Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİ ARAŞTIRMALARINDA BİLİŞİMSEL ARAÇLAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ, Öğr.Gör. İlayda VELİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sıklıkla kullanılmaya başlanan R programlama dilini kullanarak veri yüklemek, veri düzenlemek, veri görselleştirmek, temel istatistiksel analizleri (regresyon, ANOVA, t-test, korelasyon, vb.) yürütebilmek; R Studio panellerini tanımak, genel terminolojiye hakim olmak, veri türlerini ayırt edebilmek, komut yazmak gibi eylemleri uygulamalı şekilde aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; R Nedir? R Studio ve Genel Terminoloji ,Veri Türleri ve Komut Yazma,Veri Görselleştirme-1,Veri Görselleştirme-2,Veri Düzenleme -1,Veri Düzenleme -2,Veri Yükleme ve tidy Paketi,Temel İstatistiksel Ölçümler,Basit Regresyon,Çoklu Regresyon,T-test ve Korelasyon,ANOVA; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.R Studio panellerini tanıyabilir ve genel terminolojiye hakim olabilir. | 1, 4 | A |
2.Veri türlerini sıralayabilir ve komut yazabilir. | 1, 4 | A |
3.Sıklıkla kullanılan R fonksiyonlarını ve kütüphanelerini kullanabilir. | 1, 4 | A |
4.Veri görselleştirebilir ve görselleri kişiselleştirebilir. | 1, 4 | A, C |
5.Dışsal veriyi R’a yükleyebilir ve veriyi düzenleyebilir. | 1, 4 | A, C |
6.Basit istatistiksel analizleri R kullanarak yapabilir | 1, 4 | A, C |
7. Students can conduct an entire research process solely using R. | 1, 16 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | R Nedir? R Studio ve Genel Terminoloji | B1.1 |
2 | Veri Türleri ve Komut Yazma | B2.7 |
3 | Veri Görselleştirme-1 | B1.2 |
4 | Veri Görselleştirme-2 | B1.2 |
5 | Veri Düzenleme -1 | B1.3 |
6 | Veri Düzenleme -2 | B1.3 |
7 | Veri Yükleme ve tidy Paketi | B1.4 |
8 | Temel İstatistiksel Ölçümler | B2.14 |
9 | Basit Regresyon | B1.5 |
10 | Çoklu Regresyon | B1.6 |
11 | T-test ve Korelasyon | B1.14 |
12 | ANOVA | B1.14 |
Kaynak |
https://moderndive.com/index.html https://www.geeksforgeeks.org/r-tutorial/?ref=lbp |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİ ARAŞTIRMALARINDA BİLİŞİMSEL ARAÇLAR | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ, Öğr.Gör. İlayda VELİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sıklıkla kullanılmaya başlanan R programlama dilini kullanarak veri yüklemek, veri düzenlemek, veri görselleştirmek, temel istatistiksel analizleri (regresyon, ANOVA, t-test, korelasyon, vb.) yürütebilmek; R Studio panellerini tanımak, genel terminolojiye hakim olmak, veri türlerini ayırt edebilmek, komut yazmak gibi eylemleri uygulamalı şekilde aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; R Nedir? R Studio ve Genel Terminoloji ,Veri Türleri ve Komut Yazma,Veri Görselleştirme-1,Veri Görselleştirme-2,Veri Düzenleme -1,Veri Düzenleme -2,Veri Yükleme ve tidy Paketi,Temel İstatistiksel Ölçümler,Basit Regresyon,Çoklu Regresyon,T-test ve Korelasyon,ANOVA; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.R Studio panellerini tanıyabilir ve genel terminolojiye hakim olabilir. | 1, 4 | A |
2.Veri türlerini sıralayabilir ve komut yazabilir. | 1, 4 | A |
3.Sıklıkla kullanılan R fonksiyonlarını ve kütüphanelerini kullanabilir. | 1, 4 | A |
4.Veri görselleştirebilir ve görselleri kişiselleştirebilir. | 1, 4 | A, C |
5.Dışsal veriyi R’a yükleyebilir ve veriyi düzenleyebilir. | 1, 4 | A, C |
6.Basit istatistiksel analizleri R kullanarak yapabilir | 1, 4 | A, C |
7. Students can conduct an entire research process solely using R. | 1, 16 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | R Nedir? R Studio ve Genel Terminoloji | B1.1 |
2 | Veri Türleri ve Komut Yazma | B2.7 |
3 | Veri Görselleştirme-1 | B1.2 |
4 | Veri Görselleştirme-2 | B1.2 |
5 | Veri Düzenleme -1 | B1.3 |
6 | Veri Düzenleme -2 | B1.3 |
7 | Veri Yükleme ve tidy Paketi | B1.4 |
8 | Temel İstatistiksel Ölçümler | B2.14 |
9 | Basit Regresyon | B1.5 |
10 | Çoklu Regresyon | B1.6 |
11 | T-test ve Korelasyon | B1.14 |
12 | ANOVA | B1.14 |
Kaynak |
https://moderndive.com/index.html https://www.geeksforgeeks.org/r-tutorial/?ref=lbp |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | X | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |