Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOTERAPİYE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Meryem TEMEL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Meryem TEMEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler, psikoterapi ve ilişkili kavramları, psikoterapide iyileştirici faktörleri, farklı psikoterapi tekniklerini, psikoterapilerin uygulama alanlarını tanıyacaklar, bir vaka için uygulanabilecek psikoterapi tekniklerini ayırt edebilecekler, psikoterapi etkililik çalışmalarını değerlendirebilecekler, psikoterapistin etik sorumluluklarını kavrayacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar, öğretme ve değerlendirme yöntemleri,Psikoterapinin tarihçesi, tanımı, psikoterapiyi etkileyen değişkenler, iyileştirici faktörler,Psikoterapide etik ilkeler,Psikoterapide etik ilkeler ,Psikanaliz, psikanalitik terapiler, dinamik terapiler ,Davranışçı terapilerin rasyoneli, terapi işleyişi, davranışçı terapi teknikleri ,Davranışçı terapi teknikleri ve yeni gelişmeler ,Bilişsel terapinin rasyoneli, temel kavramları, terapi işleyişi,Bilişsel terapide kullanılan teknikler,Şema Terapi temel kavramlar, teknikler,Kabul ve Kararlılık Terapisi, Farkındalık temelli terapiler,Varoluşçu-Hümanistik terapi ,Gestalt terapi ,Psikoterapide entegrasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikoterapi tarihçesi hakkında genel bilgiye sahip olabilir. | 9 | A |
2. Psikoterapide etik ilkeleri tanıyabilecektir ve psikoterapistin etik sorumluluklarının bilincinde olabilecektir. | 19, 9 | A |
3. İnsan davranışları ve kişiliğinin anlaşılmasında yararlanılan farklı terapötik bakış açılarını açıklayabilir. | 9 | A |
4. Psikoterapi yöntemleri hakkında teorik bilgi sahibi olacaktır. | 19, 9 | A |
5. Psikoterapi etkililik çalışmalarını değerlendirebilir. | 9 | A |
6. Verilen bir vakaya uygulanabilecek psikoterapi tekniklerini ayırt edebilir. | 19, 9 | A |
7. Psikoterapi alanındaki gelişmeleri takip edebilir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar, öğretme ve değerlendirme yöntemleri | |
2 | Psikoterapinin tarihçesi, tanımı, psikoterapiyi etkileyen değişkenler, iyileştirici faktörler | |
3 | Psikoterapide etik ilkeler | |
4 | Psikoterapide etik ilkeler | |
5 | Psikanaliz, psikanalitik terapiler, dinamik terapiler | |
6 | Davranışçı terapilerin rasyoneli, terapi işleyişi, davranışçı terapi teknikleri | |
7 | Davranışçı terapi teknikleri ve yeni gelişmeler | |
8 | Bilişsel terapinin rasyoneli, temel kavramları, terapi işleyişi | |
9 | Bilişsel terapide kullanılan teknikler | |
10 | Şema Terapi temel kavramlar, teknikler | |
11 | Kabul ve Kararlılık Terapisi, Farkındalık temelli terapiler | |
12 | Varoluşçu-Hümanistik terapi | |
13 | Gestalt terapi | |
14 | Psikoterapide entegrasyon |
Kaynak |
Wampold, B. E. (2019). The basics of psychotherapy: An introduction to theory and practice. American Psychological Association. SOMMERS-FLANAGAN, J. O. H. N., & SOMMERS-FLANAGAN, R. I. T. A. (2004). COUNSELING AND PSYCHOTHERAPY THEORIES IN CONTEXT AND PRACTICE. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 165 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOTERAPİYE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Meryem TEMEL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Meryem TEMEL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenciler, psikoterapi ve ilişkili kavramları, psikoterapide iyileştirici faktörleri, farklı psikoterapi tekniklerini, psikoterapilerin uygulama alanlarını tanıyacaklar, bir vaka için uygulanabilecek psikoterapi tekniklerini ayırt edebilecekler, psikoterapi etkililik çalışmalarını değerlendirebilecekler, psikoterapistin etik sorumluluklarını kavrayacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar, öğretme ve değerlendirme yöntemleri,Psikoterapinin tarihçesi, tanımı, psikoterapiyi etkileyen değişkenler, iyileştirici faktörler,Psikoterapide etik ilkeler,Psikoterapide etik ilkeler ,Psikanaliz, psikanalitik terapiler, dinamik terapiler ,Davranışçı terapilerin rasyoneli, terapi işleyişi, davranışçı terapi teknikleri ,Davranışçı terapi teknikleri ve yeni gelişmeler ,Bilişsel terapinin rasyoneli, temel kavramları, terapi işleyişi,Bilişsel terapide kullanılan teknikler,Şema Terapi temel kavramlar, teknikler,Kabul ve Kararlılık Terapisi, Farkındalık temelli terapiler,Varoluşçu-Hümanistik terapi ,Gestalt terapi ,Psikoterapide entegrasyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikoterapi tarihçesi hakkında genel bilgiye sahip olabilir. | 9 | A |
2. Psikoterapide etik ilkeleri tanıyabilecektir ve psikoterapistin etik sorumluluklarının bilincinde olabilecektir. | 19, 9 | A |
3. İnsan davranışları ve kişiliğinin anlaşılmasında yararlanılan farklı terapötik bakış açılarını açıklayabilir. | 9 | A |
4. Psikoterapi yöntemleri hakkında teorik bilgi sahibi olacaktır. | 19, 9 | A |
5. Psikoterapi etkililik çalışmalarını değerlendirebilir. | 9 | A |
6. Verilen bir vakaya uygulanabilecek psikoterapi tekniklerini ayırt edebilir. | 19, 9 | A |
7. Psikoterapi alanındaki gelişmeleri takip edebilir. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, kurallar, öğretme ve değerlendirme yöntemleri | |
2 | Psikoterapinin tarihçesi, tanımı, psikoterapiyi etkileyen değişkenler, iyileştirici faktörler | |
3 | Psikoterapide etik ilkeler | |
4 | Psikoterapide etik ilkeler | |
5 | Psikanaliz, psikanalitik terapiler, dinamik terapiler | |
6 | Davranışçı terapilerin rasyoneli, terapi işleyişi, davranışçı terapi teknikleri | |
7 | Davranışçı terapi teknikleri ve yeni gelişmeler | |
8 | Bilişsel terapinin rasyoneli, temel kavramları, terapi işleyişi | |
9 | Bilişsel terapide kullanılan teknikler | |
10 | Şema Terapi temel kavramlar, teknikler | |
11 | Kabul ve Kararlılık Terapisi, Farkındalık temelli terapiler | |
12 | Varoluşçu-Hümanistik terapi | |
13 | Gestalt terapi | |
14 | Psikoterapide entegrasyon |
Kaynak |
Wampold, B. E. (2019). The basics of psychotherapy: An introduction to theory and practice. American Psychological Association. SOMMERS-FLANAGAN, J. O. H. N., & SOMMERS-FLANAGAN, R. I. T. A. (2004). COUNSELING AND PSYCHOTHERAPY THEORIES IN CONTEXT AND PRACTICE. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojinin araştırma ve uygulamaya dönük alt alanlarının temel kavramlarını ve bu alanların temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Psikoloji tarihindeki kuram ve ekolleri karşılaştırabilir, yeni gelişmeleri bu bilgileriyle ilişkilendirebilir. | X | |||||
3 | Karşılaştığı sorunları tanıyabilir, yorumlayabilir ve uzmanlık bilgisini kullanarak çözüm sunabilir. | X | |||||
4 | Bir problemi bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları yorumlayabilir ve sonuçları bilimsel bir yayın haline getirebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekipte projeye liderlik edebilir, etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
6 | Karşılaştığı yeni fikirleri taraf tutmadan bilimsel bakış açısıyla sorgulayabilir ve eleştirebilir. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir, alanıyla ilgili yeni gelişmeleri takip edebilir. | X | |||||
8 | Bir problemle ilgili bulgularını, bilgisini ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla veya konunun yabancısı olan kişilerle, yazılı veya sözlü olarak uygun bir dille paylaşabilir. | ||||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup mesleki kazanımlarını, yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanabilir. | X | |||||
10 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
11 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olup meslektaşlarıyla güncel platformlar üzerinden iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Ölçme-değerlendirmede kullanılan psikolojinin temel araçlarını bilir ve bu araçları kullanabilir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk, yetki ve sınırlarını bilir, psikolojik sorunları tanır, çözümü için doğru yönlendirmeyi yapabilir, araştırma ve uygulamada etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
14 | Araştırma ve uygulamada bireysel ve kültürel farklılıkları gözetir, araştırma sonuçlarını değerlendirirken bu farklılıkları dikkate alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |