Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ela ARI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ela ARI, Öğr.Gör. Tezcan Zeynep ÖZKAN TİLKİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı örgütlerde insan davranışlarını ve bu davranışların örgütlere etkilerini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Örgütsel Davranış Nedir?,Örgütlerde Çeşitlilik,Tutumlar ve İş Tatmini,Duygular ve Duygu Durumlar,Kişilik ve Değerler,Motivasyon Temelleri ,Motivasyon Temelleri,Grup Davranışının Temelleri ,Çalışma Takımlarını Anlamak,İletişim,Liderlik,Liderlik,Örgüt Kültürü ,Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Birey örgütsel davranış kavramını ayırt eder. | 14, 19 | A |
2. Birey liderlik, örgütsel değişim ve stres yönetimi kavramlarını ayırt eder. | 1 | A |
3. Birey örgüt kültürü hakkında yorum yapar. | 1, 14 | A |
4. Birey örgütlerde motivasyonu açıklar. | 1, 10 | A |
5. Birey grup dinamiğinin önemini belirtir. | 1, 10 | A |
6. Birey örgütlerde çeşitlilik, tutumlar, iş tatmini, duygular ve kişilik gibi örgütsel davranış konularını ayırt eder. | 1 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Örgütsel Davranış Nedir? | ÖBT, Bl.1 |
2 | Örgütlerde Çeşitlilik | ÖBT, Bl.1-2 |
3 | Tutumlar ve İş Tatmini | ÖBT, Bl.2 |
4 | Duygular ve Duygu Durumlar | ÖBT, Bl.3 |
5 | Kişilik ve Değerler | ÖBT, Bl.3 |
6 | Motivasyon Temelleri | ÖBT, Bl.4 |
7 | Motivasyon Temelleri | ÖBT, Bl.4 |
8 | Grup Davranışının Temelleri | ÖBT, Bl.5 |
9 | Çalışma Takımlarını Anlamak | ÖBT, Bl.6 |
10 | İletişim | ÖBT, Bl.6 |
11 | Liderlik | ÖBT, Bl.7 |
12 | Liderlik | ÖBT, Bl.8 |
13 | Örgüt Kültürü | ÖBT, Bl.8 |
14 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | ÖBT, Bl.10 |
Kaynak |
Robbins, S. P. ve Judge, T. A. (2017). Örgütsel Davranış (Çev. Prof. Dr. İnci Erdem), Nobel |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ela ARI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ela ARI, Öğr.Gör. Tezcan Zeynep ÖZKAN TİLKİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı örgütlerde insan davranışlarını ve bu davranışların örgütlere etkilerini aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Örgütsel Davranış Nedir?,Örgütlerde Çeşitlilik,Tutumlar ve İş Tatmini,Duygular ve Duygu Durumlar,Kişilik ve Değerler,Motivasyon Temelleri ,Motivasyon Temelleri,Grup Davranışının Temelleri ,Çalışma Takımlarını Anlamak,İletişim,Liderlik,Liderlik,Örgüt Kültürü ,Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Birey örgütsel davranış kavramını ayırt eder. | 14, 19 | A |
2. Birey liderlik, örgütsel değişim ve stres yönetimi kavramlarını ayırt eder. | 1 | A |
3. Birey örgüt kültürü hakkında yorum yapar. | 1, 14 | A |
4. Birey örgütlerde motivasyonu açıklar. | 1, 10 | A |
5. Birey grup dinamiğinin önemini belirtir. | 1, 10 | A |
6. Birey örgütlerde çeşitlilik, tutumlar, iş tatmini, duygular ve kişilik gibi örgütsel davranış konularını ayırt eder. | 1 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Örgütsel Davranış Nedir? | ÖBT, Bl.1 |
2 | Örgütlerde Çeşitlilik | ÖBT, Bl.1-2 |
3 | Tutumlar ve İş Tatmini | ÖBT, Bl.2 |
4 | Duygular ve Duygu Durumlar | ÖBT, Bl.3 |
5 | Kişilik ve Değerler | ÖBT, Bl.3 |
6 | Motivasyon Temelleri | ÖBT, Bl.4 |
7 | Motivasyon Temelleri | ÖBT, Bl.4 |
8 | Grup Davranışının Temelleri | ÖBT, Bl.5 |
9 | Çalışma Takımlarını Anlamak | ÖBT, Bl.6 |
10 | İletişim | ÖBT, Bl.6 |
11 | Liderlik | ÖBT, Bl.7 |
12 | Liderlik | ÖBT, Bl.8 |
13 | Örgüt Kültürü | ÖBT, Bl.8 |
14 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | ÖBT, Bl.10 |
Kaynak |
Robbins, S. P. ve Judge, T. A. (2017). Örgütsel Davranış (Çev. Prof. Dr. İnci Erdem), Nobel |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |