. | ||
2. Alanı ile ilgili problemleri denklem ve eşitsizlik şeklinde ifade edebilecektir | ||
3.1 Denklem ve eşitsizlikleri örnekler | ||
3.2 Denklem ve eşitsizlik mantığını açıklar. | ||
3.3 Denklemin kökünü açıklar | ||
3.4 Denklemin kökünü bulur | ||
3.5 Eşitsizliğin çözüm aralığını açıklar | ||
3.6 Eşitsizliğin çözüm aralığını bulur | ||
4. Fonksiyonları analiz edebilecektir | ||
4.1 Farklı tipteki fonksiyonları tanır. | ||
4.2 Fonksiyonun bir noktadaki değerini hesaplar. | ||
4.3 Fonksiyonların grafiklerini çizer | ||
4.4 Fonksiyonun grafiğini kullanarak fonksiyonun bir noktadaki değerini bulur | ||
4.5 Denklemleri çözmek için doğal logaritma fonksiyonunu kullanır | ||
4.6 Fonksiyonlar üzerinde öteleme ve yansıtma işlemi yapar | ||
5. Alanı ile ilgili olguların denklem sistemlerini kurabilecektir | ||
5.1 Denklem sistemlerini açıklar. | ||
5.2 Doğrusal denklem sistemlerini çözer | ||
6. Olasılık kavramını açıklayabilecektir |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1 Sayılar ve Özellikleri | |
2 | Doğrusal ve kuadratik denklemler | |
3 | Eşitsizlikler | |
4 | Lineer Programlama, Toplam Sembolü | |
5 | 5 Fonksiyon ve Grafikler :Fonksiyonun tanımı;Fonksiyonun noktadaki değeri;Sabit, polinom, ve mutlak değer fonksiyonları | |
6 | Fonksiyon ve Grafikler : Bileşke fonksiyon;Ters fonksiyon | |
7 | Fonksiyon ve Grafikler : Üstel ve logaritmik fonksiyonlar | |
8 | Fonksiyon ve Grafikler : Dik koordinat sisteminde fonksiyon grafikleri; Simetri, öteleme ve yansıtmalar | |
9 | Olasılık | |
10 | Koşullu Olasılık | |
11 | Bağımsız olaylar | |
12 | Bayes Formülü | |
13 | Beklenen Değer | |
14 | Binom Dağılımı |
Kaynak |
Bülent Kobu ; İşletme Matematiği Alpha, Chiang, Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
0 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
0 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
0 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
0 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
0 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
0 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
0 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
0 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
0 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |