Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİ II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ela ARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal psikoloji ile ilgili temel kavramları, ilgili araştırma yöntemlerini; bilişsel önyargılar, kişilerarası etkileşim, kişisel ilişkiler, politik psikoloji, çeşitlilik gibi konuları ilgili literatür ve güncel çalışmalar ışığında, gerektiğinde ilgili alt alanlarla da ilişkilendirerek aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İzlence & Dersin Tanımı,Uygunluk, İtaat, Bireyselleşme,Normatif Sosyal Etki: Kabul Edilme İhtiyacı,Grup Süreçleri,Grup Kararları - Sosyal Gruplarda Etki,Kişilerarası ilişkiler,Sosyal Bilişler,Prososyal Davranış I,Prososyal Davranış II,Agresyon I,Agresyon II,Ön Yargı,Ön Yargının Nedenleri,Sağlık ve Sosyal Psikoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sosyal psikolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 14, 23, 9 | A |
2.Sosyal psikolojinin tarihsel gelişimini özetleyebilir. | 14, 23, 9 | A |
3.Sosyal psikoloji kapsamında bir çalışma tasarlayabilir. | 19, 9 | A |
4.Birey-toplum ilişkisini farklı kavramlarla ilişkilendirerek tartışabilir. | 19, 9 | A |
5.Sosyal psikoloji ile psikolojinin diğer alt alanların ilişkisini kurabilir. | 19, 9 | A |
6.Sosyal psikolojideki temel teorileri tanımlayabilecektir. | 9 | A |
7.Çeşitlilik ve ilgili kavramları tanımlayabilecektir. | 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İzlence & Dersin Tanımı | |
2 | Uygunluk, İtaat, Bireyselleşme | Bölüm 8 |
3 | Normatif Sosyal Etki: Kabul Edilme İhtiyacı | Bölüm 8 |
4 | Grup Süreçleri | Bölüm 9 |
5 | Grup Kararları - Sosyal Gruplarda Etki | Bölüm 9 |
6 | Kişilerarası ilişkiler | Bölüm 10 |
7 | Sosyal Bilişler | Bölüm 10 |
8 | Prososyal Davranış I | Bölüm 11 |
9 | Prososyal Davranış II | Bölüm 11 |
10 | Agresyon I | Bölüm 12 |
11 | Agresyon II | Bölüm 12 |
12 | Ön Yargı | Bölüm 13 |
13 | Ön Yargının Nedenleri | Bölüm 13 |
14 | Sağlık ve Sosyal Psikoloji |
Kaynak |
Aronson, E., Wilson, T. D., Akert R. M., & Sommers, S. R. (2016). Social Psychology, Pearson (9th edition). Taylor, S. E., Peplau, L. A., & Sears, D. O. (2006). Social Psychology, Pearson. (12th edition/international edition). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(67/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL PSİKOLOJİ II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Büşra Eylem AKTAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ela ARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal psikoloji ile ilgili temel kavramları, ilgili araştırma yöntemlerini; bilişsel önyargılar, kişilerarası etkileşim, kişisel ilişkiler, politik psikoloji, çeşitlilik gibi konuları ilgili literatür ve güncel çalışmalar ışığında, gerektiğinde ilgili alt alanlarla da ilişkilendirerek aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İzlence & Dersin Tanımı,Uygunluk, İtaat, Bireyselleşme,Normatif Sosyal Etki: Kabul Edilme İhtiyacı,Grup Süreçleri,Grup Kararları - Sosyal Gruplarda Etki,Kişilerarası ilişkiler,Sosyal Bilişler,Prososyal Davranış I,Prososyal Davranış II,Agresyon I,Agresyon II,Ön Yargı,Ön Yargının Nedenleri,Sağlık ve Sosyal Psikoloji; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sosyal psikolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir, kavramlar arası farkları ayırt edebilir. | 14, 23, 9 | A |
2.Sosyal psikolojinin tarihsel gelişimini özetleyebilir. | 14, 23, 9 | A |
3.Sosyal psikoloji kapsamında bir çalışma tasarlayabilir. | 19, 9 | A |
4.Birey-toplum ilişkisini farklı kavramlarla ilişkilendirerek tartışabilir. | 19, 9 | A |
5.Sosyal psikoloji ile psikolojinin diğer alt alanların ilişkisini kurabilir. | 19, 9 | A |
6.Sosyal psikolojideki temel teorileri tanımlayabilecektir. | 9 | A |
7.Çeşitlilik ve ilgili kavramları tanımlayabilecektir. | 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İzlence & Dersin Tanımı | |
2 | Uygunluk, İtaat, Bireyselleşme | Bölüm 8 |
3 | Normatif Sosyal Etki: Kabul Edilme İhtiyacı | Bölüm 8 |
4 | Grup Süreçleri | Bölüm 9 |
5 | Grup Kararları - Sosyal Gruplarda Etki | Bölüm 9 |
6 | Kişilerarası ilişkiler | Bölüm 10 |
7 | Sosyal Bilişler | Bölüm 10 |
8 | Prososyal Davranış I | Bölüm 11 |
9 | Prososyal Davranış II | Bölüm 11 |
10 | Agresyon I | Bölüm 12 |
11 | Agresyon II | Bölüm 12 |
12 | Ön Yargı | Bölüm 13 |
13 | Ön Yargının Nedenleri | Bölüm 13 |
14 | Sağlık ve Sosyal Psikoloji |
Kaynak |
Aronson, E., Wilson, T. D., Akert R. M., & Sommers, S. R. (2016). Social Psychology, Pearson (9th edition). Taylor, S. E., Peplau, L. A., & Sears, D. O. (2006). Social Psychology, Pearson. (12th edition/international edition). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | ||||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | ||||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | ||||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | ||||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |