Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOLOJİK PSİKOLOJİ3+035
Ders Programı Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Erol YILDIRIM, Öğr.Gör. Fatma GİRGİN KARDEŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, beynin biyolojik yapısı, kimyası, fonksiyonları hakkında temel bilgi edindirerek hormonlar, duyular, motivasyon, biliş ve duyguların öğrenilmesi yoluyla normal ve normal olmayan davranışların biyolojik temellerinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Sinir Sistemi,Nöron, Nörofizyoloji,Nöroanatomi,Nörotransmiterler,Algı, Motor Sistem,Nörolojik Bozukluklar: Uyku,Öğrenme ve Hafıza,Duygu,Epigenetik, Optogenetik ,Elektrofizyoloji ve Biliş,Şizofreni ve Kaygı Bozuklukları,Stres,Otizm ve Dikkat Bozuklukları,Okuma ve Yazma Bozuklukları; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Sinir sistemini tanıyabilir.1, 19A
2.Beyin yapısı ve işlevi hakkında fikir yürütebilir.1A
3.Nöroanatomi, nörofizyoloji gibi kavramların içeriği hakkında fikri olur. 1, 3A
4.Hormon sistemlerini açıklayabilir.1, 10A
5.Beyin ve davranış arasındaki ilişkiyi anlayabilir.1, 14A
6.Beyin yapısı ve normal olmayan davranışlar ve hastalıklar arasındaki ilişkiyi çözümleyebilir.1, 12A
7. Epigenetik, optogenetik araştırmaları ve sonuçlarını izleyebilir.1, 3A
8. Beyin fizyolojisi, öğrenme ve hafıza bağlantısını kurabilir.1, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Sinir SistemiFP, Bl.1
2Nöron, NörofizyolojiFP, Bl.2
3NöroanatomiFP, Bl.3
4NörotransmiterlerFP, Bl.4
5Algı, Motor SistemFP, Bl.6-7-8
6Nörolojik Bozukluklar: UykuFP, Bl.15-9
7Öğrenme ve HafızaFP, Bl.13
8DuyguFP, Bl.10-11-17
9Epigenetik, Optogenetik Fotokopi
10Elektrofizyoloji ve BilişFotokopi
11Şizofreni ve Kaygı BozukluklarıFP, Bl.15
12StresFP, Bl.16
13Otizm ve Dikkat BozukluklarıFP, Bl.16
14Okuma ve Yazma BozukluklarıFP, Bl.13
Kaynak
Carlson, Neil. (2014). Fizyolojik Psikoloji:Davranışın Nörolojik Temelleri, çev. Ed. Muzaffer Şahin, Nobel Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
0
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
0
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
0
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
0
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
0
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
0
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
0
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
0
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
0
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
0
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
0
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
0
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu