Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA, Öğr.Gör. Aylin ÇEVİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, psikolojinin sanatla olan doğal ilişkisini kavramalarında öğrenciye yardımcı olmak, psikoloji alanında çalışan bir kişinin sanatla (en azından sanatın bir dalı ile) ilişkisinin önemini anlatmak, psikolojinin farklı alanlarında sanat dallarının kullanılmasını öğrencilerin deneyimlemesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Sanat kavramı tanımı, sanat yaratım ise yaratım imgelem ile başlar,Kronolojik olarak sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakış (Görme, algı, imgelem),Kronolojik olarak sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakış (Görme, algı, imgelem),Günümüzün bilim insanlarının sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakışı,Sanatsal yapıtın birey ve toplumla temasında psikolojik ve sosyolojik etkisi (Marşlar, Güney Amerika’da 1980’lerde tango yapmak, Osman Hamdi’nin Kaplumbağa Terbiyecisi resmi),Sanatsal yapıtın birey ve toplumla temasında psikolojik etkisi (Yüzüklerin Efendisi John R. R.Tolkien, Acısıyla Tatlısıyla Hayatımız Arabesk, Osmanlı Tarihindeki İlk Ve Tek Deneysel İntihar: Beşir Fuad),Sanat hem bireyin hem toplumun dilidir. Duvar (şarkısı ve filmi)- Pink Floyd ,Sanat, psikoloji biliminden nasıl faydalanıyor (tüm sanat dallarında). Örneklerle işlenecektir. ,Jung, Freud, Psikanaliz ve Sanat (Arka Pencere- Alfred Hitchcock, Otomatik Portakal- Stanley Kubrick, A Ay- Reha Erdem),Varoluşçuluk ve sanat (Vincent Van Gogh örneği üzerinden),Gestalt ve sanat,Sanat dallarının terapide kullanımı, amacı ve işlevselliği (tüm sanat dalları üzerinden örnekler sunulacaktır; görsel örnekler de olacak),Sanat dallarının terapide kullanımı, amacı ve işlevselliği (tüm sanat dalları üzerinden örnekler sunulacaktır; görsel örnekler de olacak),Sanat eğitici, geliştirici ve iyileştiricidir. Travmada sanat terapisi. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sanat kavramına farklı açılardan bakıp ve tanımlayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A |
3.Sanatsal yapıtın yaratım süreçlerinde insan psikolojisinin doğrudan etkisinin temel kavramlarını anlayabilecek ve kendi yaratım sürecinde deneyimleyebilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A, E |
4.Bir sanat yapıtı ile temas eden kişinin hangi yollarla ve nasıl bir etkileşim yaşadığını anlayabilecek ve deneyimleyecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A, E |
6.Sanatın her yaş grubunda iyileştirici güçlerden biri olmasının nedenlerini ve nasıl kullanılabileceğini kavrayabilecek ve deneyimleyecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 4, 9 | A, E |
2. Sanatın psikoloji ile olan doğal ilişkisini kavrayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A, E |
5. Bir sanat yapıtının yaratım süreci de dahil kültürel ve sosyolojik etkilerini kavrayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A |
7. Sanatın temel kavramlarından biri olan yaratmanın bireyi ve toplumu güçlendirici, iyileştirici ve geliştirici etkisini anlayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 4, 9 | A |
8. Sanatın estetik bir olgu olduğu kadar bilimsel, sosyal, zihinsel ve psikolojik bir olgu olduğunu öğrenebilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Sanat kavramı tanımı, sanat yaratım ise yaratım imgelem ile başlar | Fotokopi,1,4,9,10,13,14 |
2 | Kronolojik olarak sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakış (Görme, algı, imgelem) | Fotokopi, 1,4,9,10,13,14 |
3 | Kronolojik olarak sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakış (Görme, algı, imgelem) | Fotokopi, 1,4,9,10,13,14 |
4 | Günümüzün bilim insanlarının sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakışı | Fotokopi,15 |
5 | Sanatsal yapıtın birey ve toplumla temasında psikolojik ve sosyolojik etkisi (Marşlar, Güney Amerika’da 1980’lerde tango yapmak, Osman Hamdi’nin Kaplumbağa Terbiyecisi resmi) | Fotokopi |
6 | Sanatsal yapıtın birey ve toplumla temasında psikolojik etkisi (Yüzüklerin Efendisi John R. R.Tolkien, Acısıyla Tatlısıyla Hayatımız Arabesk, Osmanlı Tarihindeki İlk Ve Tek Deneysel İntihar: Beşir Fuad) | Fotokopi,11 |
7 | Sanat hem bireyin hem toplumun dilidir. Duvar (şarkısı ve filmi)- Pink Floyd | Fotokopi, 5,6 |
8 | Sanat, psikoloji biliminden nasıl faydalanıyor (tüm sanat dallarında). Örneklerle işlenecektir. | Fotokopi,11,12 |
9 | Jung, Freud, Psikanaliz ve Sanat (Arka Pencere- Alfred Hitchcock, Otomatik Portakal- Stanley Kubrick, A Ay- Reha Erdem) | Fotokopi,8,12 |
10 | Varoluşçuluk ve sanat (Vincent Van Gogh örneği üzerinden) | Fotokopi,2,3,13 |
11 | Gestalt ve sanat | Fotokopi,1 |
12 | Sanat dallarının terapide kullanımı, amacı ve işlevselliği (tüm sanat dalları üzerinden örnekler sunulacaktır; görsel örnekler de olacak) | Fotokopi |
13 | Sanat dallarının terapide kullanımı, amacı ve işlevselliği (tüm sanat dalları üzerinden örnekler sunulacaktır; görsel örnekler de olacak) | Fotokopi |
14 | Sanat eğitici, geliştirici ve iyileştiricidir. Travmada sanat terapisi. | Fotokopi |
Kaynak |
1- ARNHEIM, Rudolf (2012); Görsel Düşünme, Çev:Rahmi Öğdül, Metis Yayınları, İstanbul,2012 (pdf olarak verilecek) 2- ARTAUD, Antonin (1991); Van Gogh, Çev: Ahmet D.Soysal, Nisan Yayınları, İstanbul. 3- BAUDUIN, Pierre (2006); Varoluşçuluk, Dost Yayınları, Ankara, 4- BERGER, John (1995); Görme Biçimleri, Çev:Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul. (pdf olarak verilecek) 5- BERGER, John (2017); Sanatla Direniş, Metis Yayınları, İstanbul 6- CLARK, TOBY (2017); Sanat ve Propaganda, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. 7- ÇELİKKAN, Şule (2017), Sigmund Freud’da Yaratmanın Psikolojisi: Psikanalitik Sanat, Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Science / Yıl: 4, Sayı: 11, Haziran 2017, S. 220-227. (pdf olarak verilecek) 8- FREUD,Sigmund (1979); Sanat ve Sanatçılar Üzerine, Bozak Yayınları, İstanbul. (pdf olarak verilecek) 9- GOMBRICH,Ernst Hans Josef (2019); Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınevi, İstanbul. (pdf olarak verilecek) 10- GOMBRICH, Ernst Hans Josef (2014); İmge ve Göz Görsel Temsil Psikolojisi Üzerine Yeni İncelemeler, YKY Yayınları, İstanbul. 11- İNCİ, Handan, Kanının Son Damlasına Kadar Yazan Adam, #Tarih Dergisi, Eylül 2014, S.94- 96. (pdf olarak verilecek) 12- JUNG, G.Carl (2009); İnsan ve Sembolleri, Okyanus Yayınları, İstanbul. (pdf olarak verilecek) 13- MAY, ROLLO (2008); Yaratma Cesareti; Metis Yayınları, İstanbul (pdf olarak verilecek) 14- TODOROV T., FOCCROULLE B.; LEGROS R.(2005); Sanatta Bireyin Doğuşu, YKY Yayınları, İstanbul (pdf olarak verilecek) 15- WILLIAMS-Lewis J.David (2019); Mağaradaki Zihin; YKY Yayınları, İstanbul. |
1. AKVERDİ,Hamdi (1953); Sanatta Yaratma, MEB, Ankara (fotokopisi verilecek) 2. BOLLAR De Peter (2006); Sanat ve Estetik, Ayrıntı Yayınları,İstanbul. 3. COHEN Noah Hassand and CARR Richard (2008), Art Therapy and Clinical Neuroscience, Jessica Kingsley Publishers, USA. 4. GARNER, L.Rick (2016); Digital Art Therapy: Material, Methods, and Applications; Jessica Kingsley Publishers, USA. 5. GOMBRICH,Ernst Hans Josef (1992); Sanat ve Yanılsama, Remzi Yayınevi, İstanbul 6. SOLMUŞ, Uzm Psikolog Tarık (2013); En İyileriyle Sinema ve Sinemada Psikoloji, Doruk Yayınları,İstanbul. 7. https://arttherapy.org/ (American Art Theraphy Association). 8. https://www.sanatpsikoterapileridernegi.org/ 9. https://www.psychologytoday.com/intl/blog/arts-and-health/201304/defining-art-therapy-in-the-21st-century |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SANAT PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Dalga Derya TEOMAN ÇETİNKAYA, Öğr.Gör. Aylin ÇEVİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, psikolojinin sanatla olan doğal ilişkisini kavramalarında öğrenciye yardımcı olmak, psikoloji alanında çalışan bir kişinin sanatla (en azından sanatın bir dalı ile) ilişkisinin önemini anlatmak, psikolojinin farklı alanlarında sanat dallarının kullanılmasını öğrencilerin deneyimlemesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Sanat kavramı tanımı, sanat yaratım ise yaratım imgelem ile başlar,Kronolojik olarak sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakış (Görme, algı, imgelem),Kronolojik olarak sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakış (Görme, algı, imgelem),Günümüzün bilim insanlarının sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakışı,Sanatsal yapıtın birey ve toplumla temasında psikolojik ve sosyolojik etkisi (Marşlar, Güney Amerika’da 1980’lerde tango yapmak, Osman Hamdi’nin Kaplumbağa Terbiyecisi resmi),Sanatsal yapıtın birey ve toplumla temasında psikolojik etkisi (Yüzüklerin Efendisi John R. R.Tolkien, Acısıyla Tatlısıyla Hayatımız Arabesk, Osmanlı Tarihindeki İlk Ve Tek Deneysel İntihar: Beşir Fuad),Sanat hem bireyin hem toplumun dilidir. Duvar (şarkısı ve filmi)- Pink Floyd ,Sanat, psikoloji biliminden nasıl faydalanıyor (tüm sanat dallarında). Örneklerle işlenecektir. ,Jung, Freud, Psikanaliz ve Sanat (Arka Pencere- Alfred Hitchcock, Otomatik Portakal- Stanley Kubrick, A Ay- Reha Erdem),Varoluşçuluk ve sanat (Vincent Van Gogh örneği üzerinden),Gestalt ve sanat,Sanat dallarının terapide kullanımı, amacı ve işlevselliği (tüm sanat dalları üzerinden örnekler sunulacaktır; görsel örnekler de olacak),Sanat dallarının terapide kullanımı, amacı ve işlevselliği (tüm sanat dalları üzerinden örnekler sunulacaktır; görsel örnekler de olacak),Sanat eğitici, geliştirici ve iyileştiricidir. Travmada sanat terapisi. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sanat kavramına farklı açılardan bakıp ve tanımlayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A |
3.Sanatsal yapıtın yaratım süreçlerinde insan psikolojisinin doğrudan etkisinin temel kavramlarını anlayabilecek ve kendi yaratım sürecinde deneyimleyebilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A, E |
4.Bir sanat yapıtı ile temas eden kişinin hangi yollarla ve nasıl bir etkileşim yaşadığını anlayabilecek ve deneyimleyecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A, E |
6.Sanatın her yaş grubunda iyileştirici güçlerden biri olmasının nedenlerini ve nasıl kullanılabileceğini kavrayabilecek ve deneyimleyecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 4, 9 | A, E |
2. Sanatın psikoloji ile olan doğal ilişkisini kavrayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A, E |
5. Bir sanat yapıtının yaratım süreci de dahil kültürel ve sosyolojik etkilerini kavrayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 9 | A |
7. Sanatın temel kavramlarından biri olan yaratmanın bireyi ve toplumu güçlendirici, iyileştirici ve geliştirici etkisini anlayabilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 4, 9 | A |
8. Sanatın estetik bir olgu olduğu kadar bilimsel, sosyal, zihinsel ve psikolojik bir olgu olduğunu öğrenebilecektir. | 10, 11, 14, 16, 37, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Sanat kavramı tanımı, sanat yaratım ise yaratım imgelem ile başlar | Fotokopi,1,4,9,10,13,14 |
2 | Kronolojik olarak sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakış (Görme, algı, imgelem) | Fotokopi, 1,4,9,10,13,14 |
3 | Kronolojik olarak sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakış (Görme, algı, imgelem) | Fotokopi, 1,4,9,10,13,14 |
4 | Günümüzün bilim insanlarının sanatta bireyin yaratım sürecine yönelik psikolojik bakışı | Fotokopi,15 |
5 | Sanatsal yapıtın birey ve toplumla temasında psikolojik ve sosyolojik etkisi (Marşlar, Güney Amerika’da 1980’lerde tango yapmak, Osman Hamdi’nin Kaplumbağa Terbiyecisi resmi) | Fotokopi |
6 | Sanatsal yapıtın birey ve toplumla temasında psikolojik etkisi (Yüzüklerin Efendisi John R. R.Tolkien, Acısıyla Tatlısıyla Hayatımız Arabesk, Osmanlı Tarihindeki İlk Ve Tek Deneysel İntihar: Beşir Fuad) | Fotokopi,11 |
7 | Sanat hem bireyin hem toplumun dilidir. Duvar (şarkısı ve filmi)- Pink Floyd | Fotokopi, 5,6 |
8 | Sanat, psikoloji biliminden nasıl faydalanıyor (tüm sanat dallarında). Örneklerle işlenecektir. | Fotokopi,11,12 |
9 | Jung, Freud, Psikanaliz ve Sanat (Arka Pencere- Alfred Hitchcock, Otomatik Portakal- Stanley Kubrick, A Ay- Reha Erdem) | Fotokopi,8,12 |
10 | Varoluşçuluk ve sanat (Vincent Van Gogh örneği üzerinden) | Fotokopi,2,3,13 |
11 | Gestalt ve sanat | Fotokopi,1 |
12 | Sanat dallarının terapide kullanımı, amacı ve işlevselliği (tüm sanat dalları üzerinden örnekler sunulacaktır; görsel örnekler de olacak) | Fotokopi |
13 | Sanat dallarının terapide kullanımı, amacı ve işlevselliği (tüm sanat dalları üzerinden örnekler sunulacaktır; görsel örnekler de olacak) | Fotokopi |
14 | Sanat eğitici, geliştirici ve iyileştiricidir. Travmada sanat terapisi. | Fotokopi |
Kaynak |
1- ARNHEIM, Rudolf (2012); Görsel Düşünme, Çev:Rahmi Öğdül, Metis Yayınları, İstanbul,2012 (pdf olarak verilecek) 2- ARTAUD, Antonin (1991); Van Gogh, Çev: Ahmet D.Soysal, Nisan Yayınları, İstanbul. 3- BAUDUIN, Pierre (2006); Varoluşçuluk, Dost Yayınları, Ankara, 4- BERGER, John (1995); Görme Biçimleri, Çev:Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul. (pdf olarak verilecek) 5- BERGER, John (2017); Sanatla Direniş, Metis Yayınları, İstanbul 6- CLARK, TOBY (2017); Sanat ve Propaganda, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. 7- ÇELİKKAN, Şule (2017), Sigmund Freud’da Yaratmanın Psikolojisi: Psikanalitik Sanat, Sosyal Bilimler Dergisi / The Journal of Social Science / Yıl: 4, Sayı: 11, Haziran 2017, S. 220-227. (pdf olarak verilecek) 8- FREUD,Sigmund (1979); Sanat ve Sanatçılar Üzerine, Bozak Yayınları, İstanbul. (pdf olarak verilecek) 9- GOMBRICH,Ernst Hans Josef (2019); Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınevi, İstanbul. (pdf olarak verilecek) 10- GOMBRICH, Ernst Hans Josef (2014); İmge ve Göz Görsel Temsil Psikolojisi Üzerine Yeni İncelemeler, YKY Yayınları, İstanbul. 11- İNCİ, Handan, Kanının Son Damlasına Kadar Yazan Adam, #Tarih Dergisi, Eylül 2014, S.94- 96. (pdf olarak verilecek) 12- JUNG, G.Carl (2009); İnsan ve Sembolleri, Okyanus Yayınları, İstanbul. (pdf olarak verilecek) 13- MAY, ROLLO (2008); Yaratma Cesareti; Metis Yayınları, İstanbul (pdf olarak verilecek) 14- TODOROV T., FOCCROULLE B.; LEGROS R.(2005); Sanatta Bireyin Doğuşu, YKY Yayınları, İstanbul (pdf olarak verilecek) 15- WILLIAMS-Lewis J.David (2019); Mağaradaki Zihin; YKY Yayınları, İstanbul. |
1. AKVERDİ,Hamdi (1953); Sanatta Yaratma, MEB, Ankara (fotokopisi verilecek) 2. BOLLAR De Peter (2006); Sanat ve Estetik, Ayrıntı Yayınları,İstanbul. 3. COHEN Noah Hassand and CARR Richard (2008), Art Therapy and Clinical Neuroscience, Jessica Kingsley Publishers, USA. 4. GARNER, L.Rick (2016); Digital Art Therapy: Material, Methods, and Applications; Jessica Kingsley Publishers, USA. 5. GOMBRICH,Ernst Hans Josef (1992); Sanat ve Yanılsama, Remzi Yayınevi, İstanbul 6. SOLMUŞ, Uzm Psikolog Tarık (2013); En İyileriyle Sinema ve Sinemada Psikoloji, Doruk Yayınları,İstanbul. 7. https://arttherapy.org/ (American Art Theraphy Association). 8. https://www.sanatpsikoterapileridernegi.org/ 9. https://www.psychologytoday.com/intl/blog/arts-and-health/201304/defining-art-therapy-in-the-21st-century |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | PY3. Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | PY4. Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | PY5. Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | PY6. Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | PY7. Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | PY8. Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | PY9. Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | PY10. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | PY11. Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | PY12. Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | PY14. Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |