Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilere endüstri ve örgüt psikolojisini tanıtmak, endüstri-örgüt psikolojisi alanında çalışan psikologların görevleri, sorumlulukları ve kullandıkları yöntemler hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Dersin ana başlıkları endüstri ve örgüt psikolojisinin tarihsel gelişimi ve araştırma yöntemleri, personel seçme ve yerleştirme süreçleri, eğitim, performans değerlendirmesi, motivasyon, liderlik, iş yerine zarar veren çalışan davranışları, olumlu çalışan tutumları, iş-aile dengesi ve iş yerinde stres ve başa çıkma yolları olarak sıralanabilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Nedir?,Bireysel Farklılıklar ve Değerlendirme,İş Performansı ,Performans Değerlendirme,İstihdam ile ilgili Kavramlar,Eğitim ve Geliştirme,İş ile ilgili Motivasyon,Tutumlar, Duygu ve İş,Çalışanın İyilik Hali ve Stres,İş Yerinde Adalet ve Çeşitlilik,Liderlik,İş Yerinde Takımlar,Yeni Teknolojiler ve İş; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Öğrenme psikolojisin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.1, 14, 2A
6.Motivasyon, grup süreçleri ve liderlik kuramları arasında ilişki kurabilir.1, 2A
2. Endüstri ve örgüt psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir.1, 14, 2A
3. İş yaşamıyla ilgili temel kavramları tanıyabilir.1, 14, 2, 3A
4. Endüstri ve örgüt psikolojisiyle ilgili kuramları tartışabilir1, 10A
5. Personel bulma, seçme ve yerleştirme süreçleri arasında ilişki kurabilir.1, 3A
7. Performans değerlendirme ile ilgili genel mekanizmaları tanıyabilir.1, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişLandy & Conte (2013), Bl.1
2Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Nedir?Landy & Conte (2013), Bl.1, Bl.2
3Bireysel Farklılıklar ve DeğerlendirmeLandy & Conte (2013), Bl.3
4İş Performansı Landy & Conte (2013), Bl.4
5Performans DeğerlendirmeLandy & Conte (2013), Bl.5
6İstihdam ile ilgili KavramlarLandy & Conte (2013), Chapter 6
7Eğitim ve GeliştirmeLandy & Conte (2013), Chapter 7
8İş ile ilgili MotivasyonLandy & Conte (2013), Bl.8
9Tutumlar, Duygu ve İşLandy & Conte (2013), Chapter 9
10Çalışanın İyilik Hali ve StresLandy & Conte (2013), Chapter 10
11İş Yerinde Adalet ve ÇeşitlilikLandy & Conte (2013), Chapter 11
12LiderlikLandy & Conte (2013), Chapter 12
13İş Yerinde TakımlarLandy & Conte (2013), Chapter 13
14Yeni Teknolojiler ve İşAlcover et al., (2021), Le Blanc et al. (2024), Ulfert et al. (2024
Kaynak
Alcover, C. M., Guglielmi, D., Depolo, M., & Mazzetti, G. (2021). “Aging-and-Tech Job Vulnerability”: A proposed framework on the dual impact of aging and AI, robotics, and automation among older workers. Organizational Psychology Review, 11(2), 175-201. Ulfert, A. S., Le Blanc, P., González-Romá, V., Grote, G., & Langer, M. (2024). Are we ahead of the trend or just following? The role of work and organizational psychology in shaping emerging technologies at work. European Journal of Work and Organizational Psychology, 33(2), 120-129. Landy, F. J. & Conte, J. M. (2013). Work in the 21st Century: An Introduction to Industrial and Organizational Psychology (4th edition). Le Blanc, P., Ulfert, A. S., Peeters, M., Rispens, S., & Scherer, S. (2024). How emerging technologies shape the future of work. European Journal of Work and Organizational Psychology, 33(2), 115-119.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Ela ARI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilere endüstri ve örgüt psikolojisini tanıtmak, endüstri-örgüt psikolojisi alanında çalışan psikologların görevleri, sorumlulukları ve kullandıkları yöntemler hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Dersin ana başlıkları endüstri ve örgüt psikolojisinin tarihsel gelişimi ve araştırma yöntemleri, personel seçme ve yerleştirme süreçleri, eğitim, performans değerlendirmesi, motivasyon, liderlik, iş yerine zarar veren çalışan davranışları, olumlu çalışan tutumları, iş-aile dengesi ve iş yerinde stres ve başa çıkma yolları olarak sıralanabilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Nedir?,Bireysel Farklılıklar ve Değerlendirme,İş Performansı ,Performans Değerlendirme,İstihdam ile ilgili Kavramlar,Eğitim ve Geliştirme,İş ile ilgili Motivasyon,Tutumlar, Duygu ve İş,Çalışanın İyilik Hali ve Stres,İş Yerinde Adalet ve Çeşitlilik,Liderlik,İş Yerinde Takımlar,Yeni Teknolojiler ve İş; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Öğrenme psikolojisin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir.1, 14, 2A
6.Motivasyon, grup süreçleri ve liderlik kuramları arasında ilişki kurabilir.1, 2A
2. Endüstri ve örgüt psikolojisinin tarihsel gelişimini özetleyebilir.1, 14, 2A
3. İş yaşamıyla ilgili temel kavramları tanıyabilir.1, 14, 2, 3A
4. Endüstri ve örgüt psikolojisiyle ilgili kuramları tartışabilir1, 10A
5. Personel bulma, seçme ve yerleştirme süreçleri arasında ilişki kurabilir.1, 3A
7. Performans değerlendirme ile ilgili genel mekanizmaları tanıyabilir.1, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişLandy & Conte (2013), Bl.1
2Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Nedir?Landy & Conte (2013), Bl.1, Bl.2
3Bireysel Farklılıklar ve DeğerlendirmeLandy & Conte (2013), Bl.3
4İş Performansı Landy & Conte (2013), Bl.4
5Performans DeğerlendirmeLandy & Conte (2013), Bl.5
6İstihdam ile ilgili KavramlarLandy & Conte (2013), Chapter 6
7Eğitim ve GeliştirmeLandy & Conte (2013), Chapter 7
8İş ile ilgili MotivasyonLandy & Conte (2013), Bl.8
9Tutumlar, Duygu ve İşLandy & Conte (2013), Chapter 9
10Çalışanın İyilik Hali ve StresLandy & Conte (2013), Chapter 10
11İş Yerinde Adalet ve ÇeşitlilikLandy & Conte (2013), Chapter 11
12LiderlikLandy & Conte (2013), Chapter 12
13İş Yerinde TakımlarLandy & Conte (2013), Chapter 13
14Yeni Teknolojiler ve İşAlcover et al., (2021), Le Blanc et al. (2024), Ulfert et al. (2024
Kaynak
Alcover, C. M., Guglielmi, D., Depolo, M., & Mazzetti, G. (2021). “Aging-and-Tech Job Vulnerability”: A proposed framework on the dual impact of aging and AI, robotics, and automation among older workers. Organizational Psychology Review, 11(2), 175-201. Ulfert, A. S., Le Blanc, P., González-Romá, V., Grote, G., & Langer, M. (2024). Are we ahead of the trend or just following? The role of work and organizational psychology in shaping emerging technologies at work. European Journal of Work and Organizational Psychology, 33(2), 120-129. Landy, F. J. & Conte, J. M. (2013). Work in the 21st Century: An Introduction to Industrial and Organizational Psychology (4th edition). Le Blanc, P., Ulfert, A. S., Peeters, M., Rispens, S., & Scherer, S. (2024). How emerging technologies shape the future of work. European Journal of Work and Organizational Psychology, 33(2), 115-119.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir.
X
2
Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir.
X
3
Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir.
X
4
Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
X
6
Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir.
X
7
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir.
X
8
Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir.
X
9
Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir.
X
10
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
11
Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir.
X
12
Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir.
X
13
Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder.
X
14
Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:48Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50